شرکت کویی تکمو به زودی باز هم با نسخه‌ای جدید از Attack on Titan که با نام Attack on Titan 2 شناخته می‌شود، طرفداران و بازی بازان را وارد حال و هوای دنیای آخرالزمانی و جالب این فرانچایز می‌کند. از آن جایی که به نظر می‌رسد نسخه دوم نسبت به شماره اول پیشرفت های چشمگیر و خوبی […]

اطلاعات جدیدی از Attack on Titan 2 در مصاحبه اخیر سازندگان منتشر شد

شرکت کویی تکمو به زودی باز هم با نسخه‌ای جدید از Attack on Titan که با نام Attack on Titan 2 شناخته می‌شود، طرفداران و بازی بازان را وارد حال و هوای دنیای آخرالزمانی و جالب این فرانچایز می‌کند. از آن جایی که به نظر می‌رسد نسخه دوم نسبت به شماره اول پیشرفت های چشمگیر و خوبی داشته، بسیاری از بازی‌بازان و طرفداران می‌خواهند هر چه بیشتر اطلاعاتی از گیم‌پلی و داستان این بازی دریافت کنند.

همان طور که گفته شد، کویی تکمو به زودی Attack on Titan 2 را روی کنسول‌ها و رایانه های شخصی می‌آورد و با این وجود، بازی‌بازان خواهان انتشار اطلاعات دقیق تری از بازی هستند (به غیر از اطلاعات معمولی). به تازگی مصاحبه‌ای با رئیس و مدیر عامل شرکت کویی تکمو، آقای هیساشی کوینوما (Hisashi Koinuma که به عنوان تهیه کننده روی این پروژه فعالیت می‌کند) و مدیر استودیوی Omega Force، آقای هیدئو سوزوکی (Hideo Suzuki) انجام شده و اطلاعات مفید و جالبی در مورد عنوان Attack on Titan 2 به دست آمده است.

اول از همه، در مورد گسترش پلتفرم های انتشار بازی Attack on Titan 2 صحبت شد و این که چرا شرکت کویی تکمو قصد دارد تا بازی را برای کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ نیز در دسترس قرار دهد. طبق صحبت‌های آقای Koinuma، یکی از چالش های بزرگ کار کردن برروی یک عنوان انیمه‌ای و فوق‌العاده محبوب، این است که آن را تا جایی که امکان دارد برای همه افراد و برای همه پلتفرم ها در دسترس قرار دهند. اگر یادتان باشد، نسخه اول بازی یک پورت برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا داشت و حال، در مورد شماره دوم، این نسخه از بازی تنها در ژاپن در دسترس قرار می‌گیرد و خبری از آن برای مناطق غربی نیست. کویی تکمو می‌خواسته تا به پلتفرم های رایج و پر طرفدار دسترسی کامل داشته باشد برای همین هم Attack on Titan 2 را در غرب برروی پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، رایانه های شخصی و نینتندو سوییچ در دسترس قرار می‌دهد و نسخه پلی‌استیشن ویتا را فقط برای ژاپن در نظر می‌گیرد.

از سازندگان سوال می‌شود که آیا نسخه نینتندو سوییچ بازی شبیه به نسخه پلی‌استیشن ۴ آن است یا باید انتظار چیز دیگری را داشته باشیم. سازندگان پاسخ دادند که متاسفانه نسخه سوییچ بیشتر شبیه به نسخه پلی‌استیشن ۳ بازی اول است که با توجه به قدرت پردازشی بیشتر کنسول ترکیبی نینتندو نسبت به کنسول قدیمی سونی، به نظر می‌رسد سازندگان وقت کافی برای این نسخه از بازی صرف نکرده‌اند. همچنین دارندگان کنسول پلی‌استیشن ویتا در مناطق غربی که شماره اول را روی کنسول خود تجربه کردند، امیدی به عرضه دیرهنگام نسخه دوم برای این کنسول دستی نداشته باشند چرا که این نسخه تنها برای عرضه در ژاپن در نظر گرفته شده است.

