پیش نمایش EA Sports UFC 3

پیش نمایشی بر EA Sports UFC 3

"به قلم حامد زاهدی"

می‌توانستم به‌جوش آمدن آدرنالین خونم را احساس کنم؛ تمرکز رمز پیروزی من است؛ کافیست وارد میدان اکتاگون شوم و ضربات پی‌درپی هوک و پانچ روزگار را بر چشمانش سیاه و تیره کنم. نه نباید بیش از حد به او نزدیک شوم، نمی‌خواهم در دام ساب‌میشن‌هایش بیافتم. ارتش نمی‌دانم‌های بیشمار روبروی مغز درگیرم صف کشیده بودند و اضطراب در چشمانم موج می‌زند. در آن لحظه تنها چیزی که می‌دانستم این بود که امروز متعلق به من است؛ باید به بهترین کسی که می‌توانم تبدیل بشوم.

کمتر کسی را می‌توان یافت که با سری بازی EA Sport UFC آشنایی نداشته باشد؛ عنوانی که در مدت زمان کوتاهی توانست با شبیه‌سازی یکی از خشونت‌آمیزترین رویدادهای ورزشی طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. زمان زیادی تا عرضه سومین نسخه از این سری باقی نمانده و از این رو جهت خیر مقدم به معرفی فرایند تولید و آنچه که بر UFC 3 از ابتدا تاکنون گذشت خواهیم پرداخت.

EA Sport UFC 3، عنوانی مبارزه‌ای و ترکیب شده از تمامی هنرهای رزمی بوده که توسط شعبه کانادایی EA مراحل ساخت خود را طی می‌کند. استودیو EA Sports اولین بار در نوامبر سال 2017 با انتشار تیزر تریلری کوتاه که در آن شاهد حضور مبارزان صاحب نامی همچون " دیمیتریوس جانسون" (Demetrious Johnson) و "اندرسون سیلوا" (Anderson Silva) بودیم، اعلام کرد که مشغول کار برروی سومین قسمت از این سری جذاب است. دو روز بعد نیز تریلر رسمی EA Sports UFC 3 در سراسر جهان منتشر گردید و رسما از EA Sport UFC 3 رونمایی شد.

پیش نمایش EA Sports UFC 3

"به عقب یا جلو رفته و ضربات خود را در حال حرکت به پیکر حریف وارد کنید"

اولین تفاوت مشهودی که UFC 3 با نسخه قبلی خود دارد، حرکت روان‌تر مبارزان چه در خارج و چه در داخل اکتاگون است. تیم سازنده در اقدامی قابل تحسین توانسته گرافیک بازی را تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و انیمیشن‌های جدیدی را تدارک ببیند؛ در همین راستا از تکنولوژی تازه‌ای تحت عنوان Real Player Motion که به اختصار RPM خطاب می‌شود، استفاده نموده که بیش از 5 هزار انیمیشن جدید را به بازی EA Sports UFC 3 اضافه کرده است تا حرکات مختلف بازیکنان در بازی کیفیت و تنوع بیشتری به خود بگیرد. لازم به‌ذکر بوده که این سیستم در حرکات پا مبارزان و بالانس آنان در هنگام جست و خیز بسیار مشهود است.

پیش نمایش EA Sports UFC 3

"این بازی از لحاظ فنی و گرافیکی به سطح بالاتری ارتقا پیدا کرده است"

یکی از بزرگ‌ترین عواملی که سبب برتری UFC 3 در مقایسه با UFC 2 شده تغییرات بوجود آمده در سیستم گیم‌پلی بوده که باعث شده با مبارزاتی نفس‌گیر‌تر روبرو شویم مثلا از این به بعد زمانی که به عقب و جلو می‌روید قادر به وارد نمودن انواع و اقسام ضربات مختلف به حریف خواهید بود؛ این در صورتی بوده که در نسخه قبلی تنها می‌توانستید هنگام حرکت پا پرت نمودن پا به رقیبتان آسیب وارد نمایید. همچنین وجود کمبوهای جدید به جذابیت بازی افزوده و برای ضرباتی همچون پانچ  چندین کمبو مختلف در نظر گرفته شده که هر کدام در موقعیت مخصوص به خودش می‌تواند صدمه بیشتری به بار بیاورد. رابط‌های کاربری نیز از تغییرات به عمل آمده مستثنی نخواهند بود و اگر انجام سابمیشن‌ها (حرکات قفل کننده مفاصل و تسلیم کننده) برایتان دشوار بود می‌توانید دکمه‌های لازم جهت انجام این حرکات را به شکل و شمایلی ساده‌تر تغییر بدهید؛ البته گزینه‌های پیچیده‌تری برای افراد حرفه‌ای نیز در نظر گرفته شده که از قسمت تنظیمات قابل اعمال خواهد بود.

