Age of Empires یکی از قدیمی‌ترین عناوین استراتژی است که طرفداران زیادی هم دارد. حال نسخه‌ی بازسازی شده اولین شماره‌ی این بازی برای پلتفرم PC منتشر شده تا دوباره ما را سرگرم کند. طبق نقدها هنوز هم با یک عنوان خوب طرفیم اما این بازی بیشتر مخصوص افرادی است که از طرفداران این بازی هستند و می‌توانند با عناصر قدیمی کنار بیایند. اکنون ما شما را به مطالعه‌ی خلاصه‌ی نقد و بررسی‌های این عنوان دعوت می‌کنیم.

GameSpace: 90

"این عنوان، یک بازی در حد عناوین پرهزینه‌ی AAA است."

TheSixthAxis: 80

"به وضوح می‌توان عشق و توجه را در Age of Empires: Definitive Edition دید. حتی اگر بعد از مدتی جذابیت بعضی عناصر بازی از بین برود و یا تکراری شود، با اینحال این عنوان، یک بازی Real Time Strategy فوق‌العاده لذتبخش باقی خواهد ماند، به علاوه‌ی آن موسیقی متن این بازی به فوق‌العادگی و لذتبخش‌تر شدن آن می‌افزاید."

GameSpew: 80

"در حالی که ممکن است این عنوان، مقیاس کمی در برابر سری بازی‌های Civilization و Total War داشته باشد، با اینجال یک عنوان استراتژی رضایت‌بخش و عمیق است. Age of Empires شاید در مقابل استانداردهایی که بازی‌های دیگر ایجاد کرده‌اند، حرفی برای گفتن نداشته باشد و حتی عناصر آن قدیمی و سالخورده باشند، اما می‌توان گفت تلاش‌هایی که برای بازسازی و بهبودهای آن صورت گرفته، این بازی را تبدیل به یک عنوان جذاب و چالش‌برانگیز کرده است که ارزش خرید را دارد."

Destructoid: 80

"بازسازی شدن این بازی، قطعا تصمیم درستی بوده‌ است، تا جایی که من مجبور شدم تا آن را دوباره بازی کنم، من حتی یک ویدئو از بازی اصلی را دیدم و بعد از مقایسه با این نسخه، دیوانه شدم. Age of Empire در سال 1997 که عرضه شد، هیچگاه به خوبی دیده نشد ولی این عنوان تلاش بر این دارد تا از میراث این سری به درستی نگهداری کند و آن را گسترش دهد."

PCGamesN: 80

" Age of Empires: Definitive Edition بنابر برخی دلایل شما را به این فکر وا می‌دارد که یک بازی در دهه‌ی 90 میلادی است و شما نباید از آن انتظار یک بازی در دهه‌ای که در آن هستیم را داشته باشد، البته این موضوع کمی قابل درک است زیرا این یک ارتقا است، نه یک عنوانی که مجدد از نو ساخته شده باشد. با اینحال عناصر قدیم این بازی باعث نمی‌شود تا از آن لذت نبرید و ایده‌های جدیدی نداشته باشد، گیم‌پلی این بازی به صورت کامل بهبود یافته و به همان اندازه‌ای تازه است که در 20 سال پیش بود. در مجموع می‌توان گفت  Age of Empires: Definitive Edition یک بازی نسبتا خوب است و می‌تواند طرفداران اصلی این مجموعه را خوشحال کند."

SpazioGames: 70

"Age of Empires: Definitive Edition یک بازگشت نمادین به  گذشته است، بدون توجه به اینکه زمان در حال تغییر است و سبک Real Time Strategy همچنان در حال پیشرفت است."

Stevivor: 70

"این عنوان یک بازی کامل نیست، اما هنوز بسیار سرگرم‌کننده است. امکاناتی که در بخش تکنفره و چند نفره‌ی این عنوان وجود دارد، به علاوه زنده‌شدن خاطرات نوستالژِی، رد شدن و توجه نکردن به Age of Empires: Definitive Edition را بسیار سخت کرده است."

Game Revolution: 60

"در حالی که این عنوان یکی از بهترین بازی‌های Real Time Strategy است که من تاکنون تجربه کرده‌ام، با اینحال وفاداری به نسخه‌ی قدیمی این بازی را از پیشرفت منع کرده است. هوش مصنوعی قدیمی و مشکل‌دار، ریتم یکنواخت و گیم‌پلی نامتعادل کاری کرده است که این عنوان توان رقابت با عناوین امروزی را نداشته باشد."

Twinfinite: 50

"امیدوارم که روزی بتوانیم یک ادامه در این سری را تجربه کنیم که کنترل بهتری داشته باشد، هوش مصنوعی هوشمندی داشته باشد و یک مکانیک شهرسازی بهتر و سرگرم‌کننده داشته باشد."

Metacritic: 73


منبع متن: pardisgame