این روزها پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بخشی جداناشدنی از بازی‌های ویدیویی شده است و دلیل آن نیز مشخص بوده، درآمد فوق‌العاده‌ آن‌ها چیزی نیست که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بازی‌سازی از آن بگذرند. در گزارش مالی اخیر شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز شاهد آن بودیم که ۴ میلیارد دلار درآمد تنها از طریق پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای در سال ۲۰۱۷ […]

اکتیویژن در سال گذشته ۴ میلیارد دلار درآمد از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای داشته است

این روزها پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بخشی جداناشدنی از بازی‌های ویدیویی شده است و دلیل آن نیز مشخص بوده، درآمد فوق‌العاده‌ آن‌ها چیزی نیست که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بازی‌سازی از آن بگذرند. در گزارش مالی اخیر شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز شاهد آن بودیم که ۴ میلیارد دلار درآمد تنها از طریق پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای در سال ۲۰۱۷ درآمدزایی وجود داشته است.

پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای شامل چه می‌شود؟ DLCها یا گسترش دهنده‌های داستانی، لوت باکس‌ها، پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌های موبایل و آیتم‌های پولی از جمله مواردی است که باعث ایجاد این درآمد ۴ میلیاردی برای اکتیویژن بلیزارد شده است. تنها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ یک میلیارد دلار درآمد از طریق این پرداخت‌ها برای اکتیویژن بلیزارد بدست آمده که عدد تعجب آوری است.

طبق گفته تحلیل‌گران نصف این درآمد ۴ میلیاردی از طریق سری‌ بازی‌های محبوب KING اکتیویژن بوده یعنی Candy Crush. دو میلیارد دیگر نیز از طریق بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها درکنار عناوین موبایلی چون Hearthstone بدست آمده است.

با نگاهی به بازی‌های اکتیویژن بلیزاد شاهد آن هستیم که تمام آن‌ها حاوی پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای است. Call of Duty: WWII به شما اجازه می‌دهد آیتم‌های پولی در کنار لوت باکس و DLCهای گسترش دهنده خریداری کنید؛ اکتیویژن اخیرا برای Call of Duty: WWII نقشه‌های پولی انتشار داد که بر درآمد بدست آمده تاثیر گذار بوده.

در Overwatch بازی‌بازان می‌توانند با پول واقعی به خرید لوت باکس‌های بازی بپردازند که در آن اسکین‌ها و موارد ظاهری دیگری برای شخصیت‌های بازی وجود دارد. World of Warcraft نیز حاوی موارد پولی بسیار زیادی است که بازی‌بازان باید با پول واقعی آن را خریداری نمایند.

اکتیویژن بلیزارد تنها شرکتی نیست که از پرداخت‌های درون برنامه‌ای درآمد زیادی بدست می‌آورد، شرکت الکترونیک آرتز هم در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ مبلغ ۷۸۷ میلیون دلار درآمد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای داشت. تیک تو نیز در گزارش اخیر خود درآمد بدست آمده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای را شگفت آور خواند.

با وجود اینکه بسیاری با پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها مشکل دارند اما گویا هزینه کردن پول واقعی برروی چنین آیتم‌هایی نه تنها کاهش، بلکه سال به سال افزایش نیز پیدا می‌کند.

منبع متن: gamefa