Ninja Gaiden

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamerant، از زمان حادثه‌ی کشتار دبیرستان کلمباین در سال 1999 به بعد بحث‌هایی راجع به خشونت در بازی‌های ویدیویی و ارتباط آن‌ها با تیر‌اندازی‌های جمعی شکل گرفت و جای تعجب ندارد که اکنون این بحث‌ها دوباره مورد توجه قرار گرفته اند. اخیرا در یکی از دبیرستان‌های خارج از شهر بوکا راتون ایالت فلوریدا به علت تیراندازی 17 نفر جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند. "مت بِوین" فرماندار کنتاکی در مصاحبه‌ای بازی‌های ویدیویی را مسئول این حادثه خطاب کرد.

این اولین باری نیست که او راجع به بازی‌های ویدیویی نظر داده است. وی قبلا نیز گفته بود که بازی‌های ویدیویی را باید به دلیل‌ "از بین بردن حس جوانان نسبت به حوادث تراژیک واقعی و دائمی بودن مرگ" مورد سرزنش قرار داد. متاسفانه حادثه‌ی " swatting"‌ اخیر (swatting نوعی شوخی است که در آن پلیس فریب داده می‌شود،‌ تا نیرو‌های ویژه را به خانه‌ای بفرستند.) نیز نظرات "بِوین"‌ را تایید می‌کند. اتفاقات این حادثه هنوز به طور دقیق بررسی نشده است اما به‌ نظر می‌رسد که بعد از درگیری بین هم تیمی‌ها در بازی Call Of Duty ،‌ آن ها یکدیگر را به Swatting تهدید می‌کنند و بعد از رد و بدل شدن آدرسی دروغین،‌ مردی که هیچ ارتباطی با این بازی نداشت در حمله‌ی پلیس کشته می‌شود.   البته باید خاطر نشان کرد که در مطالعات جدیدی که نتایجش در 26 دی ماه اعلام شده بود اثبات شد که رابطه‌ای بین خشونت و بازی‌های ویدیویی وجود ندارد.

با این حال بِوین در پاسخ به حادثه‌ی تیراندازی فلوریدا گفت "‌ درست است که این بازی‌های ویدیویی برای مخاطبان بزرگسال هستند اما همه این را می‌دانیم که کودکان هم این بازی‌ها را انجام می‌دهند و هیچ راهی برای جلوگیری از این قضیه وجود ندارد"  وی ادامه داد "‌ این بازی‌ها کشتار مردم را تشویق می‌کنند. بازی‌هایی وجود دارند که به معنای کلمه کار‌هایی که این دانش‌آموزان در مدارسشان انجام می‌دهند را بازسازی می‌کنند و برای کشتن مردم امتیاز می‌دهند. در این بازی‌ها شما برا کشتن کسی که روی‌ زمین افتاده و برای جانش التماس می‌کند امتیاز بیشتری می‌گیرید." 

Doom

 با اینکه فرماندار بِوین بیش از حد سخنانش را تعمیم داده است،‌ وی در مورد نظرات خود راجع به تاثیر بازی‌های ویدیویی بر سلامت ذهنی اطمینان کامل دارد. با توجه به اینکه سازمان سلامت جهانی "WHO" تاثیرات منفی اختلال بازی کردن ( Gaming Disorder) را بر سلامت ذهنی افراد به رسمیت شناخته است جای تعجب نخواهد داشت اگر تمرکز بحث فعلی از اثر بازی‌های ویدیویی بر اشخاص به اثر آن بر جامعه که دقیقا محل شکل گیری بحث خشونت در بازی‌های ویدیویی است تغییر کند. فرماندار بِوین ادامه داد "‌بازی‌های ویدیویی تحت پوشش آزادی بیان به ما تحمیل شده‌اند"

همزمان با دست و پنجه نرم کردن با مسئله تیراندازی اخیر،‌ بحث راجع به سلامت روان،‌ خشونت در فیلم‌ها و خشونت در بازی‌های ویدیویی همچنان ادامه خواهد داشت. حداقل تا زمانی که اتفاقات ناگوار این‌ چنینی اتفاق می‌افتد. در عین حال بحث در مورد کنترل اسلحه با مقاومت روبه‌رو شده است و متاسفانه این احتمال وجود دارد که‌ این آخرین حادثه‌ی دلخراش از این دست حوادث نباشد.

منبع متن: pardisgame