از زمان عرضه‌ی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds به صورت Early Access، تعداد بازیکنان این بازی به صورت غیر قابل توقفی زیاد می‌شد و هر ماه میلیون‌ها نسخه از آن به فروش می‌رفت. اما به نظر می‌رسد که این روند صعودی کم کم در حال سقوط است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Wccftech، با توجه به آمارهای منتشر شده در Steam، عنوان PlayerUnknown’s Battlegrounds در طی 30 روز گذشته، تعداد بازیکنانش از رقم 1584886 به 1556411 رسیده. این در حدود از دست دادن 29000 بازیکن یا 1.8 درصد می‌باشد. این ممکن است که رقم بزرگی نباشد اما باید توجه داشت که این عنوان تا به حال از زمان عرضه‌ی خود هیچ کاهشی نداشته است.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چرا این عنوان با کاهش بازیکن رو به رو شد؟ خب، عوامل بسیار وجود دارد همچون فشار از سوی رقیب این عنوان یعنی Fortnite: Battle Royale که به صورت رایگان در دسترس است. همچنین نقشه‌ی جدید بیابانی این بازی که به تازگی عرضه شده، به وسعت نقشه‌ی قبلی و اول این عنوان نیست و این می‌تواند به معنای ضعف در پشتیبانی از این عنوان باشد. البته ممکن است که تعدادی از بازیکنان به نسخه‌ی Xbox One این بازی که به تازگی عرضه شده است، روی آورده باشند. همچنین ممکن است که گیمرهای چینی منتظر عرضه‌ی رسمی این عنوان توسط شرکت Tencent باشند.

آیا این کاهش می‌تواند تنها آرامش قبل از طوفان باشد و اتفاقات بزرگتری برای این عنوان رخ بدهد؟ این می‌تواند زنگ خطری برای توسعه دهنده‌ی این عنوان یعنی PUBG Corp. باشد تا پشتیبانی از این بازی را قویتر کند.

منبع متن: pardisgame