در حال حاضر شرکت نینتدو به واسطه فروش بسیار خوب کنسول ترکیبی سوییچ در سراسر دنیا، توانسته به سودآوری بالایی برسد. اما این سودآوری باعث نشده که آن‌ها دست از پشتیبانی از کنسول‌های قدیمی خود بردارند و آن‌ها را بی اهمیت جلوه دهند. شرکت نینتندو سیاست بسیار خوبی را در پیش گرفته و با پشتیبانی […]

مدیر عامل شرکت نینتندو تایید کرد که آن‌ها همچنان به پشتیبانی از ۳DS ادامه می‌دهند

در حال حاضر شرکت نینتدو به واسطه فروش بسیار خوب کنسول ترکیبی سوییچ در سراسر دنیا، توانسته به سودآوری بالایی برسد. اما این سودآوری باعث نشده که آن‌ها دست از پشتیبانی از کنسول‌های قدیمی خود بردارند و آن‌ها را بی اهمیت جلوه دهند. شرکت نینتندو سیاست بسیار خوبی را در پیش گرفته و با پشتیبانی از کنسول‌های قبلی خود در کنار محصولات جدید، به محبوبیت خود در میان کاربرانش، همچنان می‌افزاید.

کم‌تر از یک سال از عرضه کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ می‌گذرد و این کنسول یک موفقیت بسیار بزرگ برای شرکت نینتندو به حساب می‌آید. این کنسول رکورد فروش در بسیاری از نقاط دنیا را به نام خود ثبت کرده است و به عنوان پرفروش‌ترین محصول در هفته جمعه سیاه انتخاب شد و سریع‌ترین فروش را در تمام دوران صنعت بازی‌های رایانه‌ای را نیز به نام خود ثبت کرده است. تمام این رکوردشکنی‌ها در حالی اتفاق افتاده که هنوز یک سال هم از عرضه این کنسول نگذشته است.

با تمام این مسائل، یکی دیگر از کنسول‌های شرکت نینتندو که در حال حاضر در بازار به فروش می‌رسد یعنی ۳DS، همچنان توسط این شرکت پشتیبانی خواهد شد. این موضوع در حالی است که حدود هفت سال از عرضه این کنسول می‌گذرد. البته این مسئله منطقی به نظر می‌رسد زیرا تنها کنسول موفق شرکت نینتندو که توانسته در حد سوییچ خوش بدرخشد، همین کنسول ۳DS است و از آنجایی که سوییچ توانسته بسیار خوب خودش را در بازار بازی‌های ویدویی نشان دهد، نینتندو به دنبال این است که از دیگر کنسول موفق خود یعنی ۳DS نیز همچنان پشتیبانی کند.

بسیاری از منتقدین و همینطور اشخاصی که در زمینه بازی‌های ویدویی فعالیت دارند، بر این عقیده هستند که دیگر زمان خداحافظی با ۳DS فرا رسیده و ما باید آن را به خاطره‌ها بسپاریم، اما نینتندو تمام این معالات را بر هم زد و اعلام داشت که هنوز هم آن را در اولویت‌های خود قرار خواهد داد. مدیرعامل شرکت نینتندو یعنی آقای تاتسومی کیمیشیما (Tatsumi Kimishima) در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران داشت، تایید کرد که این شرکت قصد دارد هنوز هم ۳DS را در اولویت‌های اصلی خود باقی بگذارد. وی به این موضوع اشاره کرد که این کنسول ارزش خود را به عنوان یک کنسول ارزان قیمت در بازار همچنان حفظ خواهد کرد. کیمیشیما در این رابطه گفت:

تعداد بسیار بالایی از بازی‌های رایانه‌ای با طیف گسترده‌ای از سبک‌های متفاوت و مختلف تا به حال برای Nintendo 3DS عرضه شده‌اند و یکی از بهترین کنسول‌های تاریخ را از لحاظ تعداد بازی به وجود آورده‌اند. البته ما همچنان به توسعه و ساخت محتویات نرم‌افزاری ادامه می‌دهیم و بر این باور هستیم که بسیار مهم است که قفسه پر بار بازی‌های Nintendo 3DS را گسترده‌تر کنیم تا کاربران Nintendo 3DS را همچنان از خود راضی نگه داریم و در عین حال بتوانیم کاری کنیم که اشخصاصی که به‌تازگی به جمع دارندگان این کنسول اضافه می‌شوند نیز طیف وسیعی از بازی را در برابر خود ببینند و حق انتخاب گسترده‌ای داشته باشند.

همچنین کیمیشیما در ادامه صحبت‌هایش اشاره‌ای به جایگاه این کنسول در صنعت بازی‌های ویدئویی و قدمت آن کرد که در ادامه نگاهی به بخشی از این صحبت‌ها خواهیم کرد:

توان مالی کنسول‌هایی نظیر Nintendo 3DS و خانواده آن‌ها، آن را در جایگاه حساس و مهمی قرار می‌دهد. جایی که این کنسول به عنوان یکی از اولین کنسول‌های ویدئویی برای کودکانی ساخته شد که تا قبل از آن هیچ ایده و نظری در خصوص بازی‌های ویدئویی و خدمات مربوط به آن نداشتند. به گونه‌ای Nintendo 3DS اولین تجربه آن‌ها از دنیای عظیم بازی‌های رایانه‌ای به حساب می‌آمد. جایگاه Nintendo 3DS از یک نظر دیگر هم بسیار حیاتی و مهم به حساب می‌آید، و آن هم این است که کنسول یاد شده، به عنوان یک محصول مقرون به صرفه برای کسانی که توان مالی زیادی ندارند، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد تا آن‌ها هم از دنیای بازی‌های رایانه‌ای جدا نمانند. ما به کار خود ادامه می‌دهیم تا Nintendo 3DS را برای چنین اشخاصی، حفظ کنیم و تجربه آن ها از این کنسول را لذت بخش‌تر بسازیم.

حال با تایید این موضوع توسط شخص مدیرعامل شرکت نینتندو، می‌توان انتظار داشت که این شرکت در کنار ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین محتویات برای کنسول جوان خود یعنی سوییچ، به کار خود در ارتقاء و بهبود کنسول ۳DS نیز ادامه دهد. تا همزمان دو کنسول بسیار عالی، یکی با قدمت چندین ساله و یکی تازه وارد را به سمت موفقیت پیش ببرد و تجربه کاربران از کنسول مورد علاقه خود را لذت بخش‌تر کند.

منبع متن: gamefa