ُNintendo Switch

اگر شما در جریان اخبار و حوادث بازی‌های ویدیویی باشید قطعا می‌دانید که Switch با سرعت زیادی درحال فروش می‌باشد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Nintendolife،‌ شیِگرو میاموتو از نینتندو در بیانیه‌ای جالب اشاره کرده است کنسول سوییچ پتانسیل این را دارد تا سنت چرخه‌ی عمر کنسول ها را که در طی سال‌ها دیده‌ایم بشکند. از زمان عرضه SNES در سال 1990 به بعد،‌ سیستم‌های خانگی نینتندو با فواصل 5 تا 6 سال عرضه شدند. Nintendo 64 درسال 1996 به بازار عرضه شد،‌ 5 سال بعد GameCube در سال 2001 عرضه شد‌،‌ 5 سال پس از آن در سال 2006 کنسول Wii عرضه شد و با فاصله 6 سال در نوامبر 2012 کنسول Wii U به بازار عرضه شد. البته به دلیل فروش ضعیف Wii U کنسول سوییچ در ماه مارس 2017 کمی زودتر از دوره‌ی 5 ساله‌ی نینتندو عرضه شد. الگویی مشابه را در مورد کنسول‌های خانگی سونی و مایکروسافت نیز می‌توان مشاهده کرد.

این بیانیه میاموتو در فرم جدید پرسش و پاسخ سرمایه‌ گذاران بود. هنگامی که از او پرسیده شد که جایگاه سوییچ در چرخه عمر این کنسول کجاست وی اینگونه پاسخ داد :‌  

"وقتی شما به این فکرکنید که با نینتندو سوییچ به عنوان دستگاه قابل حملی که همه از آن برای بازی کردن استفاده می‌کنند چه کارهایی می‌توان کرد،‌ شما متوجه خواهید شد که این کنسول قابلیت‌هایی دارد که در هیچ سخت‌افزاری تا به امروز مشاهده نشده است. همچنین نینتندو برنامه‌ای دارد که در آن توسعه دهندگان نرم‌افزار برای ادامه‌ی کسب و کار نینتندو سوییچ بر روی قابلیت‌های سخت‌افزاری آن متمرکز می‌شوند. تاکنون چرخه‌ی عمر سخت‌افزار‌ها بین 5 تا 6 سال بوده است اما به نظر جالب خواهد بود اگر بتوانیم این چرخه را طولانی‌تر کنیم و من فکر می‌کنم شما باید منتظر همچین اتفاقی باشید."

بدون شک اکنون ما شاهد اتفاقات جالبی در صنعت بازی هستیم، سصهفزا در حال شکستن رکورد‌ها می‌باشد و این قضیه باعث برانگیخته شدن رقبای نینتندو می‌شود و ما امیدواریم که در نتیجه‌ی این اتفاق شاهد بازی‌ها و کنسول‌هایی بزرگتر و جسورانه‌ترباشیم.

 به نظر شما ما تا چه مدت بازی‌های Switch را در فروشگاه‌ها خواهیم دید؟‌ دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسد.

منبع متن: pardisgame