شرکت تِیک تو درباره موفقیت های عنوان GTA V، بخش آنلاین آن یعنی GTA Online، عنوان NBA 2K18، عناوینی که رایگان هستند و بازی‌هایی از این قبیل صحبت کرده است. در ادامه این خبر و جزئیات آن با گیمفا همراه باشید! در طی مراسمی که هر سه ماه برای سرمایه گذاران شرکت تِیک تو برگزار […]

صحبت‌های ناشر عنوان GTA درباره مسائل مختلف مثل پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای

شرکت تِیک تو درباره موفقیت های عنوان GTA V، بخش آنلاین آن یعنی GTA Online، عنوان NBA 2K18، عناوینی که رایگان هستند و بازی‌هایی از این قبیل صحبت کرده است. در ادامه این خبر و جزئیات آن با گیمفا همراه باشید!

در طی مراسمی که هر سه ماه برای سرمایه گذاران شرکت تِیک تو برگزار می شود، مسئولین این شرکت اطلاعات بیشتری درباره دیدگاه های این شرکت درباره مسائل مختلف از جمله مسئله پرداخت های درون برنامه‌ای به اشتراک گذاشتند. رئیس بخش مالی این شرکت یعنی لاینی گلدستین، هزینه هایی که بازیکنان در بازی های این شرکت می کنند روز به روز در حال افزایش یافتن است و این بخش به نقطه مهمی برای این شرکت در تمامی بازی هایش تبدیل شده است. آن ها باور دارند که فرصت های بالقوه بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که در صورت بهره برداری مناسب می تواند سود خوبی به این شرکت برسانند.

حال که صحبت از پرداخت‌های درون برنامه ای در بازی NBA 2K18 شد، رئیس اجرایی این شرکت یعنی آقای استراس زلنیک، اعلام کرد که هدف آن ها همیشه «درگیر کردن مشتریان در بازی های خود و سرگرم کردن آن ها» بوده است و درآمدزایی یکی از خروجی های آن هدف است و نه چیزی جدا از آن. هدف همچنان این است که گیمرها را سرگرم بکنند و آن ها را خوشحال و شاد نگه دارند. نتیجه و تاثیر این هدف، آنجایی خود را نشان می دهد که نتایج فوق العاده ای در بخش سوددهی به این شرکت به دست می آید.

بر طبق گفته های زلنیک، دنیا تغییر کرده است. اگر شما موفق شوید که درست عمل کنید، فرصت فوق العاده ای مهیا شده است تا همه را درگیر بازی ها کرده و آن ها را سرگرم کنید. هیجان انگیزترین عنصر در این مسئله بی شک دیدن تعداد بازیکنان هر بازی است. هنگامی که از آقای زلنیک سوال شد که این شرکت چگونه مشتریان جدید را ترغیب به ورود به دنیای Grand Theft Auto V می کند، او گفت که تمرکز و هدف اصلی این شرکت گیمرها هستند و نه کسانی که تمایل زیادی به پرداخت های درون برنامه ای دارند. اگر آن ها بتوانند گیمرها را ترغیب به تجربه این بخش بکنند، بقیه مسائل به صورت خودکار حل خواهد شد. راه حل درست ترغیب کردن گیمرها نیز این است که بتوانند هر چیزی که آن ها تمایل به داشتنش دارند را به آن ها تقدیم بکنند که مشخصاً محتوای رایگان است. این استراتژی ای است که راکستار گیمز موفق شده تا در سال های اخیر به خوبی هر چه تمام تر پیاده بکند و این دلیلی است که در سال های اخیر بسیار موفق بوده است.

زلنیک باز هم تکرار کرد که تمرکز بر روی گیمرها و تجربه آن ها از بازی است و پروسه پول سازی اگر درست انجام شده باشد نتیجه مناسب خود را خواهد داشت. هنگامی که از وی سوال شد چه چیزی باعث موفقیت بی نظیر GTA V شده است، او گفت که فکر نمی کند یک جواب جادویی برای این سوال وجود داشته باشد. این مسئله که کیفیت بالاتر مشتری خود را خواهد داشت و عناوین GTA V و Grand Theft Auto Online، نه تنها به معیاری برای نسل خود بلکه به معیاری برای کل صنعت بازی های ویدئویی تبدیل شده اند. در نسل قبلی این فرنچایز، یکی دو عنوان بودند که به نظر می رسید توان رقابت با این بازی را دارند اما در مورد GTA V که موفق شده در عرض ۴ سال بیش از ۹۰ میلیون نسخه به فروش برساند این مسئله اصلا مطرح نیست. نکته ای که باعث شده این بازی تا این حد موفق شود، مسئله بسیار ساده ای مثل «تجربه ای خارق العاده برای گیمرها» است که همه بازیکنان عاشق آن هستند. این بازی را شرکتی تولید، خلق و ساخته که همیشه از زمان خود جلوتر بوده است و هیچ وقت بر گذشته تکیه نکرده و همیشه سعی کرده تا خلاقیت داشته باشد تا بتواند تجربه های فوق العاده ای برای گیمرها خلق کند. این مسئله کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و برای دیگر شرکت ها، انجام آن عملاً «غیرممکن» است.

بر طبق گفته های آقای زلنیک، کیفیتی که خلاقانه که بر مبنای خواست مالی نبوده باشد همیشه اولویت اصلی آن هاست. علاوه بر آن، شرکت تِیک تو محیطی بسیار مناسب و منظم برای کارکنانش دارد که می توانند آن ها از خلاقیت خود به خوبی استفاده بکنند تا بهترین کار ممکن را تحویل بدهند. هم چنین آقای زلنیک باور دارد که احتمال عرضه بازی های free-to-play بر روی کنسول ها وجود دارد. برای مثال، NBA 2K Online که هم اکنون در چین در دسترس است می تواند تجربه کنسولی خوبی باشد. اما درباره اینکه آیا شکل کلی این صنعت می تواند به آن سمت حرکت کند یا نه، آقای زلنیک نظر مخالفی دارد؛ به نظر او این امکان وجود ندارد. در یک محیط free-to-play در بهترین حالت تنها ۱۰ درصد گیمرها در حال پرداخت مبلغ بازی هستند و این به هیچ وجه جوابگوی هزینه های گزافی که برای ساخت هر بازی صرف می شود را نیست. آقای زلنیک معتقد است که گیمرها نیز این مسئله را درک می کنند که اگر می خواهند با تجربه بازی های AAA ادامه بدهند، باید مبلغی را که در بهترین حالت کمترین میزان ممکن است را پرداخت کنند که ارزش ساعت های طولانی ای که با بازی سرگرم خواهند شد را دارد.

هنگامی که از آقای زلنیک درباره ورود به حوزه بازی های Battle Royale که اخیراً با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است سوال شد، او گفت که قصد آن ها این است که تا جایی که می شود خلاقیت داشته باشند و حتی عناوین خوبی که پیش زمینه موفقی دارند نیز همیشه جواب نمی دهند، چه برسد به خلاقیت های غیر منتظره. او فکر نمی کند تِیک تو هیجان زیادی درباره این گونه بازی ها داشته باشد.

منبع متن: gamefa