در دوره‌ای که حتی آهنگ‌ها هم دیگر شبیه هم هستند، در دوره‌ای که موجودی افکار و ایده‌های زیبا و نو، ته کشیده است (!)، و در دوره‌ای که دیگر داستان عاشقانه و زیبایی برای تعریف کردن نمی‌ماند، وجود اثری مانند Uncharted شدیداً احساس می‌شد. وجود اثری که بخواهد، صحنه‌ها و هزینه‌های فیلم‌های هالیوودی را به […]

پایان یک دزد، آغاز یک عاشق | هزار و یک شب | بررسی داستان مجموعه Uncharted (قسمت دوم)

در دوره‌ای که حتی آهنگ‌ها هم دیگر شبیه هم هستند، در دوره‌ای که موجودی افکار و ایده‌های زیبا و نو، ته کشیده است (!)، و در دوره‌ای که دیگر داستان عاشقانه و زیبایی برای تعریف کردن نمی‌ماند، وجود اثری مانند Uncharted شدیداً احساس می‌شد. وجود اثری که بخواهد، صحنه‌ها و هزینه‌های فیلم‌های هالیوودی را به چالش بکشد. وجود اثری که بتواند، بازهم حرف‌های خاص خودش را بزند؛ صبح زود از خوب بلند می‌شوید و می‌بینید که یا علی! پنج تا Call Of Duty و سه تا Battlefield و هفت تا Assassins Creed منتشر شده! می‌خواهم مثل همیشه صادقانه صحبت کنیم. تنها دلیلی که من را برای نوشتن یک هزار و یک شب، برای مجموعه Uncharted وادار می‌کرد، فقط و فقط شیوه خاص داستان‌سرایی ناتی داگ و البته شخصیت‌پردازی آن است. جایی که ما می‌توانیم، افرادی مانند دریک را ببینیم. ببینیم که چگونه از یک جوان خام و بی‌تجربه، به یک کشتی‌گیر قهار تبدیل شده است! جایی که ما می‌توانیم، سالیوان را ببینیم، کسی که به زیبایی، دست جوانی دست و پا چلفتی را می‌گیرد و او را به دو قدمی بزرگترین گنج‌های تاریخ می‌رساند. جایی که ما می‌توانیم،همسر عاشقی مثل النا را ببینیم. حقیقتاً وقتی همه این موارد را کنار هم گذاشتم، برایم خیلی جالب و در عین حال شگفت‌انگیز بود. داستان‌سرایی بی‌نقص ناتی‌ داگ، کاملا سوار بر شخصیت‌ها شده بود و از آنها، کاراکترهایی دوست داشتنی می‌ساخت. وقتی یک بازی، جلوه خالص و صافی از یک هنر باشد، از یک صنعت، نماینده یک قدرت باشد، آنگاه است که ما می‌توانیم حتی دو سال پس از انتشارش، بازهم از آن بگوییم و تحلیل و بررسی بنویسیم! آنگاه است که وقتی این بازی‌های نمایشی سالانه را می‌بینیم، از خودمان می‌پرسیم که واقعاً چطور باید برای این بازی ۶۰ دلار پول داد؟ پس حواستان به اسپویل باشد و البته با گیمفا همراه باشید تا ببینیم که چگونه یک قهرمان می‌تواند بازنشسته شود… .

شرمنده! ولی هنوز کارمان با ایشون تموم نشده!!!

در قسمت قبلی بررسی مجموعه Uncharted، به موارد زیادی اشاره کردیم و خب بالاخره به نتایج کوچکی هم دست یافتیم! داستان هر کدام از نسخه‌های این مجموعه دوست داشتنی را یکی یکی و به طور مفصل برای شما کاربران خوب و عزیز گیمفا کالبدشکافی کردیم، به معرفی تک تک شخصیت‌های مهم سری پرداختیم و البته آن اواخر،  به صحبتی کوتاه از توانایی‌های ویژه سازندگان و روابط شخصیت‌ها و معنا و مفهوم بازی پرداختیم. اما خوشبختانه یا متاسفانه، هنوز کارمان با نیتن دوست‌داشتنی تمام نشده! چیزی که بنده را وادار به نوشتن قسمت دومی برای این هزار و یک شب کرد، اضافه کردن استاندارد جدیدی به این مجموعه مقالات بود که با خواندن این قسمت بیشتر متوجه آن خواهید شد! چرا که اینبار در هزار و یک شب، متوجه خواهید شد که چرا این سری مقالات اصلا نوشتنشان کلید خورده و چه هدفی را دنبال می‌کند. به قسمت دوم و پایانی بررسی داستان مجموعه Uncharted خوش آمدید!

منبع متن: gamefa