عنوان Metro: Exodus سومین نسخه از سری Metro است که برای انتشار در سال جاری برنامهریزی شده است. این بازی به شدت مورد انتظار، پس از سالها به خانههای بازیبازن خواهد آمد تا این افراد پس از مدتی طولانی، یکی از محبوبترین بازیهای ویدئویی تاریخ را تجربه کنند و با چالشهای جدیدتر و جذابتر در […]
عنوان Metro: Exodus سومین نسخه از سری Metro است که برای انتشار در سال جاری برنامهریزی شده است. این بازی به شدت مورد انتظار، پس از سالها به خانههای بازیبازن خواهد آمد تا این افراد پس از مدتی طولانی، یکی از محبوبترین بازیهای ویدئویی تاریخ را تجربه کنند و با چالشهای جدیدتر و جذابتر در محیطی وسیع، روبهرو شوند.
مدتی قبل توسعه دهندگان عنوان Metro: Exodus اعلام کردند که این بازی محیطهای باز و گستردهای خواهد داشت که بسیار متنوع طراحی شدهاند، اما با این حال پیشروی در بازی به همان صورت خطی دنبال خواهد شد. این در حالی است که این محیطهای باز یادآور STALKER هستند؛ یک حس منحصر به فرد به بازی باز منتقل میکنند و تجربه لذت بخشی برای بازی بازان به همراه خواهند داشت. همچنین به نظر میرسد که این بازی با وجود داشتن محیطهای باز و گسترده، به روند قبلی سری Metro ادامه دهد و سیر خطی مراحل در نسخه جدید این بازی، باز هم تکرار شوند.
اما چرا باید این گونه باشد؟ چرا بازی محیطهای باز گسترده دارد اما روند روایت داستان آن خطی دنبال خواهد شد؟ چرا سازندگان به دنبال ساخت یک بازی تمام جهان باز نرفتند و چنین ترکیب تعجب آوری خلق کردهاند؟ کارگردان این بازی و یکی از مسئولین ارشد استودیوی ۴A Games به تازگی در مصاحبهای با شماره ۲۹۹ مجله Game Informer که برای ماه مارس ۲۰۱۸ آماده شده است، اعلام کرد که پس از انتشار دو نسخه خطی از سری Metro ، آنها از خطی بودن بازی های خود خسته شدند و تصمیم گرفتند که بازی جدید خود را به صورت کاملا جهان باز به انتشار برسانند اما در نخستین گامهای طراحی مراحل این بازی، به این نکته رسیدند که حس بازی آنها هیچ شباهتی به سری Metro ندارد. به نظر میرسید که بازی هویت خود را از دست داده است و روند این سری را به هیچ وجه دنبال نمیکند. سازندگان این بازی به دنبال این بودند که با ایجاد یک سری تغییرات، حس کاملا جدید و منحصر به فردی به بازیبازن منتقل کنند.
با توجه به این موضوع و برای تصحیح مشکل پیش آمده، سران ارشد ۴A Games تصمیم گرفتند که بازی خود را به گونهای از سایر بازیهای موجود در بازار متمایز کنند. آنها تصمیم گرفتند که طی مراحل خطی این بازی موارد دیگری را نیز به آن اضافه کنند تا بازیبازان امکان این را داشته باشند که از طریق قطار به مناطق مختلف روسیه سفر کنند. کارگردان این عنوان یعنی اندرو پروخوروف (Andrew Prokhorov) در این خصوص، به شوخی اظهار کرد که آنها Metro و STALKER را با هم پیوند دادند و از آنها دو دوست صمیمی ساختند. وی در این خصوص گفت:
پیدا کردن چنین تعادلی سخت بود اما من فکر میکنم که ما موفق شدیم.
عنوان جذاب و به شدت مورد انتظار Metro: Exodus در تاریخ نا مشخصی از سال جاری برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکس باکس وان و همینطور رایانههای شخصی به انتشار خواهد رسید. موفقیت سریهای قبل این عنوان میتواند تا حد زیادی تضمین کنند موفقیت نسخه جدید هم باشد، اما باید ببینیم که چنین تغییرات بنیادی که از طرف تیم سازنده بر این بازی اعمال شده است، باعث شکست و عدم موفقیت آن خواهد شد یا خیر.
منبع متن: gamefa