شرکت باندای نامکو برنامه جدید خود را اعلام کرد که تغییرات بسیار بزرگی در بخش سرمایه گذاری، علی الخصوص سرمایه گذاری بر روی بازی های IP جدید در خود داشته است. در ادامه این خبر و جزئیات آن با گیمفا همراه باشید! امروز شرکت باندای نامکو از برنامه جدید خود با نام «تغییراتی برای آینده؛ […]

کمپانی باندای نامکو سرمایه‌گذاری بزرگی بر روی عناوین جدید خواهد کرد

شرکت باندای نامکو برنامه جدید خود را اعلام کرد که تغییرات بسیار بزرگی در بخش سرمایه گذاری، علی الخصوص سرمایه گذاری بر روی بازی های IP جدید در خود داشته است. در ادامه این خبر و جزئیات آن با گیمفا همراه باشید!

امروز شرکت باندای نامکو از برنامه جدید خود با نام «تغییراتی برای آینده؛ قدرت دادن، حرکت و سرعت بخشیدن به تکامل» رونمایی کرد. این برنامه تغییرات بسیار بزرگی در سطح سیاست های کلان این شرکت در هدف ها و برنامه‌ریزی هایش ایجاد خواهد کرد که در طی یک برنامه ۳ ساله اعمال خواهند شد. هدف اصلی این برنامه، قدرتمند سازی برنامه IP محور سابق این شرکت در جهت هر چه توانمند کردن IP های این شرکت است تا بتوانند «بهترین محصولات را در بهترین زمان ممکن» در بازار ارائه کنند. علاوه بر آن، این شرکت برنامه دارد تا سطح نفوذ خود را در سطح بازار جهانی ارتقا بدهد و میزان پیشرفت خود در مناطقی را که پتانسیل بالایی برای گسترش دارند بیشتر از همیشه بکند.

از ابتدای ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی، واحد هایی که توسط شرکت‌های تابعه این ناشر ایجاد شده بودند از SBU(واحد های تجاری استراتژیک) به صرفاً «واحدها» تغییر نام خواهند داد و تعداد آن ها از ۳ به ۵ تغییر خواهد کرد. بخش The Network Entertainment SBU ( که شامل بازی های رایانه ای نیز خواهد شد) نیز به Network Entertainment Unit تبدیل خواهد شد که همچنان وظیفه نظارت بر روی بازی‌ های رایانه ای را بر عهده خواهد داشت. بخش دیگر آن نیز با نام Real Entertainment Unit وظیفه تامین محتوا برای مکان های واقعی مثل VR Zone ای که در توکیو قرار دارد را خواهد داشت. علاوه بر این ها، واحد IP Creation Unit از بخش های Visual و Music Production SBU جدا خواهد شد و تمرکز خود را بر روی ایجاد IP های جدید خواهد گذاشت. در زیر می توانید گرافی را که برای نشان دادن واحد های جدید تحت این استراتژی‌های جدید ایجاد خواهند شد را ببینید:

واحد IP Creation Unit با دیگر بخش‌های تجاری حاضر در این ناشر همکاری خواهد کرد. این شرکت همچنین سرمایه گذاری عظیمی بر روی توسعه محصولات بصری و تکنولوژی‌های تولیدی خود خواهد کرد، علاوه بر اینکه همکاری خود را با شرکت های خارجی که می تواند قابلیت ها و تکنولوژی های سطح بالا را تامین کنند افزایش خواهد داد. شرکت باندای نامکو همچنین سرمایه گذاری عظیمی بر روی خلق IP های جدید خواهد کرد. علاوه بر سرمایه معمولی که در این حوزه هزینه خواهد شد، مبلغ اضافه ۲۵ میلیون یِن ای نیز در طی ۳ سال آینده بر روی خلق IP های جدید و همچنین تکنولوژی ها و تجارت هایی که در این زمینه هستند سرمایه گذاری خواهد شد.

بر طبق این استراتژی جدید، شرکت های مسئول در هر منطقه و همچنین شرکت‌های تجاری هر واحد، یک طرح کلی “All Bandai Namco” شکل خواهند داد. در ژاپن، آن ها بالاترین جایگاه در هر بازار را دنبال خواهند کرد در حالی که برنامه آن ها برای بازارهای آمریکای شمالی و اروپا گسترش تجارت خود و معرفی این برند به عنوان یکی از بهترین ناشران بازی های ویدئویی است. ورود با قدرت هر چه تمام تر به بازار چین نیز یکی دیگر از برنامه های این شرکت محسوب می شود.

تغییرات در سطح مدیران ارشد این کمپانی نیز ایجاد خواهد شد. مدیر بخش اجرایی یعنی شوکو ایشیکاوا با بازنشسته شدن در ماه ژوئن به سمت مشاور برگزیده شد. رهبری این شرکت پس از آن به عهده میتسوآکی تاگویچی خواهد بود که هم اکنون وظیفه امور اجرایی این کمپانی را بر عهده دارد.

علاوه بر تمام این مسائل، شرکت باندای نامکو گزارش مالی خود را برای دوره سه ماهه ای که تا پایان تاریخ ۳۱ دسامبر خواهد بود اعلام کرده است. همانطور که در جداول زیر می توانید ببینید، این شرکت آمار و ارقام بسیار مثبتی را ثبت کرده است و افزایش های چشمگیری در بخش سود سال به سال داشته است.

حال که صحبت از IP های جدید شد باید بگوییم که یان شرکت به تازگی عنوان Dragon Ball FighterZ را در بازار عرضه کرد که در هفته اول موفق شد فروش بسیار خوب ۶۸،۷۳۱ نسخه ای در بازار ژاپن داشته باشد.

منبع متن: gamefa