Metro Exodus

بازی Exodus تغییرات زیادی را به سری Metro می‌آورد. کارکنان سایت GameInformer به استودیوی 4A Games در مالتا رفتند و نگاهی به بازی آن‌ها انداختند. با توجه به تلاش اعضای این استودیو برای ساخت بهترین نسخه Metro، ما با جاه‌طلبی و جسارت عالی آن‌ها مواجه شدیم. این تیم در حال بازسازی کامل برخی از ویژگی‌هایی است که طرفداران آن‌ها را از نکات اصولی سری می‌دانند.

در ادامه شاهد 10 تغییر بزرگی هستیم که آن‌ها مشاهده کردند.

1- خداحافظی با مترو

هردو بازی Metro 2033 و Last Light در متروی زیر شهر موسکو جریان داشتند. طبق تریلرها فهمیدیم که در نسخه جدید دیگر این‌طور نیست. در Exodus پس از یک سکانس مقدماتی می‌بینیم که Artyom، همسر او به نام Anna و بقیه همراهان وی در جست‌وجوی امید به خیابان‌های روسیه می‌روند. این به معنای فضای بزرگ‌تر، فرقه‌های جدید خطرناک‌تر و دنیای تازه‌ای از دردسر برای بازماندگان ماست.

2- بازی Exodus بزرگ‌تر است اما جهان‌باز نیست

استودیوی 4A Games به کارکنان GameInformer بارها از اهمیت دانستن این موضوع که Exodus یک بازی جهان‌باز نیست صحبت کرد. به جان آن، Exodus از سطوح مختف سندباکس تشکیل شده که شامل تغییر مسیر خطی ماموریت‌های داستانی و همچنین فعالیت‌های جانبی می‌شود. اگر شما کارتان در یک منطقه به پایان برسانید، به بخش بعدی می‌روید و دیگر قادر به بازگشت نیستید. با این حال، دیدن بخش‌های سندباکس چمشگیر و متنوع بود. 4A Games به آن‌ها گفته بزرگ‌ترین مناطق Last Light به اندازه 200x100 متر بودند اما کشش مناطق سندباکس Exodus تا دو کیلومتر مربع است.

3- اقتصاد با مهمات از بین رفته است

شما در نسخه‌های قبلی Metro  از مهمات مهم نظامی برای خرید سلاح‌ها، ارتقای آن‌ها و ابزار گوناگونی مثل بسته‌های دارویی استفاده می‌کردید. چنین موردی باعث سخت‌ و تاکتیکی‌تر بودن مبارزات می‌شد زیرا شما باید تصمیم می‌گرفتید آیا استفاده از مهمات برای کشتن سریع سربازان ارزشش را دارد یا باید کار خود را طولانی‌تر نموده و با مخفی‌کاری به ادامه مسیر پرداخت؟ حال دیگر اقتصاد با مهمات هیچ اهمیتی نخواهد داشت زیرا دیگر در مترو نیستید. به جای آن یک سیستم تخلیه به بازی آمده که بیشتر شبیه به نسخه‌های اخیر Fallout است و آیتم‌های کوچک و باارزشی که در جهان بازی پیدا می‌کنید را به دو منبع مواد شیمیایی و مصالح تبدیل می‌کند. از این منابع می‌توان برای ساخت ابزار یا آیتم‌های باارزش استفاده نمود.

گرچه برای رفتن به ایستگاه‌های کاری در هر نقشه به‌منظور ساخت مهمات گران‌بها آماده باشید.

4- مبارزات بهبود یافته‌اند

با توجه به اینکه وسعت بازی بیشتر شده، منطقی است که گیم‌پلی مبارزات و مخفی‌کاری هم گسترش یابد. در حالی که گیم‌پلی نرم Metro پایدار باقی مانده و به بازیکنان اجازه انتخاب بین مخفی‌کاری و اکشن را می‌دهد، 4A Games برخی موارد را پیچیده‌تر کرده است. شما حالا می‌توانید دشمنان خود را با روش‌های کشنده و غیر کشنده از پا در آورید (TakeDowns) و شرایط را برای انتخاب بین کشتار با خشونت یا کاملا دور زدن دشمنان فراهم می‌کند. انیمشین‌های از پا در آوردن (TakeDowns) هم حالا متنوع‌تر شده و هر انیمشین بستگی به سلاح، سرعت رویکرد شما و مکانی که به دشمن نزدیک هستید دارد.

علاوه بر این گسترش، بازی همچنین اقدامات شما را در یک جدول جمع‌آوری می‌کند. کشتن اعضای یک فرقه باعث می‌شود آن‌ها با شما مثل یک دشمن رفتار کنند و کارتان به مبارزه در جاده بکشد. با این حال، رفتار کردن با آن‌ها با آرامش نسبی می‌تواند روابط دوستانه‌تری ایجاد کند.

