به نظر می‌رسد که سیستم مبارزات Ni no Kuni II: Revenant Kingdom نسبت به نسخه قبلی تفاوت‌ها و بهبودهایی دارد و این بار سیستم مبارزات بازی با گذشته فرق کرده است! اخیراً شرکت بندای نمکو (Bandai Namco) یک تست از بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom را با حضور خبرنگاران مختلف از خبرگزاری‌های مطرح […]

جزئیات تازه از سیستم مبارزات Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

به نظر می‌رسد که سیستم مبارزات Ni no Kuni II: Revenant Kingdom نسبت به نسخه قبلی تفاوت‌ها و بهبودهایی دارد و این بار سیستم مبارزات بازی با گذشته فرق کرده است!

اخیراً شرکت بندای نمکو (Bandai Namco) یک تست از بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom را با حضور خبرنگاران مختلف از خبرگزاری‌های مطرح ترتیب داده و به واسطه آن، اطلاعات جدیدی در مورد سیستم مبارزات و سیستم مهارت‌های شخصیت این بازی به دست آمده است.

در مبارزات، اکنون با نگه داشتن دکمه R2 می‌توان شاهد ظاهر شدن درخت توانایی‌های شخصیت اصلی بازی بود. با باز کردن این درخت مهارت، بازیکن می‌تواند با زدن یکی از دکمه‌های اصلی کنترلر یکی از توانایی‌های اصلی شخصیت‌های اصلی بازی را مورد استفاده قرار دهد. این توانایی‌های مخصوص شامل رنج مختلفی از قابلیت‌ها مثل جادوهای مربوط به حمله و دفاع و کمبوهای مختلف می‌شود. هر کدام از شخصیت‌های اصلی بازی بنا بر میزان قدرت خود، دارای توانایی‌های مخصوص متفاوتی هستند. برخی شخصیت‌ها مثل شاه ایوان (King Evan) دارای توانایی‌های مخصوصی هستند که به جادو گره خورده و برخی شخصیت‌ها مثل تینا (Tina) هم دارای توانایی‌هایی هستند که بیشتر در مورد پشتیبانی و کمبوهای طولانی است.

با استفاده از این توانایی‌های مخصوص، از نوار MP شخصیت شما کاسته خواهد شد. برای پر کردن دوباره این نوار، شما لازم است ضربات فیزیکی موفقی را به دشمنان وارد کنید. برخی آیتم‌ها هم می‌توانند برای پر کردن این نوار به کار بروند.

هر اسلحه دارای یک Zing Gauge است که در مقیاس درصد نمایش داده می‌شود. وقتی که یک اسلحه دارای ۱۰۰ درصد Zing Gauge باشد سپس اثرگذاری توانایی مخصوص شخصیت با آن اسلحه شدت بیشتری به خود خواهد گرفت. هر شخصیت می‌تواند چندین اسلحه داشته باشد که هر کدام هم دارای Zing Gauge مخصوص به خود است. در میادین نبرد، استفاده بهینه و هوشمندانه از اسلحه‎‌ها، یا بهتر است بگوییم اسلحه‌هایی که دارای Zing Gauge صد درصدی هستند تا بتوان از قابلیت‌های مخصوص آن‌ها بهترین استفاده را برد، سیار حیاتی تلقی می‌شود.

همچنین در بخش تنظیمات بازی شاهد یک منو تحت عنوان Tactic Tweaker خواهیم بود. این منو دارای ۴ بخش کلی است که عبارتند از: Monter Affinities – Elements and Ailments – Spoils Settings – Arts of War. خود این بخش‌ها نیز دارای تنظیماتی هستند که با دستکاری آن‌ها می‌توانید شخصیت خود را برای سناریوهای مختلفی که در هنگام مبارزه ممکن است پیش بیاید، آماده کنید. بهتر است نگاهی به این چهار بخش کلی، به صورت اجمالی بیندازیم:

  • Monster Affinities : اجازه می‌دهد تا مقدار صدمه‌ای که به نوع خاصی از دشمنان وارد شده افزایش پیدا کند.
  • Elements and Ailments: اجازه می‌دهد تا مقاومت در برابر نوعی از صدمات خاص (مثل جادوها) افزایش یابد و در صورت وارد شدن به برخی فازهای خاص مثل مسمومیت و مواردی مثل آن، سلامتی کمتری از دست برود.
  • Spoils Settings: برای تنظیم کردن منافع به دست آمده از ضربه زدن به دشمنان به کار می‌رود.
  • Arts of War: اجازه می‌دهد تا به صورت کلی نحوه همکاری و مبارزه یار همراه شما در میدان نبرد بهبود پیدا کند.

همچنین برای ارتقای سطح هم باید از Battle Point ها استفاده کرد که در طول بازی به دست می‌آیند. این به عهده خود بازیکن است که چگونه این امتیازها را مصرف کند و آن‌ها را خرج کدام دسته از توانایی‌های خود کند. البته، توصیه همیشگی سازندگان آن است که در استفاده از این امتیازها هم همیشه توازن را رعایت کنید و به آرامی تمامی بخش‌ها و دسته‌های مختلف را ارتقا دهید.

بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom توسط استودیوی لول ۵ (Level-5) در دست توسعه بوده و قرار است توسط شرکت بندای نمکو در تاریخ ۲۳ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (برابر با ۳ فروردین سال ۱۳۹۷ هجری شمسی) برای کنسول پلی استیشن ۴ در کنار رایانه‌های شخصی منتشر شود.

منبع متن: gamefa