Metro Exodus

اگرچه شاید بسیار از بازیکنان ندانند، ولی هر دو بازی Metro 2033 و Metro Last Light دارای یک سیستم اخلاقی بودند که روند بازی را با توجه به انتخاب‌های بازیکنان عوض می‌کرد. اگر متوجه این ویژگی نشدید چیز عجیبی نیست چرا که هیچ‌گونه اتفاق رسمی و بزرگی در این لحظه‌ها رخ نمی‌داد و هیچ‌گونه نوتیفیکیشنی برای آگاهی شما از اینکه یک انتخاب خوب یا بد کرده‌اید نمایان نمی‌شد. به جای آن، هر زمان که یک اتخاب می‌کردید، یک فلاش و برق سریع (و نامحسوس) برروی صفحه ظاهر می‌شد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Game Informer نسخه جدید این سری یعنی Metro Exodus نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

با این روش، Metro همیشه یک سیستم اخلاقی و انتخاب بسیار خوب داشته چرا که برخلاف دیگر بازی‌ها به جای یک پیچیدگی اخلاقی،‌ با آن به عنوان یک موقعیت برخورد می‌کند. برای مثال در Metro 2033 شما با یک Nosalis، یک موجود جهش‌یافته‌ی موش مانند، برخورد می‌کنید که در حال نگهبانی و محافظت از چیزهایی شبیه به مهمات باارزش نظیر بسته‌های سلامت و یک فیلتر هوا برای محافظت از شما در هوای سمی شهر مسکو است.

با اینکه این Nosalis در حال غرش به شما است، ولی در حال حمله به شما نیست و هیچ‌گونه خطری شما را تهدید نمی‌کند. کشتن آن مشخص می‌کند که وی در حال حفاظت از چیزهایی که شما فکر می‌کردید نبوده ولی بلکه در حال نگهداری از توله‌هایش بوده است. سیستم اخلاقی بازی در اینجا یک امتیاز سرنوشت (karma) منفی برای شما ثبت می‌کند که بر پایان بازی تاثیرگذار خواهد بود. با این حال هیچ چیزی نمایان نمی‌شود که به شما نشان دهد این انتخاب‌تان یک امتیاز منفی دربرداشته است؛ تنها چند ثانیه برای فکرکردن و هر احساسی که به خاطر کشتن Nosalis به شما دست می‌دهد خواهید داشت.

به نظر می‌رسد که Exodus در این بخش تفاوت چندانی با نسخه‌های پیشین نخواهد داشت. آقای "جان بلاچ" (Jon Bloch) تهیه‌کننده اجرایی بازی در این مورد می‌گوید: "ما نمی‌خواستیم عنوانی بسازیم که در آن واقعا از شما پرسیده شود "آیا می‌خواهید بد باشید یا خوب؟" می‌خواهیم ببینیم که مردم چگونه بازی می‌کنند و سپس بازی به نحوه بازی‌شان واکنش نشان می‌دهد."

همانند Last Light و 2033، نسخه سوم یعنی Exodus نیز حساب انتخاب‌های‌تان را خواهد داشت ولی این ایده را با توجه به رویکرد شما در مقابل دشمنان‌تان، گسترش خواهد داد. آیا آن را بیهوش خواهید کرد، از کنارشان رد خواهید شد یا مستقیما به سراغ کشتن‌شان می‌روید؟ بازی همه این‌ها را با رابطه شما با  جناح‌های مختلفی که در طول بازی می‌بینید و تاثیری که برای بار اول برروی‌شان می‌گذارید، حساب می‌کند. کارکنان GameInformer در طول نسخه دمو از گیم‌پلی بازی، دیدند که "آرتیوم" (Artyom) وارد یک کلیسای جامع مملو از افراد یک فرقه شد و به جای کشتن نگهبانان، آن‌ها را از پای درآورده و بیهوش کرد. بعدا در همان دمو، وی گروهی از افراد همان فرقه را نجات می‌دهد و آن‌ها مکان مخفی یک اسلجه باارزش را در ازای رفتارش به وی نشان می‌دهند.

تیم سازنده بازی نگفت که رویکرد شما در مقابل دشمنان چگونه بر پایان بازی تاثیرخواهد گذاشت ولی کارگردان ارشد بازی یعنی آقای " آندری پروکورف" (Andriy Prokhorov) در بیانیه‌ای رمزی در این مورد گفت "شما به چیزی که لایقش هستید خواهید رسید."

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame