مدتی است که سری بازی های مشهور و محبوب در بازار ژاپن، به اندازه نسخه های پیشین نمی‌فروشند و در واقع یک افت فروش را نسبت به نسخه‌های قبلی آن ها شاهد هستیم. این بازی ها الزما عناوین بد یا سطح پایینی نیز نبودند اما به نظر می‌رسد که بازی‌بازان ژاپنی علاقه خود را نسبت […]

Media Create علت فروش کم Dynasty Warriors 9 را توضیح می‌دهد

مدتی است که سری بازی های مشهور و محبوب در بازار ژاپن، به اندازه نسخه های پیشین نمی‌فروشند و در واقع یک افت فروش را نسبت به نسخه‌های قبلی آن ها شاهد هستیم. این بازی ها الزما عناوین بد یا سطح پایینی نیز نبودند اما به نظر می‌رسد که بازی‌بازان ژاپنی علاقه خود را نسبت به آن ها کمی از دست داده‌اند. البته همیشه باید عواملی مانند بازخورد رسانه‌ها نسبت به بازی مورد نظر یا تبلیغات منفی را در نظر گرفت اما سری محبوب در ژاپن، همیشه خوب می‌فروشد و هیچ چیز نمی‌تواند جلویش را بگیرد. مثلا مدتی پیش بود که مشاهده کردیم سری شناخته شده و با قدمتی مانند Gran Turismo با نسخه جدید خود یعنی، Gran Turismo Sport، افت عجیبی را در فروش نسبت به نسخه های پیشین تجربه کرد و صحبت های زیادی نیز راجع به آن شد.

حال، به تازگی عنوان دیگری به این بیماری دچار شده است؛ سری محبوب و پر طرفدار Dynasty Warriors. در هفته های گذشته بود که Dynasty Warriors 9 در ژاپن عرضه شد و آمار فروش هفته اول آن را در فهرست فروش اخیر Media Create مشاهده کردیم. طبق بررسی های صورت گرفته که تقدیم شما شد، مشخص شد که بازی جدید شرکت کویی تکمو، در هفته اول عرضه به میزان فروش ۱۱۷,۴۹۵ نسخه رسید که نسبت به محبوبیت سری، عدد بزرگ و تاثیر گذاری به حساب نمی‌آید. طبق اطلاعات منتشر شده، آمار Media Create از عرضه ۷۰٫۵۹ درصدی محموله اولیه به وجود آمده اما این در حالی است که نسخه قبلی، یعنی Dynasty Warriors 8 در هفته اول عرضه‌اش تنها ۶۰ درصد از محموله اولیه محاسبه شده بود و میزان فروش در هفته اول در سال ۲۰۱۳، به عدد ۲۰۳,۰۰۰ نسخه رسید که بسیار بهتر از نسخه جدید بازی است.

اما می‌رسیم به این که دلیل این افت فروش بازی، آن هم با محبوبیت زیاد خود در کشور ژاپن چیست؟ منبع آماری Media Create در این باره توضیحات جالبی را ارایه کرده است. Media Create اول از همه این موضوع را سرزنش می‌کند که سری حدود ۵ سال است که در قفسه فروشگاه ها دیده نشده است به این معنی که ۵ سال بین عرضه نسخه ۸ و ۹ بازی Dynasty Warriors فاصله افتاده است. در قدم بعدی، Media Create به سبک جدید گیم‌پلی بازی اشاره می‌کند. شاید بدانید که سازندگان در نسخه جدید بازی از یک دنیای جهان آزاد کامل استفاده کرده‌اند که Media Create این موضوع را ناخوشایند برای بازی‌بازان ژاپنی می‌داند. اما در آخر به نکته جالبی اشاره می‌شود که عملا ربطی به خود بازی و سازندگان آن ندارد. Media Create اشاره می‌کند که عرضه بازی Monster Hunter World توسط شرکت کپکام، روی فروش Dynasty Warriors 9 اثر زیادی گذاشته است و بخش بزرگ و قابل توجهی از بازی‌بازان سخت مشغول تجربه ی Monster Hunter World هستند؛ عنوانی که برای سه هفته پشت سر هم در صدر فهرست فروش ژاپن ایستاد.

عنوان Dynasty Warriors 9 در تاریخ ۸ ماه فوریه سال ۲۰۱۸ در کشور ژاپن عرضه شد و شرکت کویی تکمو کار بومی سازی بازی برای غرب را بسیار سریع انجام داد و بازی در تاریخ ۱۳ ماه فوریه به صورت جهانی برروی قفسه فروشگاه ها و خرده فروشی‌ها بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد بازی‌بازان به طور کلی Dynasty Warriors 9 را خیلی خوب تحویل نگرفتند و احتمالا انتظارات کویی تکمو برآورده نشود. شاید زمان این مشکل بازی Dynasty Warriors 9 را حل کند؛ باید صبر کنیم و ببینیم.

منبع متن: gamefa