چند روزی از اکران فیلم ابرقهرمانی Black Panther می‌گذرد و به نظر می‌رسد که کارگردان این فیلم یعنی رایان کوگلر که در کارنامه‌اش فیلم Creed دیده می‌شود، توانسته یک انقلاب را در زمینه‌ی فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های مصور ایجاد کند. نقش تی چالا ملقب به پلنگ سیاه را بازیگر جوان و با استعداد یعنی چادویک بوزمن ایفا کرده و اکنون به لطف این فیلم، به موفقیت و مخبوبیت بسیار زیادی دست پیدا خواهد کرد. او در فیلم Capitan America: Civil War معرفی شد و توانست استعداد بازیگری خود را به خوبی نشان دهد، اما هیچ کس انتظار نداشت که فیلم مستقل شخصیت پلنگ سیاه تا این حد بتواند به موفقیت برسد. حال اکنون بیایید با هم به بررسی خلاصه‌ی نقدها و نمرات این فیلم موفق بپردازیم:

Rolling Stone: 100

"می‌خواهم چیزی درباره‌ی Black Panther بگویم، این فیلم از سطح محدود هنر فرار می‌کند و به سطحی فرای آن می‌رسد. شما هرگز نمی‌توانید چیزی شبیه به آن را در زندگی خود ببینید."

USA Today: 100

"در حالی که فیلم سعی می‌کند یک تم عمیق و جدی را در خود داشته باشد، با این حال به لطف اعتماد به نفس جالب و عجیبی که در این فیلم وجود دارد، ما شاهد شادی‌های بصری و سکانس‌های اکشن هیجان انگیز و جلوه‌های ویژه‌ی فوق العاده‌ای هستیم. از دیگر نکات مثبت این فیلم می‌توان شهر واکاندا را نام برد، شهری که تحت تاثیر فرهنگ‌های آفریقایی قرار گرفته اما با یک نگاه فکری، به ما نشان می‌دهد که یک شهر در آینده، می‌تواند به چه شکلی باشد."

Entertainment Weekly: 91

"کوگلر در این فیلم، در هر فریم آن، یک سبک و روح تازه و جالبی را تزریق می‌کند که آن را از دیگر فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های مصور متمایز می‌کند و ثابت می‌کند که اینگونه فیلم‌ها هم می‌توانند یک مفهوم و موضوع مهم را بیان کنند. این فیلم تنها غرور، افتخار، هویت و مسئولیت‌های یک شخص تازه کار را نشان نمی‌دهد، بلکه قدرت واقعی خود و اینگونه فیلم‌ها را به طرز فوق العاده‌ای نشان می‌دهد."

IGN: 90

"Black Panther یک فیلم ماجراجویی، یک بیانیه‌ی سیاسی و یک جشن فرهنگی است. این فیلم به طرز فوق العاده‌ای، یکی از قهرمانانی را نشان می‌دهد که در دهه‌های گذشته و در درون کتاب‌های مصور مارول، علیه تبهکاران شجاعانه جنگیدند."

Time: 80

"این فیلم بسیار هوشمندانه، سرگرم کننده و هیجان انگیز است، بدون اینکه بخواهد ادعایی داشته باشد."

Veriety: 80

"می‌خواهم با قرار دادن نکات مهم تاریخی به شما توضیح دهم که فیلم Black Panther، چگونه با دیگر فیلم‌های مارول مقایسه می‌شود، اگر بخواهم به طور ساده و واضحی توضیح دهم، این فیلم نه تنها از دیگر آثار مارول موفق‌تر است، بلکه با حفط فرمول‌های موفق گذشته و بهبود آن‌ها، چیزی بسیار فوق‌العاده‌تر از قبل را ارائه می‌دهد، از  شخصیت منفی این که یک تبهکار شرور سیاسی می‌باشد تا آن صحنه‌ی پایانی احساسی، این‌ها همگی چیزی هستند که به تقویت آن فرمول گذشته می‌پردازند."

The Guardian: 80

"چیزی که Black Panther را بسیار جذاب می‌کند این است که شما احساس نمی‌کنید که در حال تماشای یک فیلم ابرقهرمانی هستید، بلکه بیشتر احساس تماشای یک فیلم عاشقانه‌ی فانتزی را دارید که بسار هیجان انگیز، حیرت انگیز و خنده‌دار است."

Metacritic: 86

منبع متن: pardisgame