حتما شما هم متوجه شده‌اید که در چند سال اخیر، سازندگان و تهیه کنندگان بازی‌های ویدیویی بیش از پیش به ساخت عناوین اکشن از سری‌های انیمه‌ای علاقه مند شده‌اند و سعی می‌کنند یک انیمه محبوب را به یک بازی‌ ویدیویی تبدیل نمایند و طرفداران آن را به سمت خود بکشانند. با این حال، آقای Koinuma توضیح می‌دهد که علاقه آن ها تنها محدود به انیمه نمی‌شود. اگر یک آی پی خوب و شناخته شده در دنیا وجود داشته باشد و کویی تکمو بتواند آن را به یک بازی اکشن تبدیل نماید، این شرکت آن عنوان را در نظر خواهد گرفت. آن ها با آی پی‌های بزرگی مانند Dragon Quest ،Zelda و… همین کار را انجام دادند و قصد دارند تا همین مسیر را ادامه دهند. البته مشخص است که این مسیر شامل آی پی‌های انیمه نیز می‌شود.

یکی از عناصر جالب در بازی Attack on Titan 2، امکان شخصی سازی کردن شخصیت یا قهرمان خود است. با این که سازندگان می‌گویند دست بازی‌بازان در بازی برای شخصی سازی کردن قهرمانان بسیار باز بوده و تنوع زیادی در این بخش دیده می‌شود، اما به نظر می‌رسد که هنوز برای معرفی کاستوم ‌های الحاقی و اضافه شونده برنامه‌ای ندارند و در مورد آن صحبتی نکردند. با این حال سازندگان می‌گویند که اگر تقاضا در بین طرفدران دیده شود، آن ها سعی می‌کنند تا امکان این کار را در نظر بگیرند.

اطلاعات بیشتری نیز در مورد داستان بازی Attack on Titan 2 منتشر شد. بخش داستانی بازی مانند عنوان اول برروی قهرمان یا قهرمانان اصلی انیمه تمرکز می‌کند اما همچنان این فرصت را خواهیم داشت که در نقش شخصیت‌های محبوب و مشهور دیگر انیمه قرار بگیریم. در خط اصلی داستان بازی تنها می‌توانیم یک سری شخصیت خاص را کنترل کنیم اما مراحلی فرعی در بازی وجود دارند که می‌توان در آن ها شخصیت دلخواه خود را انتخاب و شخصی سازی کرد؛ شخصیت هایی که طرفداران انیمه و مانگا به راحتی آن ها را می‌شناسند.

علاوه بر این سازندگان اعلام کردند که دست بازی‌بازان نسخه رایانه های شخصی برای تنظیم گرافیکی بازی تا حدی باز خواهد بود اما هنوز اعلام نشده این حد چقدر است و تنظیمات گرافیکی بازی تا چه حد عمیق خواهد بود. از آن جایی که بازی گرافیکی با سبک سل شید داشته و موتور خیلی پیشرفته‌ای ندارد (و از همه مهم‌تر این که بازی یک عنوان کنسولی محسوب می‌شود)، نباید انتظار تنظیمات گسترده و زیادی را در بخش گرافیکی داشته باشیم.

آقای Koinuma توضیح می‌دهد که تا زمانی که فصل‌های بیشتری از انیمه سری تولید و پخش شود و طرفداران این انیمه محبوب روز به روز بیشتر شوند، کویی تکمو نیز بسیار علاقه خواهد داشت تا بازی‌های بیشتری را بر اساس Attack on Titan بسازد. با این حال در حال حاضر آن ها نمی‌دانند که محتوای فصل سوم انیمه (که در فصل تابستان پخش می‌شود) چه خواهد بود و آیا می‌توان از آن عنوانی را تولید کرد یا خیر. او اشاره می‌کند که ساخت عنوانی بر اساس هر فصل از انیمه کار سختی است.

متاسفانه سازندگان به این سوال پاسخ ندادند که قهرمان اصلی داستان (Eren) باز هم می‌تواند در طول گیم‌پلی به تایتان تبدیل شده و مبارزه کند یا خیر اما اعلام شد که شخصیت‌های قرار گرفته در بازی که قابلیت تبدیل شدن به تایتان را دارند، به این صورت قابل بازی هستند.

