در این روزها، پرداخت درون برنامه‌ای توانسته بسیاری از شرکت‌ها را به سود زیادی برساند. حال شرکت بزرگ Activision Blizzard یک گزارش مالی را منتشر کرده است که درون آن سود حاصل از پرداخت درون برنامه‌ای شامل فروش بسته‌های الحاقی و توسعه‌دهنده، لوت باکس‌ها و خرید آیتم‌های کاربردی در بازی‌هایی همچون Candy Crush می‌شود، نوشته شده است. طی این گزارش، شرکت Activision Blizzard تا سال 2017 توانسته به سود 4 میلیارد دلار از این طریق برسد و جالب هم اینجاست که یک میلیارد دلار از این سود در طی 3 ماهه‌ی چهارم سال 2017، کسب شده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از گیم اسپات، یک تحلیلگر به نام دانیل احمد توضیح داد که 2 میلیارد دلار از این سود را بازی‌های موبایلی این شرکت مانند بازی Candy Crush ساخته‌ی King به ارمغان آورده‌اند که رقم بسیار بزرگی است. 2 میلیارد دیگر توسط بازی‌های PC و کنسولی این شرکت که بازی‌های اصلی این شرکت به حساب می‌آیند به همراه بازی‌های موبایلی دیگر مانند Hearthstone، به دست آمده است.

"شایان ذکر است که حدود 2 میلیارد از سود پرداخت درون برنامهای شرکت Activision Blizzard به کمک بازیهای موبایلی همچون Candy Crush و 2 میلیارد دیگر توسط بازیهای کنسول و پلتفرم PC حاصل شده است."

دانیل احمد (@ZhugeEX)، 8 فوریه 2018 (19 بهمن 1396)


بازی Call of Duty: WWII از طریق فروش لوت باکس‌ها که حاوی لوازم شخصی سازی می‌شود به همراه بسته‌ی الحاقی تازه منتشر شده‌ی Resistance، عنوان Overwatch از طریق فروش لوت باکس‌ها که شامل اسکین‌ها و اسپری‌ها می شود و بازی World of Warcraft که از طریق پرداخت پول واقعی، آیتم‌های آن قابل خریداری است، سود بسیار زیادی را برای Activision Blizzard به همراه آوردند.

با اینحال اگر فکر فکر می‌کنید که رقم یک میلیارد دلار سود برای چند بازی در سه ماهه‌ی چهارم سال 2017 زیاد است. باید در نظر بگیرید که شرکت Electronic Arts به لطف پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Star Wars: Battlefront II موفق شد تا 787 میلیون دلار سود به دست بیاورد. همچنین شرکت Take Two نیز از طریق بازی‌های GTA Online و NBA 2K18 توانسته به سود قابل توجهی از طریق پرداخت درون برنامه‌ای برسد.

 

منبع متن: pardisgame