Switch

هک کردن سیستم‌‌های مختلف چیز جدیدی نیست. ما با پلتفرم‌های مختلف این کار را می‌کنیم، حال چه موبایل باشند و یا چه کنسول. گفته می‌شود که هک کنسول Nintendo Switch کار آسانی نخواهد بود و به نظر می‌رسد که هکر‌ها وقت زیادی را صرف شکستن کد این کنسول کرده‌اند. اما با توجه به اعلانات، زحمات این افراد جواب داده است و به زودی کرک رسمی این کنسول منتشر خواهد شد.

گروه هکر معروف FailOverFlow چند ماه پیش ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌داد آن‌ها موفق به اجرای برنامه‌ای شخصی‌سازی شده بر روی Nintendo Switch شده‌اند. آن‌ها این عمل را برای به رخ کشیدن قدرت ماجراجویی‌شان به Nintendo انجام دادند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، گروه هکری دیگر با نام Xecuter، به این عملیات هکری اضافه شد تا شخصی سازی بیشتری را اضافه کند. از آن زمان تا به الآن گروه‌های مختلفی بر روی هک کنسول Switch کار کردند تا به امروز که اعلام شد شکستن قفل این دستگاه نزدیک است.

البته این بدان معنی نیست که سیستم امنیت Nintendo ضعیف است و به آسان در هم می‌شکند چرا که خیلی از هکر‌ها اعلام کرده‌اند سیستم عامل Switch یکی از امن‌ترین سیستم‌ عامل‌ها است و شکست دیوار‌های امنیتی این کنسول به هیچ وجه کار آسانی نبوده است.

تا به الآن هیچ برنامه‌ای در رابطه با هک Switch برای عموم منتشر نشده است. حتی تعدادی از هکر‌ها اعلام کرده‌اند که دستاورد‌های خود را منتشر نخواهند کرد و به فکر نگه‌داری افتخار هک این کنسول هستند و می‌خواهند عملکرد سایر گروه‌های هکری را ببینند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع متن: pardisgame