سرویس‌های استریم بازی هنوز به آن مرحله‌ی برجسته‌ای که باید نرسیده‌اند اما ظاهراً به­‌زودی شاهد تحولاتی در این زمینه خواهیم بود. طبق گزارشات گوگل در حال حاضر روی چنین سرویسی کار می‌کند. به گزارش سایت The Information، گوگل در حال توسعه‌ی یک سرویس استریم بازی است که برروی Chromecast و کنسولی کاملاً جدید ساخته‌ی خود […]

گزارش:‌ گوگل در حال کار برروی یک سرویس استریم بازی است

سرویس‌های استریم بازی هنوز به آن مرحله‌ی برجسته‌ای که باید نرسیده‌اند اما ظاهراً به­‌زودی شاهد تحولاتی در این زمینه خواهیم بود. طبق گزارشات گوگل در حال حاضر روی چنین سرویسی کار می‌کند.

به گزارش سایت The Information، گوگل در حال توسعه‌ی یک سرویس استریم بازی است که برروی Chromecast و کنسولی کاملاً جدید ساخته‌ی خود گوگل کار می‌کند.

گوگل شاید قرار است جدی‌ترین قدمش را در کسب و کار بازی‌های ویدئویی بردارد. طبق گفته‌های افرادی که از این پروژه آگاهی دارند، گوگل در حال توسعه‌ی یک سرویس استریم بازی اشتراکی بوده که روی Chromecast و احتمالاً یک کنسول جدید ساخته‌ی گوگل که همچنان در دست ساخت است، کار می‌کند.

این سرویس که با نام رمزی Yeti شناخته می‌شود، می‌تواند گوگل را در بالاترین موقعیت این بخش تازه توسعه یافته‌ی کسب و کار بازی‌های ویدئویی قرار دهد، بخشی که به بازیکنان اجازه می‌دهد همراه با تجربه‌ی بازی استریم و پخش شوند به جای اینکه از دانلود یا دیسک استفاده کنند.

علاوه بر این، طبق این گزارش نسخه‌ی اولیه‌ای از Yeti برروی Chromecast اجرا می‌شود و گوگل در حال آزمایش یک کنسول بازی برای این سرویس است. ضمناً این شرکت در این خصوص با بازی‌سازان برتر و برجسته‌ مذاکره و گفت و گوهایی داشته که فعلاً جزئیات دقیقشان مشخص نیست:

با توجه به کسی که با این پروژه آشناست و همچنین فرد دیگری که آن را شرح داده، نسخه‌ای اولیه از Yeti برای کار با Chromecast TV قبلاً طراحی شده بود. فرد دیگری نیز می‌گوید که گوگل اخیراً آزمایش یک کنسول بازی برای اجرای این سرویس را آغاز کرده است. Yeti از یک کنترلر هم بهره می‌برد که برای تجربه‌ی بازی‌ها به کار می‌رود و توسط تیم سخت‌افزار گوگل ساخته شده است.

گوگل Yeti را با بازی‌سازان برتر و بالارتبه مطرح کرده، اما مشخص نیست که آن‌ها عناوین مخصوصی برای این سرویس می‌سازند یا تنها بازی‌های کنونی را آماده‌ی استریم می‌کنند.

در حال حاضر صحت این گزارش مشخص نیست ولی باید به این نکته هم توجه داشت که گوگل به‌تازگی مدیر اجرایی سابق پلی‌استیشن و ایکس‌باکس یعنی فیل هریسون (Phil Harrison) را استخدام کرده بود که احتمال درست بودن آن را افزایش می‌دهد.

منبع متن: gamefa