به تازگی سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn اطلاعات جالبی در مورد ویژگیهای حذف شده از نسخه نهایی این عنوان به زبان آوردهاند که دانستن آنها خالی از لطف نیست! بدون شک بازی Horizon: Zero Dawn جزو برترین و سرآمدترین عناوین سال ۲۰۱۷ بود که توانست یک استاندارد و الگوی جدید را برای عناوین نقش آفرینی […]
به تازگی سازندگان بازی Horizon: Zero Dawn اطلاعات جالبی در مورد ویژگیهای حذف شده از نسخه نهایی این عنوان به زبان آوردهاند که دانستن آنها خالی از لطف نیست!
بدون شک بازی Horizon: Zero Dawn جزو برترین و سرآمدترین عناوین سال ۲۰۱۷ بود که توانست یک استاندارد و الگوی جدید را برای عناوین نقش آفرینی تالیف کند و در نهایت به لطف داستان خوب، گیم پلی دوست داشتنی و گرافیک شگفت آور، از طرف هم منتقدان و هم بازیبازان ستوده شد. یکی از نکات قابل توجه در مورد این بازی، تماماً تک نفره بودن آن بود، آن هم در شرایطی که اکثر بازیها به سمت داشتن بخش چندنفره سوق پیدا کردهاند.
ولی به نظر، سازندگان در ابتدا قصد داشتهاند تا یک بخش کو-آپ را به بازی اضافه کنند که مربوط به تمام بخشهای بازی هم بوده است. ولی این ویژگی از نسخه نهایی بازی حذف شده است. حال شاید با خود بپرسید که چرا گوریلا گیمز این ویژگی را از بازی حذف کرده است؟ در پاسخ، باید گفت که سازندگان عقیده داشتهاند که به خاطر اضافه شدن این ویژگی، برخی دیگر از ویژگیهای اساسی بازی نیاز به بازنگری و در صورت لزوم حذف از بازی داشته و به همین جهت، آنها قید وجود ویژگی بازی به صورت کو-آپ را زدهاند.
البته این تنها ویژگی نبوده که پس از انجام مراحل تست بازی، تصمیم به کنار گذاشتن آن گرفته شده است. در بازی قرار بوده نوعی نقشه فیزیکی وجود داشته باشد که ایلوی (Aloy) شخصیت اصلی بازی در آن در حالی به نمایش در میآید که بین مبدا و مقصد خود در حال جا به جایی است، چیزی شبیه به نقشههای جالب فیلمهای ایندیانا جونز (Indiana Jones). به هر حال، در مراحل تست بازی مشخص شده که وجود این قابلیت سرعت را از جا به جایی میان مبدا و مقصد میگیرد و به نوعی نمیتواند با ویژگی Fast Travel رقابتی داشته باشد و جای آن را در بازی Horizon: Zero Dawn بگیرد.
ماتیس دی یونگ (Mathijs De Jonge)، طراح ارشد بازی در این مورد در گفت و گویی گفته است:
“در مقطعی ما برنامه داشتیم تا چیزی خلق کنیم که به مانند پرواز روی نقشه بود، که شبیه به ایندیانا جونز از آب در میآمد، که در آن ایلوی در حالی نشان داده میشد که در حال سفر به مقصد خود بود. ولی در تست بازی، ما دریافتیم که نتیجه چیزیست که ممکن است بازیکن را به این فکر وادارد که جا به جایی [با استفاده از Fast Travel] آن قدرها هم سریع نیست… این دیگر Fast Travel نبود و این مشکل اصلی به حساب میآمد. این یک سفر بود، ولی دیگر سفر سریع [اشاره به Fast Travel] نبود. پس ما آن را کنار گذاشتیم، و سپس راهنماییهای هنگام بارگذاری بازی را داشتیم، که میتوانست کمک حال بازیکنان باشد. اکنون اگر شما از Fast Travel استفاده کنید، راهنماییهایی را مشاهده خواهید کرد که در مورد نحوه پیشروی در بازی یا ویژگیها و نکات بارز و برجسته آن است. و ما آنها را به شکلی تنظیم کردیم که به صورت متغیر و پویا با علت مرگ شما در یک سکانس به خصوص، یا چیزی شبیه به این در ارتباط باشد [و چیز بیربطی به نمایش درنیاید.]”
این ویژگی هم یکی دیگر از ویژگیهاییست که روی کاغذ جالب به نظر میآید و شاید عدهای از وجود آن در بازی استقبال به عمل میآوردند، ولی در نهایت به خاطر اینکه عده دیگری آن را اتلاف وقت و حوصله سر بر نخوانند، از بازی حذف شده است. شاید روزی اگر دنبالهای بر Horizon: Zero Dawn ساخته شود، شاهد به کارگیری این ایدهها باشیم.
بازی Horizon: Zero Dawn هم اکنون به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.
منبع متن: gamefa