5- پایگاه‌های مرکزی قبلی شما از بین رفته‌اند

با توجه به اینکه دیگر داستان بازی در مترو جریان ندارد، بسیاری از ایستگاه‌ها که نقش پایگاه مرکزی شما را داشتند هم از بین رفته‌اند. در آن مکان‌ها شما می‌توانستید مهمات خود را بازسازی کرده و با ساکنانش در رابطه با داستان صحبت کنید. حالا یک قطار به نام The Aurora جایگزین آن‌ها شده است. در حالی که جزئیات خاصی از این قطار به‌دست نیامد، آندری پرکوروف به عنوان کارگردان ارشد Exodus گفت "Aurora به‌طور مداوم در سفر با ماشین‌های بیشتری، مدل‌های مختلف ماشین‌ها و مردمی که به شما ملحق می‌شوند تغییر می‌کند."

Metro Exodus

6- شما از وسایل نقلیه استفاده می‌کنید

استودیوی 4A Games به کارکنان GameInformer گفت بازیکنان وسایل نقلیه‌ای را در طول سفر خود به‌دست می‌آورند اما آن‌ها در رابطه با نوع این وسایل نقلیه کم حرف بودند. اعضای GameInformer به غیر از The Aurora دیدند که Artyom از یک قایق استفاده می‌کند اما این تنها وسیله نقلیه‌ای بود که آن‌ها طی نمایش گیم‌پلی مشاهده کردند.

7- وقایع بازی تا بیش از یک سال طول می‌کشد

عناوین Metro 2033 و Last Light در یک دوره چند روزه اتفاق می‌افتادند اما وقایع Exodus مربوط به بیش از یک سال می‌شوند زیرا هر منطقه سندباکس شامل فصل مخصوص خود است. "سطح پاییز" به کوهستانی زیبا با خرس‌های جهش یافته می‌رود. در حالی که "سطح تابستان" شما را با محیط کویری مواجه می‌کند که بیشتر حس Mad Max را می‌دهد.

8- ارتقا سلاح‌ها حالا متفاوت است

در حالی که طی نسخه‌های قبلی شما باید ارتقاها را خریداری می‌کردید یا سلاح‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی در محیط بازی با ویژگی‌های غیر قابل حذف می‌یافتید، Exodus کارها را آرام‌تر و در عین حال پراسترس‌تر می‌سازد. ممکن است شما یک سلاح در جهان بازی پیدا کنید که فقط به وسیله نشانه‌گیری آن نیاز دارید اما خود سلاحش را نمی‌خواهید. خبر خوب این است که می‌توانید آن را بردارید و آن را به سلاح دیگری در وسایل خود اتصال دهید. ویژگی‌های دیگری هم مثل نوع خشاب و لوله سلاح هم قابل تغییر هستند.

با این حال، هزینه نگه‌داری و تعمیر سلاح چیزی است که باید نگران آن بود. اگر شما به اندازه کافی به ایستگاه کاری خود برای تعمیر سلاح سر نزنید، پس می‌تواند خراب شود. سلاح‌ها هرگز از کامل کار کردن دست نمی‌کشند اما وقتی به خرابی بر بخورند، ممکن است در میزان آسیب به دشمنان و هدف‌گیری مشکل پیش آید.

9- در بازی مسیرهای فرعی وجود دارد

در حالی که بازی فاقد "مراحل جانبی" است، 4A قصد دارد فعالیت‌هایی در هر منطقه قرار دهد که بازیکنان با کاوش می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند. بازیکنان می‌توانند با خواندن نامه‌های درون بازی، صحبت با شخصیت‌ها یا گوش دادن به سایر مکالمات در رابطه با این فعالیت‌ها جزئیاتی به‌دست آورند. رفتن به مسیرهای آسیب دیده می‌تواند در نهایت شما را با راهزنان و آتش‌سوزی در یک مزرعه یا خانه‌ای پر شده از تجهیزات مورد نیاز و همچنین اجسادی مواجه کند که ظاهرا قبل از آخرین نفس‌های خودشان به یکدیگر خیانت کرده‌اند.

10- فرقه‌ها با حوصله‌تر و آزادتر شده‌اند

در حالی که ارتباط با فرقه‌ها در Metro 2033 و Last Light بسیار سخت بود و گاهی هم دشمن به حساب می‌آمدند، در Exodus فرقه‌‌‌‌‌هایی به دور از یکدیگر زندگی می‌کنند که شما با آن‌ها مواجه می‌شوید. اعضای GameInformer هنگام تجربه دمو با گروهی از متعصبان مذهبی برخوردند که یک ماهی عظیم در دریاچه نزدیک به همان‌جا را می‌پرستیدند. رابطه شما با هر فرقه به اقدامات Artyom مقابل هر یک از آن‌ها بستگی دارد. مثلا در گفت‌وگوهای اولیه با خشونت پاسخ می‌دهید یا رفتار صلح‌ طلبانه‌ای خواهید داشت؟

در نهایت نظر شما در رابطه با Metro Exodus و تغییرات آن چیست؟ لطفا دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. همچنین منتظر ترجمه سایر مطالب اختصاصی GameInformer از این بازی باشید.

منبع متن: pardisgame