نگاهی به نقدهای منتشر شده از Secret of Mana HD | یک بازسازی خاطره‌انگیز و نسبتا ناامیدکننده

عنوان Secret of Mana HD یک بازسازی از نسخه‌ی اصلی این عنوان است که در سال 1993 عرضه شده و از نظر افراد بسیاری، یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین عناوین نقش‌آفرینی کلاسیک می‌باشد. عنوانی که حالا پس از 25 سال با ظاهری کاملا جدید، بر روی PS4، PS Vita و PC عرضه شده و بسیاری از دارندگان کنسول SNES را به تجدیدخاطره و دریایی از نوستالژی دعوت می‌کند.

در زیر می‌توانید چکیده‌ای از نقدها و امتیازات مهم این عنوان را مشاهده نمایید:

DualShockers : 80

Secret of Mana همان ماجراجویی آشنایی است که به یاد دارم و این تمام چیزی است که از این بازسازی می‌خواستم.

IGN : 76

Secret of Mana HD کمی عجیب‌ و غریب است. به ازای هر تغییری که برای بهبود نسخه‌ی اصلی انجام داده است، یک تغییر عجیب و گیج‌کننده نیز بر روی آن اعمال کرده است که بهینه‌ترین راه برای رفع یک مشکل نیست. در نهایت با اینکه عاشق رنگ‌بندی و شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن شدم و البته توسط رابط کاربری و درجه سختی پرنوسان آن حسی آزاردهنده را تجربه کردم اما بطور کلی این نقش‌آفرینی کلاسیک هنوز هم تجربه‌ای جذاب را ارائه می‌دهد.

Hobby Consolas : 74

Secret of Mana هنوز هم یک نقش‌آفرینی کلاسیکِ لذت‌بخش است که همراه با بخش Co-op سرگرم‌کننده در اختیارمان قرار گرفته است. با این حال ما سبک هنری و ظاهر نسخه‌ی اصلی را به این عنوان سه‌بعدی شده‌یِ رایج ترجیح می‌دهیم.

IGN Spain : 74

بازسازی Sceret of Mana عنوانی است که بشدت از آن استقبال می‌کنیم اما تمام لزومات را برای ارائه‌ی این عنوان به مخاطبان مدرن انجام نداده است و فقط لایه‌ی کوچکی از تغییرات را می‌توان در آن مشاهده کرد.

LevelUp : 73

حتی اگر به اندازه‌ی نسخه‌ی اصلی زیبا و چشم‌نواز نیست، اما این بازسازی هنوز هم یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد. با حفظ بهترین عناصر نسخه‌ی اصلی و انجام تغییراتی بر روی آنها، شرکت Square Enix قابل دسترس‌ترین نسخه‌ی Secret of Mana را در اختیارمان گذاشته است.

GameCrate : 73

این بازسازی Secret of Mana بسیار سرگرم‌کننده است چون که نسخه‌ی اصلی سرگرم‌کننده بود. با این حال Square Enix می‌توانست کار خود را در بازسازی این اثر بسیار بهتر انجام دهد؛ مخصوصا برای عنوانی که بشدت محبوب و خاطره‌انگیز می‌باشد.

Vandal : 70

Secret of Mana HD اساس و ذات نسخه‌ی اصلی را حفظ کرده است اما با این حال ممکن است احساس کنید که این یک موقعیت از دست رفته است که می‌توانست Secret of Mana را حتی بیشتر از حالا بهبود ببخشد.

Polygon : 55

اشتباه نکنید؛ Secret of Mana در این وضعیت معیوب این بازسازی، هنوز هم یک عنوان خوب باقی مانده‌ است اما بی‌روح بودن و مشکلات جدیدی که به آن اضافه شده است، بشدت بر روی ضعف‌های بازی تاکید می‌کنند. در حالی که همین ضعف‌ها را می‌توانستیم در نسخه‌ی اصلی نادیده بگیریم. علاوه بر این مبارزات بازی نامتعادل و شلخته هستند.

Metacritic : 75

منبع متن: pardisgame