عنوان EA SPORTS UFC 3 جدیدترین عنوان ورزشی شرکت الکترونیک آرتس می باشد که به تازگی عرضه شده است. همانند همیشه هم زمان با انتشار عناوین جدید، نمرات آن ها نیز منتشر می شوند که این بار با یکدیگر مروری خواهیم داشت بر نقد‌ها و نمرات عنوان EA SPORTS UFC 3. در سال ۲۰۱۳ و در پی […]

نقدها و نمرات عنوان EA SPORTS UFC 3 منتشر شد

عنوان EA SPORTS UFC 3 جدیدترین عنوان ورزشی شرکت الکترونیک آرتس می باشد که به تازگی عرضه شده است. همانند همیشه هم زمان با انتشار عناوین جدید، نمرات آن ها نیز منتشر می شوند که این بار با یکدیگر مروری خواهیم داشت بر نقد‌ها و نمرات عنوان EA SPORTS UFC 3.

در سال ۲۰۱۳ و در پی ورشکستگی شرکت تی اچ کیو، حق امتیاز فرانچایز UFC به شرکت الکترونیک آرتس رسید. ادامه ساخت چنین عنوانی برای الکترونیک آرتس ریسک بزرگی به حساب می آمد زیرا تا قبل از آن استودیوی Yuke ساخت عناوین مختلف این فرانچایز را به عهده داشته و نسخه‌های ساخته شده توسط این استودیو بسیار کامل و شگفت انگیز بوده اند. اما در نهایت شرکت الکترونیک آرتس که در زمینه شبیه سازی عناوین ورزشی کارنامه بسیار موفقی دارد، اولین نسخه جدید این فرانچایز با نام EA SPORTS UFC را در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه کرد. نسخه اول اگرچه نسبت به نسخه‌های ساخته شده توسط استودیوی Yuke کامل نبود اما به عنوان اولین نماینده بازی‌های UFC در نسل هشتم بسیار موفق عمل کرده و توانست طرفداران این فرانچایز را راضی نگهدارد. موفقیت نسخه اول الکترونیک آرتس را بر آن داشت تا برای ساخت نسخه دوم دست به کار شود. نسخه دوم با عنوان ۲ EA SPORTS UFC در سال ۲۰۱۶ عرضه شد که نسبت به EA SPORTS UFC دارای محتوای کامل تری بوده و الکترونیک آرتس کمبود‌های نسخه اول را جبران کرد. همین موضوع باعث شد تا ۲ EA SPORTS UFC نیز به مانند نسخه اول بسیار موفق عمل کرده و جایگاه خود را در میان عناوین مبارزه ای تثبیت کند. با وجود این موفقیت‌ها و با توجه به این که این روز‌ها عناوین ورزشی و به خصوص بازی‌های مبارزه ای در میان کاربران بازی‌های ویدیویی طرفداران زیادی پیدا کرده است، الکترونیک آرتس نیز به مانند بسیاری از رقبا، تصمیم گرفت تا نسخه سوم  فرانچایز مبارزه ای و محبوب UFC را برای کنسول‌های نسل هشتم عرضه کند. هم زمان با عرضه عنوان EA SPORTS UFC 3، نقدها و نمرات این عنوان نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن ها خواهیم داشت:

Game Over Online ۹٫۴/۱۰

در مجموع EA Sports UFC 3 بهترین نسخه این فرانچایز به حساب می آید اما هنوز نمی توان آن را بهترین بازی مبارزه ای رزمی دانست. بخش Career این عنوان نسبت به نسخه‌های گذشته پیشرفت عظیمی داشته و همچنین تکنیک فریب دادن و ضربه زدن نیز مبارزات را لذت بخش تر و واقعی تر می سازد. لیست مبارزان بازی نسبت به UFC Undisputed 3 دارای شخصیت‌های کمتری بوده و اکثرا شامل مبارزان افسانه ای و قهرمان‌های جهان می شود که این موضوع بر روی جذابیت مسابقات تاثیر منفی می گذارد. اگر نسخه‌های قبلی این فرانچایز را تجربه کرده باشید‌، می توانید با خیال راحت UFC 3 را تهیه کرده و آن را تجربه کنید اما در غیر این صورت و اگر تازه وارد هستید، بهتر است قبل از این که سر خود را در بازی به باد دهید، نسخه‌های قبلی را تجربه و با مبارزات این فرانچایز بیشتر آشنا شوید.

Game Informer ۸٫۸/۱۰

با قوی تر کردن هسته ساخت این عنوان و اضافه کردن بخش پرمحتوای Career به همراه حالت‌های جدید به بازی، عنوان EA Sports UFC 3 در مجموع تجربه فوق العاده ای از یک بازی مبارزه ای رزمی ارائه می دهد. چه هنگامی که با دوستان خود در بخش تک نفره با شخصیت‌های پیش فرض بازی رقابت می کنید و چه این که مبارز جدیدی ساخته و می خواهید آن را به بهترین مبارز رزمی دنیا تبدیل کنید، UFC 3 تجربه ای شگفت انگیز را به همراه خواهد داشت.

Playstation Universe 8.5/10

EA Sports UFC 3 در زمینه بصری، صدا گذاری و گیم پلی، بهترین نسخه این فرانچایز به حساب می آید و اگرچه دارای نقاط ضعف و کمبودهای جزیی است اما همچنان در میان نسخه‌های این فرانچایز پیشتاز بوده و شایستگی تبدیل شدن به بهترین عنوان مبارزه ای سال ۲۰۱۸ را دارد.

GamesRadar+ ۷/۱۰

گیم پلی بازی EA Sports UFC 3 را می توان به دو نیمه تقسیم کرد: یک نیمه دارای گیم پلی هیجان انگیز، استراتژیک و در عین حال متعادل، نیمه دوم نیز سخت و خسته کننده. متاسفانه شما باید با هر دو آن‌ها دست و پنجه نرم کنید.

EGM ۵/۱۰

EA Sports UFC 3 یک قدم رو به جلو و پنج قدم رو به عقب برداشته است. اگرچه حملات در بازی بسیار واقع گرایانه تر شده اما حرکت Submission و مبارزات روی تشک(ground game) بسیار سخت و پیچیده می باشد. بخش جدید Career بسیار فوق العاده است اما منوهای بازی هنگام مبارزات شما را گیج و سردرگم خواهد کرد. بخش Ultimate Team نیز همچنان یکی دیگر از بخش‌هایی می باشد که به نظر می رسد فقط برای خالی کردن جیب کاربران ساخته شده است. اگرچه بازی EA Sports UFC 3 دارای هسته قدرتمندی است اما برای این که به عنوان مبارزه ای خوبی تبدیل شود به زمان و تلاش زیادی احتیاج دارد.

عنوان EA Sports UFC 3 هم اکنون برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان در دسترس است.

منبع متن: gamefa