کمپانی MSI طبق سیاسیت های همیشگی خود، مادربردهای مختلفی را برای پلتفرم Z370 اینتل در نظر گرفته است. چیپست قدرتمند INTEL Z370 امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد، اما بهای بالای اکثر مادربردهای مبتنی بر این چیپست، باعث شده تا اغلب کاربران نتوانند این مادربردها را خریداری کنند. در بین مادربوردهای MSI Z370، مادربرد MSI Z370a-Pro برای کاربرانیی طراحی شده است […]

مادربرد MSI Z۳۷۰A-PRO برای رسیدن به نهایت کارایی پردازنده های کافی لیک

کمپانی MSI طبق سیاسیت های همیشگی خود، مادربردهای مختلفی را برای پلتفرم Z370 اینتل در نظر گرفته است. چیپست قدرتمند INTEL Z370 امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد، اما بهای بالای اکثر مادربردهای مبتنی بر این چیپست، باعث شده تا اغلب کاربران نتوانند این مادربردها را خریداری کنند. در بین مادربوردهای MSI Z370، مادربرد MSI Z370a-Pro برای کاربرانیی طراحی شده است تا قصد بکارگیری سخت افزارهای قدرتمند، با حذف امکانات گیمینگ را دارند.

te9h_z370a_thumb.jpg

مدار تنظیم کننده ولتاژ (VRM) از نوع ۱+۲+۶ فاز

حتی با با وجود اینکه Z370a-Pro در محصولات رده پایین چیپست Z370 به شمار می رود، MSI مدار رگولاتور مناسبی را به خدمت گرفته تا پردازنده قدرتمند i7-8700K حتی در حالت اورکلاک، با مشکل تامین انرژی مواجه نشود. VRM این مادربورد از نوع ۹ فاز است که از این تعداد ۶ فاز مختص به تامین ولتاژ اصلی پردازنده شامل Vcore ،VCCGT، دو فاز مختص به تامین ولتاژهای VCCIO و VCCSA و یکک فاز مسئول تامین جریان مورد نیاز حافظه های RAM سیستم است. لازم به ذکر است که این مادربورد تحت استاندارد نظامی Military Class 5 ساخته شده است.

fki4_militaryclass5_thumb.jpg

پشتیبانی از حافظه های قدرتمند DDR4 تا فرکانس ۴۰۰۰ مگاهرتز و بالاتر

مادربرد MSI Z370a-Pro از حافظه های پرقدرت DDR4 تا فرکانس ۴۰۰۰ مگاهرتز در حالت XMP نیز پشتیبانی خواهد کرد. بدین معنا که قادر به پشتیبانی از ۴ ماژول DDR4 با فرکانس ۴۰۰۰ مگاهرتز در حالت XMP است! فرکانس بالای این حافظه ها به لطف پشتیبانی مادربرد MSI، می تواند تجربه شیرینی در بازی های رایانه ای رقم زند فناوری DDR4 Boost نیز می تواند به حداکثر کارایی و حذفف نویزهای ناخواسته به لطف بخش ایزوله حافظه های اصلی منجر شود.

pkl_ddr4boost_thumb.jpg

سیستم صوتی انحصاری MSI AUDIO BOOST
سیستم صوتی که کمپانی MSI برای محصولات خود در نظر می گیرد، Audio Boost نام دارد. این سیستم صوتی به همراه کدک اختصاصی صدا، می تواند تجربه شنیداری بسیار خوبی را برای کاربرانن به ارمغان آورد. سیستم صوتی MSI Z370a-Pro گرچه مانند سیستم صوتی مادربوردهای گیمینگ این کمپانی نیست، اما MSI همچنان خازن های مخصوص کمپانی ژاپنی و آمپلی فایر اختصاصی راا حفظ کرده است. خازن های بسیار با کیفیت و High-End کمپانی ژاپنی Nippon Chemi-Con با ظرفیت ۱۰۰ میکرو فاراد، عضو مهم سیستم صوتی این مادربورد هستند. این خازن های حرفه ای تاا دمای کاری ۸۵ درجه سانتی گراد تضمین شده است. این سیستم صوتی مانند بسیاری از مادربوردهای دیگر دارای PCB کاملا جدا از بورد اصلی است و از یکدیگر مستقل هستند. این موضوع باعثث شده تا نویز دیگر قسمت های مادربورد، در کارکرد صحیح سیستم صوتی خللی وارد نکند.

gf7f_audioboost_thumb.jpg

EZ Debug LED
چهار عدد LED که مربوط بهBoot Device ،VGA ،DRAM و CPU می باشند. هنگام راه اندازی سیستم، این LED ها به ترتیب روشن می شوند که اگر هر کدام ثابت ماندند، به این معناست که آن قطعهه مشکل دارد. برای مثال، زمانی که تنظیمات پردازنده شما صحیح نباشد، LED مربوط به CPU خاموش نخواهد شد.

odg9_ezdebug_thumb.jpg

پشتیبانی از چینش چندگانه کارت های گرافیک به همراه محافظ فلزی
MSI Z370a-Pro همچنین از تکنولوژی NVIDIA SLI و AMD Crossfire در حالت های دو گانه پشتیبانی می کند. بدین ترتیب، می توانید از ۲ کارت گرافیک در این مادربورد استفاده کنید و طعم شیرینن چینش های چندگانه با افزایش بسیار بالای پردازش گرافیکی را بچشید. از این بین این دو اسلات PCIe Gen 3.0 x16، اسلات اول توسط محافظ فلزی احاطه شده است که هنگام نصب کارتهای گرافیک سنگین درون کیس، مقاوت آن را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

gm8j_steelarmor_thumb.jpg

Turbo M.2
علاوه بر موارد ۴ پورت ساتا شش، ۲ پورت M.2 Socket3 32Gb/s با قابلیت پشتیبانی از SSD هایی با طول ۴۲، ۶۰، ۸۰ و نهایتا ۱۱۰ میلیمتر امکانات ذخیره سازی را کامل می کند  تا سرعت بسیارر بالای SSD های NVMe  را در اختیار کاربران قرار دهد.

4o9w_turbom2_thumb.jpg

منبع متن: gamefa