در این چند روز اخیر، شرکت‌های ناشر مشهور و بزرگی آمار مالی سالیانه خود را منتشر کردند و آن ‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. حال، نوبت به شرکت سونی است که وضعیت مالی خود را اطلاع دهد و آمار خود را منتشر نماید. قطعا تا به حال آمار مالی شرکت‌های ناشر الکترونیک آرتز، نینتندو، کپکام و کونامی را […]

فروش عالی کنسول پلی‌استیشن ۴ در آمار مالی شرکت سونی

در این چند روز اخیر، شرکت‌های ناشر مشهور و بزرگی آمار مالی سالیانه خود را منتشر کردند و آن ‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. حال، نوبت به شرکت سونی است که وضعیت مالی خود را اطلاع دهد و آمار خود را منتشر نماید.

قطعا تا به حال آمار مالی شرکت‌های ناشر الکترونیک آرتز، نینتندو، کپکام و کونامی را از طریق وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا مطالعه کرده‌اید که تقریبا همه آن ها مثبت و رو به پیشرفت بوده‌اند و شرکت ها نمی‌توانند از عملکرد سالیانه خود ناراضی باشند. در آمار مالی شرکت سونی نیز بیش از هر چیز، فروش خوب کنسول نسل هشتمی این شرکت، یعنی پلی‌استیشن ۴ را شاهد هستیم. آمار منتشر شده توسط شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود؛ به این معنی که آمار منتشر شده از تاریخ ۱ ماه اکتبر تا ۳۱ ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود.

مانند همیشه، در اولین مرحله آمار مالی، تعداد کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ منتقل شده به فروشگاه ها به چشم می‌خورد. طبق آمار منتشر شده، ۹ میلیون واحد کنسول پلی‌استیشن ۴ در دوره سه ماهه اشاره شده به خرده فروشی‌ها عرضه شده است که اگر این تعداد را با آمار کل عرضه این کنسول نسل هشتمی جمع کنیم، به عدد کل ۷۶٫۵ میلیون واحد می‌رسیم که تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ محاسبه شده است. آمار را در زیر مشاهده کنید:

شاید بپرسید که این آمار، تنها متعلق به میزان عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴ به خرده فروشی‌ها است اما اگر می‌خواهید فروش دقیق این کنسول، یعنی تعداد واحدی که به دست مشتری‌ها رسیده است را ببینید، می‌توانید سری به گزارش ۸ ژانویه سونی بزنید. شرکت سونی در آن گزارش اعلام کرد که ۷۳٫۶ میلیون واحد از کنسول پلی‌استیشن ۴ توسط مشتری‌ها خریداری شده است.

شرکت سونی همچنین یک آمار از نتایج بازی ها و بخش سرویس‌های شبکه منتشر کرده است که در مجموع می‌توان به آن پلی‌استیشن و شبکه پلی‌استیشن گفت. در حالی که میزان عرضه پلی‌استیشن ۴ به خرده فروشی‌ها نسبت به آمار مشابه در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶، مقدار ۰٫۷ میلیون کمتر بوده است، اما درآمد خالص به طرز راضی کننده و خوبی افزایش یافته و با رشد ۱۶٫۲ درصدی همراه بوده است. این درآمد خوب و راضی کننده از طریق افزایش فروش نرم‌افزارها که میزان فروش در شبکه پلی‌استیشن را شامل می‌شود، به دست آمده است.

افزایش میزان فروش نیز به خوبی در آمار منتشر شده توسط سونی به چشم می‌خورد. این آمار از ۵۰ بیلیون ین، به ۸۵ بیلیون ین رسیده است. اگر به شرکت سونی به عنوان یک مجموعه کلی نگاه کنید، آمار درآمد ها در زیر قابل مشاهده است. همان طور که مشاهده می‌کنید، تمام اعداد اصلی با رنگ مشکی پر رنگ دیده می‌شوند و رشد خوبی را نسبت به همین دوره در سال گذشته نشان می‌دهند. درآمد کلی تقریبا ۲۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در آخر، شرکت سونی پیش بینی های خود را نسبت به سال مالی ۲۰۱۷ اعلام کرده که تا ۳۱ ماه مارچ ادامه دارد. پیش‌بینی و انتظار سونی برای عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴ به خرده فروشی‌ها، ۱۹ میلیون واحد اعلام شده است که اگر این اتفاق رخ دهد و همه چیز طبق برنامه های شرکت سرگرمی های سونی پیش برود، آمار عرضه کلی این کنسول نسل هشتمی به ۷۹ میلیون واحد خواهد رسید.

با این که پیش بینی سونی از میزان فروش سخت افزاری خود ثابت مانده و نسبت به همین دوره در سال گذشته تغییری نداشته است، اما مشاهده می‌کنیم که آن ها سطح انتظارات خود را از درآمد مالی پایین تر آورده‌اند. شاید بپرسید که دلیل این ماجرا چیست؟ این طور که سونی اعلام کرده، این کاهش انتظارات برای میزان درآمد مالی، دو علت بزرگ دارد؛ یکی از آن ها تاخیر برخی از بازی‌های مورد انتظار و بزرگ است که قرار بود تا پیش از ۳۱ ماه مارچ عرضه شوند و حال، در تاریخی پس از آن عرضه خواهند شد و دیگری کاهش شدید قیمت سخت افزارها و نرم افزارها در دوره تعطیلات میلادی به دلیل تخفیف های ویژه به حساب می‌آید. با این حال، درآمد عملیاتی نسبه به زمان اعلام شده قبلی، یعنی ماه اکتبر تغییری نداشته است و به همان میزان پیش بینی شده است. قسمتی از بیانیه شرکت سرگرمی‌های سونی را در زیر مطالعه کنید:

انتظار می‌رود که میزان فروش نسبت به پیش بینی ماه اکتبر کمتر باشد زیرا تاخیر در تاریخ انتشار برخی از عناوین نرم افزاری اصلی برروی آن تاثیر می‌گذارد و همچنین میزان قیمت برای فروش سخت‌افزار در طول فصل تعطیلات بالاتر از انتظار بود. پیش بینی‌ها برای درآمد عملیاتی بدون تغییر باقی مانده است.

به تازگی اعلام شد که مدیر عامل فعلی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، یعنی آقای کاز هیرای (Kazuo Hirai) از سمت خود استعفا خواهد داد که این اتفاق در تاریخ ۱ ماه آپریل سال ۲۰۱۸ رخ می‌دهد. این تاریخ دقیقا آغاز سال مالی ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد و اعلام شده که مدیر ارشد مالی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، یعنی آقای کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) جانشین هیرای خواهد شد. آقای هیرای اعلام کرده که آماده است تا یک فصل جدید از زندگی خود را آغاز کند اما جالب است بدانید که ایشان همچنین به عنوان یکی از مدیران در شرکت به کار خود ادامه خواهد داد و با راهنمایی‌های خود مطمئن می‌شود که موفقیت های سونی و پلی‌استیشن در آینده نیز پا بر جا خواهند بود. آقای یوشیدا، مدیر عامل جدید شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی نیز اعلام کرده که مفتخر به ادامه دادن تجارتی است که آقای هیرای پایه‌های آن را بنا نهاده و آن را تا به این جا آورده است. او اعلام کرده که اقداماتی را برای رقابت در عرصه جهانی انجام خواهد داد.

نظر شما در رابطه با آمار مالی شرکت سونی در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa