اگر اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی را به طور دقیق و مدام دنبال کنید، حتما خبر دارید که در چند روز اخیر، شرکت های ناشر بزرگی مانند الکترونیک آرتز، نینتندو، کپکام و… دست به انتشار آمار مالی خود در یک سال گذشته زدند و ما نیز این اطلاعات آماری را به طور کامل برای شما عزیزان […]

آمار مالی شرکت کونامی حاکی از سودآوری بالای این شرکت است

اگر اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی را به طور دقیق و مدام دنبال کنید، حتما خبر دارید که در چند روز اخیر، شرکت های ناشر بزرگی مانند الکترونیک آرتز، نینتندو، کپکام و… دست به انتشار آمار مالی خود در یک سال گذشته زدند و ما نیز این اطلاعات آماری را به طور کامل برای شما عزیزان آماده کردیم. حال، می‌خواهیم به آمار مالی شرکت مشهور کونامی نگاهی داشته باشیم و آن را بررسی کنیم.

قطعا تا به حال آمار مالی شرکت‌های ناشر الکترونیک آرتز، نینتندو، کپکام را از طریق وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا مطالعه کرده‌اید که تقریبا همه آن ها مثبت بودند و سود خوبی را برای این شرکت‌ ها نشان می‌دادند. حال، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به آمار مالی شرکت کونامی که حکایت از سودآوری بالای این شرکت دارد. آمار مالی شرکت کونامی، نه ماه گذشته، تا تاریخ ۳۱ ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود. شما می‌توانید در زیر مشاهده کنید که تمام اعداد و ارقام نسبت به سال های گذشته رشد داشته‌اند و نتایج خوبی را بازگو می‌کنند.

در نشست خبری شرکت کونامی، توضیحاتی نیز درباره جزئیات نتایج داده شد. شما می‌توانید در زیر، بیانیه کامل و رسمی را مطالعه نمایید:

در بازار سرگرمی، محتوای بازی‌ها با افزایش کارایی دستگاه های مختلف مانند دستگاه‌های موبایل و کنسول‌های بازی‌های ویدیویی و همچنین با توسعه اطلاعات و ارتباطات مخابراتی و زیرساخت‌های آن ها، به متنوع شدن ادامه دادند. با پیوند خوردن تغییرات زمانی، ترجیح به این سمت می‌رود که در طول زندگی روزمره، یک تجربه کامل در طور روز ارایه شود و مدت زمانی که برای بازی شخصی سپری می‌شود بیشتر شده است. در صنعت بازی، تلاش ها، شتاب پیدا کرده‌اند تا از تجربه‌ها و محتواهای جدیدی را از طریق راه‌ های مختلف به مخاطبان ارایه کنند که شامل eSports نیز می‌شود که به عنوان یک نوع از رقابت‌های ورزشی شناخته می‌شود و در حال جذب کردن توجه بیشتر و بیشتر است.

ما همچنین یک آمار کوچک و تکه ای از طرف کونامی دریافت کردیم که نشان می‌دهد تجارت سرگرمی دیجیتال (بازی‌های ویدیویی)، هنوز برگ برنده‌ی نتایج مالی کونامی به حساب می‌آید و همان طور که مشاهده می‌کنید، نسبت به سال گذشته آمار بسیار بهتری را برای این شرکت به ارمغان آورده و سود بیشتری را عاید شرکت کرده است. فقط توجه داشته باشید که در بخش Gaming and Systems، اشاره‌ی کونامی به تجارت ماشین‌های آرکید و پاچینکو است که همان طور که در آمار زیر مشاهده می‌کنید، هر سال عملکرد ضعیف و ضعیف تری را از خود به نمایش می‌گذارد.

در ادامه توضیحات درباره نتایج مالی شرکت کونامی به دو مورد مهم اشاره شد که یکی بازی‌های موبایلی و دیگری «عملکرد با ثبات» بازی‌ های Pro Eevolution Soccer 2018 و Super Bomberman R برروی کنسول‌های خانگی بودند.