تا به الان چندین حالت مختلف برای UFC 3 معرفی گردیده که مهم‌ترین آن‌ها شامل Ultimate Team و Career می‌شود. در حالت حرفه‌ای (Career) در نقش یکی از مبارزان قرار خواهید گرفت و می‌بایست چالش‌های مختلفی که جنبه داستانی به خود می‌گیرند را پشت سر بگذارید. در طول این مسیر، شرکت‌ها و اسپانسرهای زیادی به شما پیشنهاد همکاری خواهند داد و می‌توانید با امضاء قرارداد وجه نقدی را بدست بیاورید و با استفاده از آن مهارت‌های خود را افزایش دهید؛ شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در پیشرفت شما ایفا خواهند کرد چرا که با جذب هوادار به یک مهره ارزشمند تبدیل خواهید شد که دیگران برای به خدمت گرفتن شما سر و دست خواهند شکست؛ همچنین با پیروزی در برخی از نبردها وارد رویدادهای گوناگونی همچون کمربندهای قهرمانی می‌شوید و قادر به ثبت نام خود در کنار بزرگ‌ترین مبارزان حال حاضر UFC خواهید بود. بازیکن در ابتدا وارد لیگ WFA (لیگی کوچک‌تر از MMA) می‌شود و با افزایش سطح خود به یکی از مبارزان سرشناس UFC ارتقا پیدا خواهید کرد. در کل هدف نهایی این بخش قهرمان شدن در وزن خود و تبدیل شدن به برترین مبارز UFC 3 است. 

پیش نمایش EA Sports UFC 3

"شبکه‌های اجتماعی راه خود را به UFC3 پیدا کرده‌اند؛ طرفدار جذب کنید و به یکی از برترین بازیکنان این مسابقات تبدیل شوید"

خاطر نشان می‌شود که آقای" کانر مک گرگور" (Conor McGregor)، مبارز نقش بسته برروی کاور UFC 3 است. وی در این خصوص گفته:

از اینکه برای دومین بار متوالی برروی کاور بازی UFC از سوی EA Sports قرار گرفته‌ام بسیار خوش‌حالم. این باعث افتخار من بوده و باید بگویم که مشتاقانه منتنظر زمان انتشار و انجام بازی UFC 3 هستم.

در کل UFC 3 با قبول کم‌کاری‌های گذشته در بخش‌های مختلف و بهبود روند داستانی در کنار ایجاد تغییرات گسترده در سبک گیم‌پلی نوید یک عنوان مبارزه‌ای لذت‌بخش را می‌دهد که می‌تواند ساعت‌ها بازیکنان را پای خود بنشاند. اینکه سازندگان تلاش کرده‌اند از روند یکنواختی گیم‌پلی بکاهند و با افزودن گزینه‌های جدید مثل شبکه‌های اجتماعی، حالت‌های چند نفره و ایجاد لیگ‌هایی در سطوح دشواری مختلف ارتباط بازیکن با UFC 3 را بهبود ببخشند جای تحسین دارد.

شایان به‌ذکر بوده که بازی مبارزه‌ای UFC 3 در 13 بهمن 96 (2 فوریه) در سراسر جهان برروی دو کنسول Xbox One  و PS4 منتشر خواهد شد. متاسفانه تا به الان هیچ برنامه‌ای برای عرضه عنوان مذکور برروی پلتفرم‌های PC و Switch از سوی سازندگان اعلام نشده است. 

منبع متن: pardisgame