Fable

به گزارش پردیس‌گیم و با توجه به اعلانات Eurogamer، یک عنوان کاملا جدید از سری Fable با بودجه‌ای عظیم در دست ساخت قرار دارد.

با توجه به منابع نزدیک به «یوروگیمر»، صاحب سری Fable یعنی «مایکروسافت» ساخت بازی جدید از سری Fable را به استودیو انگلستانی Playground که سری Forza Horizon را برای PC و Xbox توسعه می‌دهد سپرده است. البته در این رابطه پیام‌هایی برای «مایکروسافت» ارسال شد اما این شرکت جوابی نداد.

گفته می‌شود بازی جدید Fable برروی داستان و شخصیت‌ها تمرکز کرده است و در دسته‌ بازی‌های جهان‌باز و نقش‌آفرینی-اکشن قرار می‌گیرد. همچنین طبق اعلانات مایکروسافت بر روی این بازی سرمایه‌گذاری کلانی کرده است و 200 نفر برای کار بر روی این پروژه در شعبه‌ «لمینگتون سپا» Playground مستقر شده‌اند.

به زودی منتظر Fable جدید نباشید چرا که طبق اطلاعات لو رفته بازی در مراحله ابتدایی توسعه خود قرار دارد. گفته می‌شود Playground برای ساخت این پروژه کارمندان بسیار زیادی استخدام کرده است و تعداد کارمندان خود را که دو رقمی بود به عددی سه رقمی رساند.

دو سال از بسته شدن استودیو Lionhead و لغو کردن پروژه Fable Legends می‌گذرد و بالاخره «مایکروسافت» تصمیم گرفته است این عنوان فانتزی را زنده کند. جالب است که بدانید Fable Legends بر خلاف سایر عناوین سری که بر روی داستان تاکید داشتند، یک عنوان رایگان (Free to Play) بود که تاکید زیادی بر روی بخش چند‌نفره داشت.

با توجه به اعلانات اعضای سابق Lionhead، این استودیو قصد داشت تا در طول ساخت و عرضه Fable Legends بر روی Fable 4 که بر روی داستان تمرکز داشت کار کند.

اعضای استودیو تعطیل شده Lionhead در گفت و گو با «یوروگیمر» اعلام کردند که بسیار خوشحال و هیجان زده هستند که استودیو Playground سری Fable را بالاخره زنده می‌کنند اما این هیجان ماندگار نشد چرا که این افراد امید داشتند که خودشان Fable 4 را توسعه دهند اما به آرزویشان نرسیدند.

«دین کارتر»(Dene Carter) یکی از سازندگان Fable به «یوروگیمر» گفت:

"من هم احساس خوب و هم احساسی ناراحت‌کننده دارم، از یک طرف این برای صنعت بازی بریتانیا بسیار خوب است و نمردن سری Fable برای همیشه بسیار امیدبخش است. از طرف دیگر این بسیار عجیب و ناراحت کننده است که افرادی را که در ساخت سری Fable خبره و وارد هستند را بیرون کنی و دوباره سعی کنی سری را زنده کنی. Fable یک بازی عجیب است و ساختارشکنی در آن برای یک استودیو جدید کار به شدت سختی خواهد بود. البته تیم سازنده بسیار بااستعداد هستند و مطمئنم کار خارق‌العاده‌ای انجام خواهند داد.

خب به نظر شما چه چیزی باعث شده است که «مایکروسافت» دوباره به سری Fable بازگردد؟ ما شنیده‌ایم که عنوان انحصاری سونی یعنی Horizon: Zero Dawn که توسط «گوریلا گیمز»‌ ساخته شده است عامل اصلی زنده کردن این پروژه بوده، تا به الآن بازی Horizon: Zero Dawn که یک عنوان تک‌نفره داستان‌محور نقش آفرینی می‌باشد فروشی 3.4 میلیون نسخه‌ای داشته است.

اگر چه Fable در ژانری بسیار متفاوت قرار دارد اما Playground در رابطه با سری Forza Horizon بسیار خوب عمل کرده است. امید داریم که در نهایت شاهد یک Fable با کیفیت با داستانی زیبا باشیم.

از طرف دیگر Fable جدید کاملاً از نو ساخته خواهد شد چرا که اعضای Lionhead هنوز پروژه خود را شروع نکرده بودند و سازندگان Fable Legends نیز به طور کامل از همه جدا شدند.  

نظر شما در این مورد چیست؟‌

منبع متن: pardisgame