وب‌سایت Eurogamer طی گزارشی تائید نمود که استودیوی Playground Games (سازنده سری محبوب Forza Horizon)، مسئولیت ساخت نسخه بعدی Fable را برعهده دارد.  بتازگی وب‌سایت Eurogamer گزارش کرد که براساس گفته‌های یک منبع نزدیک، نسخه جدید سری Fable هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد. بنظر می‌رسد شرکت مایکروسافت استودیوی سازنده سری Forza Horizon یعنی Playground Games را مسئول ساخت نسخه جدید Fable […]

نسخه جدید Fable توسط استودیوی Playground Games در دست ساخت قرار دارد

وب‌سایت Eurogamer طی گزارشی تائید نمود که استودیوی Playground Games (سازنده سری محبوب Forza Horizon)، مسئولیت ساخت نسخه بعدی Fable را برعهده دارد. 

بتازگی وب‌سایت Eurogamer گزارش کرد که براساس گفته‌های یک منبع نزدیک، نسخه جدید سری Fable هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد. بنظر می‌رسد شرکت مایکروسافت استودیوی سازنده سری Forza Horizon یعنی Playground Games را مسئول ساخت نسخه جدید Fable کرده است، اما لازم بذکر است که کار برروی این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد. وب‌سایت Eurogamer اظهار نمود:

شنیده‌ایم که نسخه جدید Fable قرار است عنوانی جهان‌باز، اکشن و نقش‌آفرینی باشد که برروی داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی تمرکز دارد. همچنین گفته شده که سرمایه‌گذاری قابل توجهی بهمراه تیمی متشکل از ۲۰۰ نفر در دومین دفتر استودیوی Playground Games که بتازگی در شهر لیمینگتون‌اسپا واقع در انگلستان تاسیس شده است، برای این پروژه در نظر گرفته شده‌اند.

کمتر از دو سال پیش شرکت مایکروسافت استودیوی اختصاصی سری Fable یعنی لایون‌هد (Lionhead) را تعطیل کرد، و عنوان بشدت مورد انتظار Fable Legends که از سال ۲۰۱۲ در دست ساخت قرار داشت را لغو نمود. در جریان گزارش ارائه شده، یکی از خالقین سری Fable آقای دین کارتر (Dene Carter) اظهار داشتند که از شنیدن این خبر شگفت‌زده شده‌اند، اما احساس وی نسبت به بازی تا حدودی ترکیبی از امیدواری و ناامیدی است. آقای کارتر در گفتگو با وب‌سایت Eurogamer:

احساس من ترکیبی از خوب و بد است. از طرفی این قضیه قدمی بزرگ برای صنعت بازی‌سازی انگلستان به حساب می‌آید، و باعث خوشحالی است که سری Fable همچنان “زنده” است. اما از طرف دیگر کوتاه کردن دستانی که در ساخت سری مذکور تبحر دارند، و سپس اقدام به ساخت نسخه‌ای دیگر از بازی کمی تعجب برانگیز است. Fable بازی عجیبی است، و قطعا ساخت آن توسط تیمی جدید سخت خواهد بود. لازم بذکر است که تیم در نظر گرفته شده برای ساخت بازی بسیار با استعداد هستند، و مطمئنم که کار فوق‌العاده‌ای انجام خواهند داد.

براساس تفکر وب‌سایت Eurogamer تصمیم مایکروسافت برای ساخت عنوانی جهان‌باز، اکشن و نقش‌آفرینی که برروی داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی تمرکز دارد، الهام گرفته از عنوان موفق شرکت سونی Horizon Zero Dawn بوده که توسط استودیوی هلندی گوریلاگیمز ساخته شده است. عنوان مذکور یکی از بهترین عناوین کنسول پلی‌استیشن ۴ بشمار می‌رود که جوایز بی‌شماری را نیز دریافت کرده است.

امید به ساخت عنوان Fable 4 اوایل ماه جاری و با لو رفتن اطلاعات Xbox Live API که اشاره به پروژه‌ای مرتبط با سری Fable با اسم رمز “Wisdom” داشت، شکل گرفت که توسط استودیویی انگلیسی در دست ساخت قرار دارد. در ادامه کارمند سابق استودیوی لایون‌هد آقای دان ویلیامسن (Don Williamson) طی توئیتی اعلام داشتند که نام استودیوی سازنده نسخه بعدی Fable را می‌داند، و استودیوی Playground Games یکی از نامزدهای اصلی ساخت بازی بشمار می‌رود.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا استودیوی Playground Games می‌تواند عنوانی درخور نام سری Fable بسازد؟

منبع متن: gamefa