صحبت‌های مدیرعامل تیک‌تو اینتراکتیو در مورد حالت بتل رویال که این روزها در میان بازی‌های رایانه‌ای رایج شده‌ است: “موفقیت عناوین PUBG و Fortnite واقعا جذاب است، اما تیک‌تو در نظر دارد تا از تقلید خودداری نماید!” یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌هایی که امروزه در دنیای بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد، سبک بتل رویال است. PUBG و Fortnite: Battle Royale دو […]

واکنش تیک‌‌تو نسبت به پدیده بتل رویال

صحبت‌های مدیرعامل تیک‌تو اینتراکتیو در مورد حالت بتل رویال که این روزها در میان بازی‌های رایانه‌ای رایج شده‌ است: “موفقیت عناوین PUBG و Fortnite واقعا جذاب است، اما تیک‌تو در نظر دارد تا از تقلید خودداری نماید!”

یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌هایی که امروزه در دنیای بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد، سبک بتل رویال است. PUBG و Fortnite: Battle Royale دو عدد از بهترین عناوین این ژانر هستند. سایر توسعه‌دهندگان نیز با افزودن حالت بتل رویال به بازی‌های خود، سعی در قدم گذاشتن در این راه دارند. هم‌اکنون تیک‌تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) به این پدیده واکنش نشان داده است. در جریان کنفرانس مالی صبح امروز شرکت، آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل تیک‌تو اظهار داشتند که: “مشاهده محبوبیت بسیار بالای سبک بتل رویال واقعا جالب است”. آقای زلنیک اشاره کردند که شرکت تیک‌تو در نظر دارد تا بجای کپی‌برداری از عناوینی که در گذشته منتشر شده‌اند، ایده‌ها و برنامه‌های خود را عملی کند. 

من دوست دارم موفقیت سایرین را مشاهده کنم، و از عملکرد رقبای خود با خبر شوم. اما هدف ما این است که تا حد امکان خلاقانه عمل کنیم. حتی بهترین عناوینی که از این سبک مشتق شده‌اند، بنظر نمی‌رسد که در بخش نوآوری غافلگیر کننده عمل کرده باشند.

بعنوان نمونه آقای زلنیک به سراغ عنوان Red Dead Redemption رفت. ایشان متذکر شدند که در سال ۲۰۱۰ و در زمان انتشار بازی افراد بسیاری معتقد بودند که بازی آن‌ها شکست خواهد خورد. زیرا در آن زمان ذهنیت عموم این بود که عنوانی با سبک وسترن قادر به کسب موفقیت نیست. اما در نهایت بازی به موفقیت خارق‌العاده‌ای دست یافت، چه از نظر منتقدان و چه در حوزه تجاری. و تمامی این موارد سبب شد تا انتظارات برای انتشار دنباله آن چندین برابر شود.

زمانی که ایده ساخت Red Dead Redemption را ارائه کردیم، همه بر این باور بودند که سبک وسترن کارساز نخواهد بود. مدت بسیار زیادی بود که بازی وسترنی به بازار عرضه نشده بود. راکستار ریسک بزرگی انجام داد و نتیجه آن نیز خارق‌العاده شد.

آقای زلنیک در ادامه به این مورد اشاره کردند که انتظار ندارد تا راکستار و ۲K برروی قضیه تقلید و یا عدم تقلید مانور دهند. ایشان اذعان کردند که اگر بازیکنان مشتاق تجربه عنوانی شبه PUBG باشند، ممکن است تیک‌تو نیز چنین کاری را انجام دهد.

ما در این دنیا زندگی می‌کنیم و از تمامی اتفاقات باخبر هستیم. وظیفه ما ارائه چیزی است که کاربران خواستارش هستند.

لازم بذکر است که در GTA Online نیز حالتی بمانند عنوان PUBG با نام Motor Wars وجود دارد. در این حالت بازیکنان درون نقشه‌ای فرود می‌آیند و تا هنگام مرگ با یکدیگر مبارزه می‌کنند. نام این حالت Motor Wars است، زیرا تمرکز اصلی آن بجای مبارزات زمینی برروی مبارزه با وسایل نقلیه است.

منبع متن: gamefa