در مورد بازی‌های موبایلی در بخش سرگرمی های دیجیتال، ما Winning Eleven CARD COLLECTION را منتشر کردیم (با نام PES CARD COLLECTION نیز شناخته می‌شود) که به صورت جهانی و در حدود ۱۵۰ کشور در دسترس قرار گرفت. این بازی نقد‌ها و بازخوردهای بسیار خوبی را از بسیاری از مشتری‌ ها دریافت کرد. علاوه بر این، ما به طور همیشگی، بازی Winning Eleven 2018 را نیز عرضه کردیم (که با نام جهانی PRO EVOLUTION SOCCER 2018 شناخته می‌شود).

دیگر بازی‌ های موبایلی نیز عملکرد قدرتمند و خوبی در زمینه فروش داشتند که شامل JIKKYOU PAWAFURU PUROYAKYU و Yu-Gi-Oh! DUEL LINKS و PROFESSIONAL BASEBALL SPIRITS A (Ace) می‌شدند. در زمینه بازی‌ های کارتی، سری Yu-Gi-Oh! TRADING CARD GAME به فروش و توسعه خود در بازار جهانی ادامه داد. ما به کار برروی احیای محتواها ادامه می‌دهیم که شامل عرضه کارت های جدید با قوانین اضافی می‌شوند که در سری انیمیشن تلویزیونی جدید حضور پیدا کردند.

در زمینه رایانه و بازی‌ های ویدیویی، Winning Eleven 2018 (که با نام جهانی PRO EVOLUTION SOCCER 2018 شناخته می‌شود) و SUPER BOMBERMAN (با نام Super Bomberman R شناخته می‌شود) به عملکرد با ثبات خود ادامه دادند.

شرکت ناشر کونامی همچنین در بخش بعدی، انتظارات و پیش بینی های کامل خود را برای سال آینده اعلام کرد (تا تاریخ ۳۱ ماه مارچ سال ۲۰۱۸). در فهرست پیش بینی‌ها مشخص شد که این شرکت میزان درآمد کمتری را انتظار دارد (هنوز نسبت به سال گذشته بیشتر است) اما از آن طرف سود بیشتری را متصور شده است. این جدول را در زیر مشاهده کنید:

به آمار کلی و همچنین پیش‌بینی فروش شرکت کونامی که نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که این شرکت حساب زیادی روی بخش سرگرمی دیجیتال یا همان بازی‌های ویدیویی باز کرده است زیرا در اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، سرگرمی دیجتال از معدود مواردی است که هم روی پیشرفت سود و هم روی پیشرفت درآمد رویش حساب شده است.

در آخر و انتهای نشست خبری شرکت کونامی، این شرکت توضیحات و پیش‌بینی هایی در رابطه با سه ماهه بعدی در بخش سرگرمی دیجیتال یا بازی‌ های ویدیویی ارایه داد. این تجارت برای کونامی بسیار مهم است و همان طور که تا بدین جا توضیح داده شد، اگر تجارت بازی های ویدیویی در کار نبود، کونامی به طرز نگران کننده‌ای ضرر می‌کرد و منابع بسیاری را از دست می‌داد اما با کمک این تجارت، موفق شده سالی موفقیت آمیز را پشت سر بگذارد.

با شایع شدن و پخش شدن سرگرمی که از طریق شبکه ها پیشنهاد می‌شود، معنی و مفهوم تهیه کردن بازی ها همچنان به سمت تنوع و گوناگونی در حال حرکت است و به این حرکت ادامه می‌دهد. فرصت ها برای رسیدن به مخاطبان بیشتر علاقه ماند به سرگرمی و بازی‌ ها همچنان رو به پیشرفت و افزایش است. برخلاف این پس زمینه، ما قصد داریم تا راه های تجربه بازی‌های ویدیویی را توسعه دهیم؛ راه هایی که با شخصیت و ویژگی‌های هر دستگاه، هماهنگ می‌شود.

