نگاهی به نقدهای منتشر شده از Kingdom Come: Deliverance | یک نقش‌آفرینی عمیق که جتی در مخمصه‌ی مشکلات فنی نیز می‌درخشد

پس از گذشت سالها از زمان معرفی، عنوان موردانتظار Kingdom Come: Deliverance بالاخره دقایقی پیش منتشر شد. این عنوان که در سبک اکشن نقش‌آفرینی بوده و توسط استدیوی تازه‌کار Warhorse توسعه‌ داده شده است، قصد ارائه‌ی تجربه‌ای واقع‌گرایانه در قرن پانزدهم را دارد.  این عنوان به طور همزمان بر روی پلتفرم‌های PC، Xbox One و PS4 عرضه شده است و حالا منتقدان دست‌ به کار شده‌اند تا آنرا بررسی و ارزیابی نمایند. در زیر می‌توانید چکیده‌ای از امتیازات و نقدهای منتشر شده را مشاهده کنید:

Gamespew : 90

در Kingdom Come: Deliverance شما فقط یک چرخ‌دنده‌ی کوچک در جهانی بسیار بزرگ هستید اما حس خواهید کرد که اعمال‌تان ارزش داشته و تاثیرگذارند. Kingdom Come: Deliverance به هیچ وجه خالی از آزاردهندگی‌ها و مشکلات نیست اما این عنوانی خاص است. عنوانی که ترسی از متفاوت بودن ندارد و به همین خاطر باید قدر آنرا دانست.

Multiplayer.it : 89

عناصر Kingdom Come: Deliverance به عنوان یک جهان واحد عمل می‌کنند و به طور مستقل چندان جوابگو نیستند. توضیح دادن اینکه چگونه یک بازی می‌تواند همزمان فراموش‌نشدنی و پر از مشکل باشد، مشکل است اما دنیای بازیهای ویدیوی به زودی با این حقیقت روبه‌رو خواهند شد که صفت "بی‌نقص" معنا و حاصلی ندارد.

Everyeye.it : 80

Kingdom Come: Deliverance یک تجربه‌ی سوپرایزکننده، منحصربفرد و ارزشمند است که نواقص آن بوسیله‌ی غرق شدن در دنیایی که شما بخش کوچکی از آن هستید، ناپدید می‌شوند.

Eurogamer Italy : 80

سیستم مبارزات فوق‌العاده است و با اینکه چند ساعتی برای آشنایی با نحوه استفاده از شمشیر زمان لازم است، در نهایت ارزش وقتتان را دارد. یک عنوان ضروری برای افرادی که طرفدار بازیهای جهان‌باز و نقش‌آفرینی هستند و به دنبال مکانیک‌های عمیق در گیم‌پلی می‌باشند.

Hardcore Gamer : 70

اگر کمپین 40 تا 50 ساعته‌ی این عنوان، تا این حد در باگ و مشکل غرق نشده بود، به راحتی می‌توانستیم یکی از بهترین تجربه‌های نقش‌آفرینی سال را تجربه‌ کنیم.

Windows Central : 60

جهان عظیمِ عنوان Kingdom Come: Deliverance پر از کارها و چیزهایی است که بسیاری از افراد با انجام آنها در این دوره‌ی زمانی، ارتباط خوبی با بازی برقرار خواهند کرد. با توجه به مقیاس بزرگ این عنوان و اینکه توسط تیم بسیار کوچکی توسعه داده شده است، این ابدا عنوانی بی‌نقص نیست. با این حال در دنیای آن ساعت‌ها سرگرمی انتظار شما را می‌کشد.

Attack of the Fanboy : 50

اگر مشکلات تکنیکی را کنار بگذاریم، Kingdom Come Deliverance در بهترین حالت خود، یک عنوان جاه‌طلبانه است. در این عنوان جرقه‌هایی از هوشمندی را خواهید دید که استدیوی Warhorse در سیستم نقش‌آفرینی آن پیاده کرده است و بازی حقیقا دارای عناصر عمیقی از بقا و پیشروی است. اما وقتی که مشکلات تکنیکی را وارد بحث کنیم، این به تجربه‌ای آزاردهنده تبدیل خواهد شد که در آن کفه‌ی ترازو به سمت عناصر بد آن سنگینی می‌کند و عناصر خوب را به ناپدید می‌کنند.

TheSixthAxis : 40

اگر Kingdom Come: Deliverance مشکل باگ‌های بسیار را حل کرده بود و اجرای بازی را به شکل قابل‌توجهی بهبود داده بود، می‌توانست یک الماس نایاب در بازار این روزهای بازی‌ها تبدیل شود. این کاملا بدیهی است که با وجود جاه‌طلبی‌های بازی، Kingdom Come: Deliverance برای مصرف عموم گیمرها آماده نبوده است.

Metacritic : 73

منبع متن: pardisgame