THQ Nordic

حتماً به یاد دارید که چند سال پیش شرکتی به نام THQ وجود داشت که از ناشران موفق صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رفت اما به دلیل از دست دادن تدریجی امکانات و استودیو‌هایش تعطیل شد. خب به نظر می‌رسد یک بازسازی بزرگ تحت نام THQ Nordic در دست انجام است.

این تیم با عرضه چندین عنوان تشکیل شد و سود زیادی به دست آورد و قرار است بازی مورد انتظار Darksiders 3 را نیز به زودی منتشر کند. اما حالا  این شرکت بزرگ‌ترین حرکتی را که می‌توانست را رقم زد.(چندین سری و استودیو را پس از سال‌ها دوباره زیر نظر خود آورد)

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook،  شرکت THQ Nordic چندی پیش به طور رسمی اعلام کرد، Koch Media را با 121 میلیون پوند خریداری کرده است. این شامل تیم نشر در Deep Silver و استودیو‌هایی مانند Volition و Dambuster Studios نیز می‌شود. در جریان این قرداد سری بازی‌های Metro، Dead Island و Saints Row نیز دوباره به خانه‌ی خود برگشتند و دوباره تحت نام THQ منتشر خواهند شد.

مطمئن نیستیم که این رویداد بر روی Metro: Exodus که اواخر امسال عرضه می‌شود چه تاثیری خواهد داشت اما به احتمال زیاد تحت نام THQ به انتشار می‌رسد. برخی می‌گویند Koch Media فعالیت خود را به طور مستقل ادامه خواهد داد و هنوز در مورد لیبلی که بازی‌های این شرکت به انتشار خواهند رسید صحبتی نشده است.

به طور کلی این قرارداد بدان معنی است که THQ منابع مالی و توسعه‌ای بازی‌های بزرگی را بر عهده خواهد گرفت و ظرفیت انتشار خود را به حداکثر می‌رساند در حالی که نام قدیمی خود را نیز زنده می‌کند.

به طور کلی طبق گفته‌های "لارس وینگفورس" مدیرعامل THQ Nordic شرکت Koch Media در دوره طولانی سودآوری داشته اما در کنار آن بخاطر عرضه بازی‌های ضعیفی مانند Agent of Mayhem ضرر‌های زیادی را نیز متحمل شده است.

دکتر "کلمنز کاندریشز"(Klemens Kundratitz) مدیرعامل Koch Media در این باره گفت:

"THQ Nordic قانع شد تا استودیو‌های Deep Silver،Volition و Dambuster به همراه سایر سازندگانی که خریداری کرد کار ساخت عناوین AAA خود را ادامه دهند. من عمیقاً باور دارم که THQ Nordic از نظر استراتژی برای Koch Media مفید محسوب می‌شود چرا که تجربه زیاید در توسعه و نشر بازی‌های ویدیویی داشته است. THQ Nordic مهارت و اراده لازم را برای گسترش در آینده دارد."

باید دید بازگشت THQ چه اثری بر صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد گذاشت. آیا روال قبلی استودیو‌ها ادامه خواهد داشت یا این که سیاست‌ها به طور کلی عوض می‌شود.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع متن: pardisgame