PS VR

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PSU، بخش سرگرمی تعاملی سونی این ماه دو اختراع جدید را ثبت کرد که می‌تواند تحولی در نحوه استفاده از PS VR به شمار رود.

در حال حاضر کنترلر PS Move شامل استیک آنالوگ نمی‌شود و اگر چنین چیزی وجود داشت، بازی کردن عناوینی مانند Skyrim VR راحت‌تر بود اما این اختراعات جدید نه تنها یک استیک آنالوگ را به کنترلر اضافه می‌کند بلکه یک تکنولوژی ردیابی انگشت نیز به آن اضافه خواهد شد.

در تصویر پایین پروژه طراحی مجدد کنترلر Move را که شامل تغییرات گسترده‌ای مانند اضافه کردن استیک آنالوگ نیز می‌شود مشاهده می‌کنید:

اختراع دوم به این توضیح اشاره دارد:

"یک راه برای تعیین موقعیت انگشت کاربر. این راه شامل انتقال یک سیگنال قدرت از تصویری که بر روی سر قرار می‌گیرد(HMD) برای به وجود آوردن تعدادی از تابش‌دهنده‌های نور می‌شود."

VRFocus که این اختراعات را پیدا کرد در این مورد نوشته است:

"این اختراع به ردیابی کنترلر از طریق تصویری که بر روی سر قرار می‌گیرد (HMD) و در جهت مخالف یک دوربین خارجی قرار دارد اشاره می‌کند. به طور کلی می‌توان این نکته را دریافت کرد که HMD جدید شامل دوربین‌هایی خواهد شد که حرکات کنترلر‌ها را ردیابی می‌کند پس با این عمل بسیاری از مشکلات کنترلر‌های PS Move حل خواهد شد."

اگرچه اختراعات چندی پیش ثبت رسمی شده است اما به واقعیت پیوستن آن‌ها حتمی نیست ممکن است چندین سال طول بکشد تا چنین ایده‌هایی به حقیقت بپیوندند و یا این که اصلا چنین چیزی به مرحله تولید نرسد اما مطمئناً سونی برای PS VR 2 یا هر چیزی که اسمش باشد برنامه‌هایی خواهد داشت.

اوایل امسال سونی قول داد که به حمایت خود از PS VR ادامه دهد. بازی هایی خوبی تا به الآن عرضه شده‌اند اما همچنان بازی شاهکاری برای PS VR ندیده‌ایم و بهترین آن‌ها Resident Evil 7 بود که آن‌ هم مخصوص VR نبود و فقط از این دستگاه حمایت می‌کرد. در سال جاری قرار است Blood & Truth از سونی لندن و Golem از Highware Games منتشر شود که امیدواریم عناوین خوبی باشند. لازم به ذکر است انحصاری جدید VR یعنی The Inpatient نتوانست نظر منتقدین را آنچنان که باید جلب کند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع متن: pardisgame