زمین؛ بزرگ‌ترین داشته بشر به خاطر جنگ‌های مختلف از بین رفته است. آدم‌ها با رویای اتحاد جهانی یکی ساختن کشورها و پرچم‌ها با یکدیگر می‌جنگند و در آخر هم برنده و بازنده جنگ می‌بازند چرا که زمین را از دست داده‌اند. بشر به دنبال محلی دیگر برای زندگی می‌گردد و تلاش می‌کند تا انرژی جدیدی […]

نگاهی به بازی «‌ارتش‌های فرازمینی» به مناسبت روز جهانی زمین

زمین؛ بزرگ‌ترین داشته بشر به خاطر جنگ‌های مختلف از بین رفته است. آدم‌ها با رویای اتحاد جهانی یکی ساختن کشورها و پرچم‌ها با یکدیگر می‌جنگند و در آخر هم برنده و بازنده جنگ می‌بازند چرا که زمین را از دست داده‌اند. بشر به دنبال محلی دیگر برای زندگی می‌گردد و تلاش می‌کند تا انرژی جدیدی پیدا کند و نسلش را نجات دهد. اما آتش جنگ و انتقام هم‌چنان در دل طردشدگان روشن است. آن‌ها که از تیم‌های اکتشافی هم‌نوعان‌شان جا‌مانده‌اند این بار جنگی را علیه آن‌ها آغاز می‌کنند. جنگی برای انتقام و نابودی نسلی که طرد نشده‌اند. جایی در میانه کهکشان، «‌ارتش‌های فرازمینی» باید نسل بشر را حفظ کنند و امید را در میان آدم‌ها گسترش دهند.

 

آتش انتقام سوزان

سوار بر سفینه نظامی خود هستید و باید به مقر فرماندهی بروید چون فرمانده «شاهرخ» برای شما ماموریت ویژه‌ای دارد. طرد شده‌ها پیش از این شکست سختی خورده‌اند و بخش عمده‌ای از نیروهای خود را از دست داده‌اند. مشغول صحبت با «اشکان» و «فرهاد» هستید که ناگهان موشکی با سفینه شما اصابت می‌کند و وقتی چشم باز می‌کنید تک و تنها در وسط صحرایی نامعلوم هستید. رادارتان کار نمی‌کند و تنها ارتباط داخلی‌تان با فرمانده فرهاد برقرار است. باید خود را به او برسانید و با کمک اشکان از این صحرای بی‌نام و نشان خود را نجات دهید.

وقتی به فرمانده شاهرخ می‌رسید، متوجه می‌شوید اوضاع به مراتب بدتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید. طرد شده‌ها حتی به مقر فرماندهی نفوذ کرده‌اند و اطلاعات بسیاری از شما دارند.

به نظر می‌رسد در قدیم اتفاقاتی بین شاهرخ و فرهاد افتاده است چراکه هرچند شاهرخ از فرهاد دعوت کرده تا دوباره به ارتش‌های فرازمینی بپیوندند اما گویا قرار نیست فرماندهی تیم را به فرهاد محول کند.

 

نمایش فرهنگ ایرانی در میانه مدرنیته

«ارتش‌های فرازمینی» از بازی‌های پر و سر صدا و معروف ایرانی است که توانسته جایگاه خوبی بین بازی‌های ایرانی و بازی‌های مستقل خارجی پیدا کند به گونه‌ای که  در عرض دو هفته جواز حضور در فروشگاه استیم (Steam) را کسب کرد که بی‌شباهت به یک رکورد برای یک بازی ایرانی نیست. از طرفی استفاده از جذابیت‌های بصری و المان‌های سنتی ایرانی در محیطی با اسلحه‌ها، خودروها  و امکانات مدرن نشان می‌دهد که سازندگان بازی قصد داشتند در عین پایبند بودن به اصول بازی‌سازی حرفه‌ای و همراهی کردن با اتفاق‌های روز دنیا در بازی‌های کامپیوتری، نیم نگاهی به فرهنگ ایران نیز داشته باشند.

این بازی در چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران دو جایزه غزال زرین را از آن خود کرد و نامزد دریافت دو جایزه دیگر شد. همچین این بازی در سال ۲۰۱۳ توانست عنوان مورد انتظارترین بازی سال را از نگاه مخاطبان در سایت indiedb.com دریافت کند.

مدیر دوبلاژ این بازی بهزاد فراهانی، بازیگر مشهور و معروف سینما، تئاتر و تلویزیون است. او در این بازی صداپیشگی «فرهاد» را برعهده دارد. از دیگر صداپیشگان معروف می‌توان به بهمن مفید پیشکسوت سینمای ایران اشاره کرد که در این بازی نقش فرمانده «شاهرخ» را بر عهده دارد. همچنین در این بازی فریدون محرابی صداپیشگی «آریا» را برعهده دارد که در واقع شما هستید. محمد محرابی در نقش «اشکان» هم‌رزم شما صحبت می‌کند و نسرین صالح نیز صداپیشگی سارا به عده گرفته است.

بازی ارتش‌های فرازمینی از گرافیک خوبی برخوردار است و سازندگان بازی توجه ویژه‌ای به کارگردانی هنری، طراحی محیط و شخصیت‌ها نشان داده‌اند. جزئیات در طراحی انیمیش‌ها، شخصیت‌ها و عوامل محیطی مشهود است. صدا بازی نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و به طوری که صدای محیطی و صدای اسلحه‌ها بسیار طبیعی و زیباست، البته شاید بد نبود که در انتخاب و ساخت موسیقی متن که در صحنه‌های دلهره‌آور پخش می‌شود وسواس بیشتری به خرج داده و از ملودی‌های وهم‌انگیز ولی ساده استفاده می‌شد.

 

بازی ارتش‌های فرازمینی اکنون با قیمت ۸۹۰۰ تومان در وب‌سایت هیولا دردسترس است و در روز ۵ اسفند به مناسبت روز جهانی زمین با  ۳۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسد. این بازی در سبک اکشن اول شخص، ماجراجویی و تیراندازی است و اگر به دنبال یک بازی بسیار خوب ایرانی با استانداردهای جهانی می‌گردید، ارتش‌های فرازمینی می‌تواند انتظارات شما را تا حد زیادی برآورده کند.

 

منبع متن: gamefa