“بازی دارای مناطق وسیع بسیاری خواهد بود، اما یک عنوان جهان‌باز محسوب نمی‌شود. گزینه‌های مختلفی برای مبارزه پیش‌روی بازیکنان قرار خواهد گرفت، و سیستم ارتقای بازی به کلی تغییر کرده است.” این‌ها تنها بخشی از اطلاعات جدیدی است که از عنوان Metro Exodus منتشر شده. برای مشاهده متن کامل همراه گیمفا باشید: Metro Exodus رویکردی متفاوت […]

اطلاعات جدیدی از عنوان Metro Exodus منتشر شد | از مناطق وسیع گرفته تا راه‌های مختلف مبارزه

“بازی دارای مناطق وسیع بسیاری خواهد بود، اما یک عنوان جهان‌باز محسوب نمی‌شود. گزینه‌های مختلفی برای مبارزه پیش‌روی بازیکنان قرار خواهد گرفت، و سیستم ارتقای بازی به کلی تغییر کرده است.” این‌ها تنها بخشی از اطلاعات جدیدی است که از عنوان Metro Exodus منتشر شده. برای مشاهده متن کامل همراه گیمفا باشید:

Metro Exodus رویکردی متفاوت از سری تحسین شده پیشین خود دارد. بازیکنان محیط‌های محدود متروی مسکو را به مقصد فضاهای بازتر و وسیع‌تر ترک خواهند گفت، که در نهایت این سوال پیش می‌آید که: چگونه عنوانی از سری Metro بدون وجود مترو رقم خواهد خورد؟ بتازگی وب‌سایت گیم‌اینفورمر (Game Informer) جزئیات بسیاری را در مورد جهان‌بازی، سیستم مبارزات و… منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید:

جهان بازی

بیشتر اطلاعات انتشار یافته مرتبط با طراحی بازتر محیط‌های بازی هستند. بازیکنان سفر خود را در بیابان‌های روسیه آغاز می‌کنند، اما سازنده بازی استودیوی ۴A Games اصرار دارد که این یک عنوان جهان‌باز نیست! Metro Exodus محیط‌ها و مراحل وسیع بسیاری را جهت کاوش در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، اما داستان بازی کاملا خطی است. زمانی که وارد منطقه‌ای جدید می‌شوید، قادر به بازگشت به منطقه قبلی نخواهید بود. اما جای هیچ نگرانی نیست، Metro Exodus آزادی عمل بسیاری را در اختیارتان می‌گذارد حتی اگر یک عنوان جهان‌باز نباشد. وسعت مراحل بازی به ۲ کیلومتر مربع نیز می‌رسند، و می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه متفاوت به جستجو و اکتشاف آن‌ها بپردازید.

پایگاه اصلی شما قطاری بنام Aurora است، که در ماجراجویی‌ها همراه‌تان خواهد بود و می‌توانید با پیشرفت در بازی آن را بروزرسانی کنید. در کل می‌توانید انتظار یک عنوان بزرگ‌تر و بهمراه ماجراجویی‌های گسترده‌تر نسبت به گذشته را داشته باشید. داستان بازی در این نسخه در طول یک سال کامل رقم خواهد خورد، و هر منطقه نمایانگر فصل متفاوتی است. بعنوان مثال: مرحله فصل پاییز در منطقه‌ای کوهستانی و بهمراه خرس‌های جهش‌یافته اتفاق می‌افتد، در حالی که مرحله تابستان در بیابان رقم خواهد خورد.

تسلیحات و گزینه‌های مبارزه

جزئیات اندکی نیز در مورد اسلحه‌ها و گزینه‌های مبارزه بازی منتشر شده‌ است. Metro Exodus هم‌اکنون دارای سیستم ساخت و غارتی بمانند عنوان Fallout است، که جایگزین سیستم پیشین سری خواهد شد. در این نسخه حتی می‌توانید به ترکیب اسلحه‌ها بپردازید – اسلحه‌ای قدیمی که دارای دوربینی مناسب است، پیدا کرده‌اید؟ می‌توانید دوربین آن را جدا کرده و برروی اسلحه خود سوار کنید. ویژگی جدید دیگری نیز در این میان وجود دارد – اسلحه‌ها هم‌اکنون نیازمند تمیزکاری و مراقبت منظم هستند، در غیر اینصورت از کار خواهند افتاد.

رویکرد منعطف سیستم مبارزات بازی چیزی است که همیشه برای سری Metro مهم و قابل توجه بوده، اما Exodus گزینه‌های بیشتری را نسبت به گذشته در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد. بطور مثال: کشتن دشمنان با دست‌های خالی نیز به بازی اضافه شده، که این کار سبب می‌شود تا مخفی‌کاری کمی آسان‌تر شود. همچنین فعالیت‌های شما در بازی بسیار مهم هستند، بطوری که دشمنان براساس آن‌ها به شما واکنش نشان خواهند داد.

عنوان Metro Exodus قرار است در تاریخ نامشخصی در سال جاری برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شود.

منبع متن: gamefa