در جریان پوشش شماره آتی مجله Game Informer، مصاحبه‌های متعددی از سازندگان عنوان God of War منتشر شده است. در تازه‌ترین آن‌ها به بحث لحظات به‌ یاد ماندنی بازی، سیستم مبارزات آن (تبر کریتوس) و اساطیر اسکاندیناوی پرداخته شده است. همانطور که مستحضر هستید شماره ماه آینده مجله Game Informer به عنوان مورد انتظار کنسول پلی‌استیشن ۴ یعنی God of War […]

صحبت سازندگان در مورد تبر کریتوس، لحظات به‌ یاد ماندنی بازی و اساطیر جدید God of War

در جریان پوشش شماره آتی مجله Game Informer، مصاحبه‌های متعددی از سازندگان عنوان God of War منتشر شده است. در تازه‌ترین آن‌ها به بحث لحظات به‌ یاد ماندنی بازی، سیستم مبارزات آن (تبر کریتوس) و اساطیر اسکاندیناوی پرداخته شده است.

همانطور که مستحضر هستید شماره ماه آینده مجله Game Informer به عنوان مورد انتظار کنسول پلی‌استیشن ۴ یعنی God of War اختصاص یافته است. از این‌رو طی چند روز گذشته اطلاعات و جزئیات زیادی بصورت پراکنده در فضای اینترنت منتشر شده‌اند. حال در تازه‌ترین اخبار انتشار یافته از عنوان مذکور، سازندگان در مورد بخش‌های تازه‌ای از بازی صحبت کرده‌اند.

اول از همه به سراغ لحظات به یاد ماندنی بازی خواهیم رفت. به گفته کارگردان بازی آقای کوری بارلوگ (Cory Barlog)، بازی دارای لحظات به یاد ماندنی بیشتری نسبت به عناوین گذشته خواهد بود. در حالی که لحظات به یاد ماندنی در نسخه‌های پیشین سری تقریبا برای همه بازیکنان یکسان است، اما این قضیه در عنوان آتی کاملا متفاوت خواهد بود و حتی دیالوگ‌های ساده تاثیرات عاطفی خاص خود را دارند.

بازه لحظات به یاد ماندنی از یک خط دیالوگ ساده که توسط یک شخصیت ادا می‌شود، تا یک لحظه حماسی، و تا صحنه‌ای که اصلا فکرش را نمی‌کنیم حماسی باشد گسترده هستند.

در جریان مصاحبه صورت‌گرفته مدیرعامل استودیوی سانتامونیکا خانم شانون استاداستیل (Shannon Studstill) در مورد داستان بازی و تصمیم بازگردانی آقای بارلوگ جهت هدایت تیم سازنده صحبت کردند:

فکر می‌کنم شما باید در جریان امور قرار بگیرید. داستان بازی بسیار عمیق و درگیرکننده است و بازگردانی شخصی که تاریخچه آن را درک می‌کند، احترامی است که این فرانچایز لایقش بود. ما کسی را نمی‌خواستیم که فکر کند گام بعدی را بخوبی می‌داند، بلکه به دنبال شخصی بودیم که خود تجسمی از بازی باشد.

در ادامه وب‌سایت Game Informer با سایر اعضای تیم‌سازنده مصاحبه‌ای در مورد سیستم مبارزات جدید بازی و بخصوص تبر کریتوس داشت. سرپرست طراحان گیم‌پلی بازی آقای جیسون مک‌دونالد (Jason McDonald) توضیح دادند که تغییرات صورت‌گرفته سبب شد تا تیم به مبارزات “زمینی” – بدون وجود پرش و… – روی آورد. در ابتدا تیم در تلاش بود تا از شیوه مبارزه با تبر سر درآورد، اما در نهایت بواسطه مکانیزم‌های خاص در نظر گرفته شده – پرتاب تبر – همه چیز بخوبی مهیا شد. با تبدیل تبر به یک سلاح قابل پرتاب – لازم بذکر است که این سلاح در نبردهای نزدیک نیز بسیار کارآمد خواهد بود – تیم سازنده قادر شدند تا بازی را کمی بازتر کنند. با توجه به اینکه کریتوس پس از پرتاب تبر مجدد می‌تواند آن را فرابخواند، در نتیجه برخی از افراد آن را با پتک ثور (Mjolnir) در یک دسته قرار می‌دهند. در نهایت با توجه به صحبت‌های آقای مک‌دونالد:

روند مبارزات نسبت به عناوین پیشین اندکی آهسته‌تر شده، اما بمانند گذشته خشن و خونین خواهند بود.

همچنین بنابر گفته‌های کارگردان بازی آقای بارلوگ، اساطیر اسکاندیناوی “عجیب و مرموز” هستند و همین موضوع سبب شد تا آزادی عمل بیشتری در اختیار تیم خلاق بازی قرار گیرد. این بخش با داستان‌های پیشین سری که در مورد اساطیر یونان بود در تناقض است، زیرا آن‌ها در نهایت با غم و اندوه همراه بودند – و همین امر سبب شد تا عناوین قبلی نسبت به نسخه آینده آن تِمی غم‌انگیز داشته باشند.

در مورد اسکاندیناوی باید بگویم که اساطیر آن “عجیب و غریب” هستند. آن‌ها حس شوخ‌ طبعی بامزه و عجیبی دارند.

بحث شوخ طبعی موردی بود که بارلوگ را به سمت اساطیر اسکاندیناوی جذب نمود، زیرا او در نظر داشت در این راه حس شادابی و نشاط را تجربه کند. ایشان در نظر داشتند تا بخش کمپین بازی را از تاریکی محض خارج کنند، و اسکاندیناوی‌ها دقیقا همان کسانی بودند که چنین لحظاتی را ارائه می‌کردند.

ما به دنبال چیزی بودیم که در آن بیشتر شبیه کمپانی مارول باشیم تا DC.

این تنها بخشی از مواردی است که در نسخه جدید سری God of War دستخوش تغییر شده و سبب شده تا به عنوانی بزرگ‌تر تبدیل شود. به گفته آقای بارلوگ این عنوان تنها برای “متحول کردن سری” ساخته شده، تا از این طریق شرکت سونی باری دیگر خواستار بازگشت مجدد به این فرانچایز محبوب شود. پس از انتشار آخرین نسخه بازی، بخش سرگرمی‌های شرکت سونی اعلام کرد که تنها با ارائه‌ چیزی متفاوت برای ساخت نسخه‌ای دیگر چراغ سبز نشان خواهد داد. و بنظر می‌رسد که تیم سازنده کار خود را بخوبی انجام داده باشند.

عنوان God of War قرار است در تاریخ نامشخصی در اوایل سال جاری بصورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود. از دیگر اخبار مرتبط با این عنوان می‌توانید معرفی نسخه Stone Mason Edition بازی را از طریق این لینک در وب‌سایت گیمفا مشاهده کنید.

منبع متن: gamefa