در زمینه بازی های موبایلی، آخرین عنوان از سری Winning Eleven، بازی Winning Eleven CARD COLLECTION (با نام PES CARD COLLECTION نیز شناخته می‌شود) بود که منتشر شد. با وجود بازی های موبایلی تولید شده به وسیله ما، آمار کلی کاربران برای هر محتوا به طور ثابت و مرتبی در حال بالا رفتن و افزایش است. این بازی‌ ها شامل Winning Eleven 2018 (با نام جهانی PRO EVOLUTION SOCCER 2018 شناخته می‌شود) می‌شود که از مرز ۸۰ میلیون دانلود به صورت جهانی عبور کرده است و علاوه بر این، بازی Yu-Gi-Oh DUEL LINKS نیز در این دسته قرار می‌گیرد که از مرز ۶۰ میلیون واحد به صورت جهانی عبور کرده است. نسخه رایانه های شخصی بازی Yu-Gi-Oh DUEL LINKS نیز به صورت جهانی آغاز به توسعه کرد و نقد ها و بازخورد های خوبی نیز دریافت نمود. در بحث بازی‌های جدید برای عرضه، ما هم‌اکنون برروی تولید عناوینی تمرکز کرده‌ایم که نیاز ها و تقاضای مشتری را پاسخ دهد که شامل بازی های Quiz Magic Academy LOST FANTARIUM و LOVEPLUS EVERY و Tokimeki Idol می‌شوند. با تمرکز برروی این عناوین، ما تلاش می‌کنیم تا محتوایی که لذت مشتری‌ها را در پی دارد تولید کنیم؛ در سنین و مناطق مختلف.

در بحث بازی‌ های کارتی، Yu-Gi-Oh! TRADING CARD GAME با عرضه‌اش در ماه فوریه سال ۲۰۱۹، بیستمین سالگرد عرضه خود را جشن می‌گیرد. به مناسبت رسیدن به این رکورد، ما این سال را از ماه فوریه ۲۰۱۸ تزیین می‌کنیم تا سالگرد خوبی را برای این عنوان رقم بزنیم و سخت کار می‌کنیم تا با احیا کردن محتواها، مقیاس‌های مختلفی را تولید کنیم.

در بحث رایانه ها و بازی‌های ویدیویی، ما بازی METAL GEAR SURVIVE را در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ منتشر خواهیم کرد. در بحث اقدام در زمینه eSports، ما همچنین فینال جهانی را برای تورنومنت ژاپنی eSports، یعنی PAWAPURO CHAMPIONSHIPS2017 برگزار کردیم؛ تورنومنتی که رسما توسط سازمان Nippon Professional Baseball یا NPB شناخته می‌شود. علاوه بر این، مرحله انتخابی PES LEAGUE WORLD TOUR در آسیا نیز وجود دارد که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ برگزار شد. ما تلاش خواهیم کرد تا مشتری‌ ها بتوانند سرگرمی را به طور ادامه دار داشته باشند. علاوه بر این، ما به سختی در حال کار برروی JIKKYOU PAWAFURU PUROYAKYU 2018 هستیم که قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی مانند سازگاری با فناوری واقعیت مجازی را دارند و همچنین ANUBIS ZONE OF THE ENDERS : M∀RS که در توکیو گیم شو ۲۰۱۷ (Tokyo Game Show 2017) نشان داده شد. انتظار می‌رود که این ها در فصل بهار سال ۲۰۱۸ عرضه شوند.

از آن جایی که زمان صرف شده برای سرگرمی در زندگی روزمره افزایش یافته است ، ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا با محتوای تولیدی خود، «زمان ارزشمندی» را برای مشتری‌ ها فراهم نماییم.

نظر شما در رابطه با آمار مالی شرکت کونامی چیست؟ آیا این موفقیت و سوددهی خود این شرکت ناشر در سال ۲۰۱۷ در زمینه بازی‌های ویدیویی، می‌تواند در سال ۲۰۱۸ نیز پا برجا باشد یا خیر. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa