بروزرسانی جدید بازی مستقل و دوست داشتنی Celeste به همراه خود ویژگی‌های جالبی دارد که در صدر همه، درست شدن زمان مربوط به Speedrun هاست! سخت است که بازی جالب توجه Celeste را دوست نداشت، عنوانی که یک داستان شخصی در مورد فائق آمدن بر مشکلات و اختلالات ذهنی است. این بازی مستقل حسابی هم […]

بروزرسانی جدید Celeste مشکلات مربوط به رکوردهای Speedrun را حل می‌کند

بروزرسانی جدید بازی مستقل و دوست داشتنی Celeste به همراه خود ویژگی‌های جالبی دارد که در صدر همه، درست شدن زمان مربوط به Speedrun هاست!

سخت است که بازی جالب توجه Celeste را دوست نداشت، عنوانی که یک داستان شخصی در مورد فائق آمدن بر مشکلات و اختلالات ذهنی است. این بازی مستقل حسابی هم تحویل گرفته شده و از همین حالا به عنوان یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۸ قلمداد می‎شود. به دنبال تلاش برای همواره بروز نگه داشتن بازی و کوشش برای قرار دادن آن در بهترین مسیر ممکن، به تازگی سازنده بازی یعنی مت میکس گیمز (Matt Makes Games) اعلام کرده که بروزرسانی جدیدی برای نسخه رایانه‌های شخصی (و سپس، برای کنسول‌ها) منتشر خواهد شد که یک باگ مربوط به زمان Speedrun ها را درست می‌کند و تمامی امتیازات و رکوردهای ثبت شده تا به اینجا را نیز ریست خواهد کرد.

این خبر از بلاگ رسمی بازی Celeste اعلام شده، جایی که جزئیات دقیق و کامل این بروزرسانی جدید (که V1.2.1.0 نام دارد) قرار گرفته است. اگرچه اکثر جزئیات اعلام شده مربوط به رفع باگ‌ها و گلیچ‌های عمومی و معمول در انواع و اقسام بازی‌هاست، مهم‌ترین تغییری که این بروزرسانی در بازی ایجاد می‌کند جلوگیری از تقلب برای ثبت یک رکورد Speedrun است. در متن سازنده آمده که به صورت کلی تایمر هر بخش (Chapter) از بازی در صورت مرگ، پخش میان پرده، و منوهای خود بازی متوقف می‌شود. برخی از کاربران از این ویژگی سواستفاده می‌کردند تا در زبان ساده تایمر بازی را گول بزنند و این مسئله به مذاق سازنده بازی یعنی Matt Makes Games که خود یک مخالف سرسخت در زمینه تقلب در Speedrun به شمار می‌رود، خوش نیامده است پس تغییراتی در آن به وجود آمده:

“تایمر بخش‌های بازی دیگر در صورت مرگ، پخش میان پرده و رفتن به منوهای بازی متوقف نمی‌شود. قبلاً این امکان وجود داشت تا با جا به جایی بین پنجره‌ها از تایمر بازی سواستفاده کرد که روش جالبی برای پیشبرد بازی نبود.”

متاسفانه، همیشه خشک و تر با هم سوخته می‌شود و این تصمیم سازنده باعث ایجاد این وضعیت در بازی می‌شود: تمامی رکوردهای مربوط به تک بخش‌های بازی از بین خواهد رفت. ولی در هر صورت، تیم سازنده اکنون که بازی “در مراحل اولیه عمر خود به عنوان یک بازی با نگاه ویژه به Speedrun” به سر می‌برد تصمیم به عملی کردن این مسئله گرفته است.

اگرچه این بروزرسانی هم اکنون در دسترس نسخه رایانه‌های شخصی بازی قرار دارد ولی کاربران نسخه‌های کنسولی هم نیازی نیست چندان نگران باشند. طبق گفته‌های توسعه دهنده ارشد بازی یعنی نول بری (Noel Berry) این بروزرسانی “بزودی” در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت:

“Celeste v1.2.1.0 هم اکنون در استیم موجود است و نسخه کنسولی هم بزودی خواهد آمد. این نسخه شامل یک تغییر اساسی در سیستم تایمر بخش است، پس زمان‌های ثبت شده به عنوان Speedrun در Journal ریست خواهد شد. هیچ اطلاعات دیگری از بین نخواهد رفت.

— Noel Berry (@NoelFB) February 18, 2018

بازی Celeste که عزیز دردانه منتقدان بود و نمرات بسیار خوبی کسب کرد، هم اکنون برای پلی استیشن ۴، اکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی قرار دارد.

منبع متن: gamefa