شرکت بلیزرد (Blizzard) به تازگی از مرام نامه Overwatch League رونمایی کرده است، که شامل تمامی قوانین این رقابت‌ها برای سالم نگه داشتن جو آن و خنثی کردن تمامی فعالیت‌های مخرب است! طبق اطلاعات موجود در این مرام نامه، قوانین موجود در آن به این علت تنظیم شده که سازنده از سالم بودن جو رقابت‌های […]

مرام‌‎نامه‌ی Overwatch League رسماً معرفی شد

شرکت بلیزرد (Blizzard) به تازگی از مرام نامه Overwatch League رونمایی کرده است، که شامل تمامی قوانین این رقابت‌ها برای سالم نگه داشتن جو آن و خنثی کردن تمامی فعالیت‌های مخرب است!

طبق اطلاعات موجود در این مرام نامه، قوانین موجود در آن به این علت تنظیم شده که سازنده از سالم بودن جو رقابت‌های Overwatch League و دوری از هر گونه فعالیت مخرب اطمینان حاصل کند. این مرام نامه آمده تا چهره عمومی Overwatch League، بازیکنان، تیم‌های حاضر در آن و صاحبان آن را حفظ کند و یک فضای رقابتی کاملاً سالم را به دور از هر گونه آزار و اذیت و تبعیض، فراهم کند.

اگر بخواهیم به صورت کلی این مرام نامه را توصیف کنیم، باید در ابتدا بگوییم که این مرام نامه حالت نامحدود (open-ended) دارد، به این معنا که بلیزرد آزاد است تا هر وقت خواست بر اساس آن فعالیت‌های شرکت کنندگان را بررسی کند و اگر تخلف یا رفتار ناشایستی رخ داد، بر اساس این مرام نامه عمل کند و در صورت لزوم از جریمه‌های انضباطی و مواردی از این دست استفاده کند. همچنین جریمه‌های احتمالی برای افراد خاطی هم بسیار گسترده و مختلف است و بستگی به نوع عمل منافی با مرام نامه دارد؛ مثلاً ممکن است یک بازیکن تذکر رسمی دریافت کند یا آن که عضویت او در لیگ به حالت تعلیق دربیاید یا حتی به صورت کامل از لیگ کنار گذاشته شود و دیگر هیچ گاه اجازه شرکت در Overwatch League به او داده نشود.

مرام نامه Overwatch League همچنین ملزوماتی که بازیکنان و تیم‎ها موظف به رعایت آن هستند را به صورت کامل و صریح در خود جای داده است. در بین مسائلی که در این مرام نامه به آن پرداخته شده می‎توان به ممنوعیت شرط بندی تیم‌ها و بازیکنان در تمامی مسابقات و رقابت‌های مربوط به بازی Overwatch اشاره کرد. از دیگر مفاد این مرام نامه می‌توان به تاکید بر رعایت شفافیت و صداقت و رفتار ورزشی و عدم استفاده از هر گونه باگ و گلیچی که می‌تواند باعث سواستفاده شود اشاره کرد.

به هر حال تنظیم این مرام نامه نشان می‌دهد که بلیزرد تا چه حد به برقراری یک جو سالم و منضبط بر رقابت‌های Overwatch League توجه دارد و دوست دارد تا این رقابت‎ها به منصفانه‌ترین شکل ممکن برگزار شود.

بازی Overwatch برای سه پلتفرم اکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۴ در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

منبع متن: gamefa