بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که خود خواستار برپایی تشکلی به نام «خانه بازی سازان» است، از تشکیل آن استقبال کرده اما دخالتی در روند اجرایی آن نخواهد داشت و خانه بازی سازان کاملا مستقل و توسط بازی‌سازان اداره خواهد شد.

بازی ساز
به گزارش پردیس‌گیم ، روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، خانه بازی سازان محلی خواهد بود برای تجمع بازی‌سازان اعم از حقوقی و حقیقی تا بتوانند صدای خود را به صورت یکپارچه و هدفمند به گوش مسوولان رسانده و پیگیر مطالبات خود باشند.

با آنکه پیشنهاد تشکیل خانه بازی سازان از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای نظارت بر نحوه هزینه‌کرد درآمد حاصل از عوارض فروش بازی‌های خارجی مطرح شد، اما این بنیاد هیچ نقشی در نحوه مدیریت و اعضای آن نخواهد داشت اما از تشکیل و قدرت گرفتن آن استقبال می‌کند.

برای تشکیل خانه بازی سازان ابتدا هیئت موسسی از بازی سازان مطرح و شناخته شده ایجاد می‌شود، این هیئت موسس کارهای قانونی ثبت و همچنین نگارش اساس‌نامه را انجام می‌دهد.

پس از آن فراخوان عضویت در خانه بازی سازان منتشر شده و بازی سازان با عضویت در این تشکل، در انتخابات شرکت کرده و هیئت مدیره را انتخاب می‌کنند. پس از انتخابات اعضای هیئت موسس دیگر نقشی در این تشکل نخواهند داشت مگر آنکه در انتخابات رای بیاورند.

از آنجا که درآمد حاصل از عوارض فروش بازی‌های خارجی از بودجه‌ی سالانه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منفک بوده و قرار است صرف حمایت‌های زیرساختی از بازی‌سازان شود، «خانه بازی سازان» در صورت تشکیل می‌تواند ناظر بر هزینه‌کرد این درآمد باشد تا کاملا در راستای بهبود صنعت بازی سازی کشور هزینه شود.

منبع متن: pardisgame