بدون هیچ شک و تردیدی موفق‌ترین محصولی که از سوی شرکت نینتندو به طور ویژه برای بازار بازی‌های تلفن همراه منتشر شده است، عنوان Fire Emblem Heroes نام دارد که سال گذشته میلادی در دسترس قرار گرفت و راه این سری بازی‌های فوق‌العاده محبوب نقش‌آفرینی و استراتژی نوبتی را به دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر سیستم […]

گزارش: کسب درآمد ۲۹۵ میلیون دلاری Fire Emblem Heroes در نخستین سال عرضه‌اش

بدون هیچ شک و تردیدی موفق‌ترین محصولی که از سوی شرکت نینتندو به طور ویژه برای بازار بازی‌های تلفن همراه منتشر شده است، عنوان Fire Emblem Heroes نام دارد که سال گذشته میلادی در دسترس قرار گرفت و راه این سری بازی‌های فوق‌العاده محبوب نقش‌آفرینی و استراتژی نوبتی را به دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل‌های آندروید و iOS باز کرد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این بازی پس از عرضه به یک موفقیت قابل توجه برای شرکت نینتندو تبدیل شد اما پرسش اصلی این است که میزان این موفقیت در چه حدی بوده است؟ در همین راستا، اخیراً Sensor Tower گزارش داده است که بازی Fire Emblem Heroes در یک سال نخست عرضه خود موفق به کسب درآمدی معادل ۲۹۵ میلیون دلار شده است. این درآمد حدود ۶ برابر بیشتر از درآمد کسب شده از سوی بازی موبایلی سری بازی‌های فوق محبوب Mario یعنی عنوان Super Mario Run است.

با این وجود و با اینکه بزی Fire Emblem Heroes عنوان بزرگی است، اما این بازی فاصله زیادی تا رسیدن به میزان موفقیت بازی‌های موفق دیگر بازار بازی‌های تلفن همراه دارد. بازی Clash Royale که یکی از محبوب‌ترین عناوین تلفن‌های همراه شناخته می‌شود، در سال نخست عرضه خود به بازار موفق به کسب درآمدی معادل ۹۶۷ میلیون دلار شد. این در حالی است که بازی Pokemon GO که توسط استودیوی نیانتیک (Niantic) ساخته و توسعه یافته است، پس از گذشت حدود یک سال از زمان انتشارش به بازار موفق شد تا درآمد شگفت‌انگیز ۱٫۱ میلیارد دلاری را برای سازندگان خود به ارمغان آورد و تا مدت‌ها به عنوان رکوردشکن بازی‌های تلفن همراه شناخته گردد و مورد توجه قرار بگیرد.

با این وجود، بازی Fire Emblem Heroes واقعاً عمکلرد قابل قبولی داشته است و رشد میزان محبوبیت این بازی در بین بازیکنان تلفن همراه نشان دهنده این موضوع است که این بازی تا مدت‌ها می‌تواند منبعی پولساز برای شرکت نینتندو باشد که تصمیم دارد حضور خود را در حوزه بازی‌های موبایل بیش از پیش گسترش دهد. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، چندی پیش مشخص شد که نسخه آندروید این بازی تاکنون حدود ۵ میلیون بار دانلود شده است که البته بی‌شک این رقم تا زمان نگارش این خبر دستخوش تغییر شده است. همچنین شاهد انتشار گزارشی بودیم که حکایت از کسب درآمد ۵ میلیون دلاری بازی Fire Emblem Heroes تنها در عرض یک هفته پس از انتشارش داشت که از این نشانی می‌توانید به جزئیات بیشتری در این باره دست پیدا کنید.

همانطور که پیشتر اشاره شد، بازی Fire Emblem Heroes در حال حاضر برای دستگاه‌های مبتنی بر آندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

منبع متن: gamefa