صحبت از تایتان و مبارزات بزرگ شد، بد نیست به محیط تخریب پذیر بازی نیز اشاره‌ای داشته باشیم. اگر یادتان باشد در نسخه اول محیط ها یا خراب نمی‌شد یا خراب شدن آن ها اصلا طبیعی و واقع گرایانه نبود. تیم سازنده بازخورد بازی‌بازان در این مورد را گوش کرده و سعی شده تا در این زمینه پیشرفت هایی صورت بگیرد. به این ترتیب می‌توانیم در Attack on Titan 2 شاهد محیط‌های تخریب پذیر زیادی باشیم.

Suzuki در جای دیگری توضیح داد که تیم سازنده قصد داشته به هسته اصلی گیم‌پلی، یعنی مبارزات بازی توجه بیشتری کند و آن را نسبت به نسخه اول به صورت قابل درک تر و احساسی تر طراحی نماید. به عنوان مثال، شما در نسخه اول برای حرکت و حمله باید از ابزار مانور سه بعدی و قلاب استفاده می‌کردید اما هم‌اکنون این کارها لازم نیست. با این حال، کنترل های اصلی بازی نسبت به نسخه اول تغییری نداشته‌اند و طرفداران نباید نگران باشند.

در ویدیوهای گیم‌پلی مختلفی که تا به حال از Attack on Titan 2 منتشر شده و آن ها را دیده ایم، تایتان ها در مواقعی به یک حالت دیوانه و خشمگین (berserk) درمی‌آیند و در این حالت بسیار سرسخت تر و همچنین غیر قابل پیش بینی‌تر می‌شوند. همه تایتان ها این قابلیت را دارند و هر چه بازی‌باز بیشتر در میدان دید تایتان مورد نظر قرار بگیرد، احتمال دیوانه شدن آن بیشتر می‌شود. در هنگام مبارزه با تایتان های بزرگ و قدرتمند، خیلی مهم است که در هنگام دیوانه شدن تایتان مورد نظر، مدتی را دور از او سپری کنیم تا دوباره به حالت اولیه و آرام خود بازگردد. یک نکته جالب در مورد نسخه دوم این است که در زمان استفاده از Scope تازه معرفی شده بازی، اگر توسط تایتان‌ها دیده شوید، آن ها خیلی راحت و سریع به حالت Berserk در می‌آیند و کار شما را سخت می‌کنند. این مکانیک جدید از آن جایی فرصت کشتن تایتان ها را با یک گلوله به شما می‌دهد، این مجازات را نیز دارد و ممکن است اوضاع بدتر از آن چیزی که انتظار می‌رود شود.

از سازندگان سوال شد که آیا خالق اصلی سری مانگای Attack on Titan، یعنی آقای Hajime Isayama نگاهی نزدیک به بازی دارد یا خیر. آقای Koinuma اشاره کردند که این آی‌پی توسط شرکت تولید کننده انیمه لایسنس شده است و خیلی کاری به مانگا ندارد اما با این حال، کار تایید بازی و یک روند اجباری برای تایید شدن آن به وسیله تهیه کنندگان مانگا انجام شده است. شاخص اصلی و اساسی تایید، بر پایه عناصری است که از دنیای انیمه یا مانگا گرفته می‌شود. تیم سازنده در ابتدای زمان ساخت بازی، محدودیت های زیادی را امتحان کرده تا مشاهده کند تا کجا می‌تواند پیش برود که البته برخی از ایده‌های اولیه به کلی رد شده‌اند. به عنوان نتیجه می‌توان گفت که آن ها حس بهتری در مورد روند ساخت قابل قبول پیدا کرده‌اند.

اگر از طرفداران بازی Attack on Titan 2 هستید، می‌توانید اطلاعات بسیاری بیشتری را از طریق اینجا،اینجا،اینجا و اینجا به دست آورید و خیلی بیشتر با بازی آشنا شوید. علاوه بر این، شما می‌توانید تبلیغ تلویزیونی جدید این عنوان را از اینجا تماشا یا دانلود نمایید.

عنوان Attack on Titan 2 در تاریخ ۲۰ ماه مارچ سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. این بازی ۵ روز زودتر، یعنی در تاریخ  ۱۵ ماه مارچ در ژاپن منتشر می‌شود، با این تفاوت که نسخه ایکس‌باکس وان نداشته و یک نسخه پلی‌استیشن ویتا به جمع پلتفرم های انتشار اضافه می‌شود.

منبع متن: gamefa