Violence in Video Games

یک قانون‌گذار جمهوری‌خواه از رود‌آیلند (Rhode Island) می‌خواهد از منابع مالی برای تلاش در جهت سلامت روانی استفاده کند. همچنین ترامپ‌ نیز درباره خشونت در بازی‌های ویدئویی صحبت‌هایی کرده است.

به تازگی نماینده ایالت رود‌آیلند یعنی آقای "رابرت ناردولیو" (Robert Nardolillo) قانونی را پیشنهاد داده که براساس آن به بازی‌های ویدئویی خشن مالیات اضافه تعلق می‌گیرد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، این قانون‌گذار جمهوری‌خواه گفته که این مالیات اضافی صرف منابع مشاوره‌ای و سلامت روانی خواهد شد. این قانون به بازی‌هایی که رده‌بندی M و یا بالاتر از ESRB دریافت‌ کرده‌اند، در صورت فروش در رود‌آیلند 10 درصد مالیات اضافه خواهد کرد.

این بدین معناست که بازی‌هایی نظیر Grand Theft Auto V با احتساب نرخ مالیات رود‌آیلند قیمتی نزدیک به 70 دلار خواهند داشت. "ناردولیو" می‌گوید که سود به دست آمده از این مالیاتِ‌ اضافه "به حسابی ویژه" ریخته خواهد شد تا در مدرسه‌ها برای اهداف مشاوره‌ای، سلامت روانی و "دیگر فعالیت‌های این‌چنینی" هزینه شود.

"ناردولیو" بدون نقل‌قول از آمار و یا تحقیقاتی خاص، گفت که "طبق مدارک و شواهد بچه‌هایی که در سنین پائین در معرض بازی‌های ویدئویی خشن قرار دارند نسبت به دیگر بچه‌ها رفتار تهاجمی‌تر دارند. این لایحه منابعی اضافه در اختیار مدارس قرار می‌دهد تا به دانش‌آموزان در جهت کنترل تهاجم و خشم‌شان در جهتی مثبت کمک شود. "

این اولین باری نیست که پیشنهاد می‌شود بازی‌هایی خاص قیمتی بیشتر داشته باشند. در سال 2013 نیز بعد از تیرانداری در Newtown، یک قانون‌گذار خواستار چیزی مشابه لایحه فعلی شده بود. چندی پیش نیز فرماندار کنتاکی در اظهار نظری گفت که یکی از دلایل اصلیِ تیراندازی‌های اخیر خشونت نهفته در بازی‌های ویدئویی است.

این پیشنهاد "ناردولیو" تنها چند روز بعد از تیراندازی‌ـی وحشتناک در دبیرستانی در پارک‌لند ایالت فلوریدا بیان شده است. رئیس‌جمهور آمریکا یعنی "دونالد ترامپ" (Donald Trump) نیز در مورد این حادثه غم‌انگیز اظهار نظر کرده است:

"ما باید درباره چیزهایی که شاید آن‌ها می‌بینند و اینکه چگونه به آن‌ها دست پیدا می‌کنند صحبت کنیم و همچنین درباره بازی‌های ویدئویی؛ من می‌شنوم که افراد بیشتر و بیشتری می‌گویند که سطح خشونت بازی‌های ویدئویی واقعا در حال شکل‌دادن به افکار افراد جوان است. "

در ادامه "ترامپ" حرف‌هایش را گسترش داد و تقصیر را بر گردن فیلم‌ها نیز انداخت:

 "و بعد یک قدم جلوتر می‌روید و با فیلم‌ها روبرو می‌شوید. شما این فیلم‌ها را می‌بینید که بسیار خشن هستند و با این وجود اگر یک فیلم دارای صحنه‌های جنسی نباشد بچه‌ها می‌توانند آن‌ را تماشا کنند. ولی همچنان کشتن وجود دارد و شاید آن‌ها باید یک سیستم رده‌بندی برای آن ایجاد کنند. این یک معامله بسیار بزرگ و پیچیده است ولی حقیقت این است که هرساله فیلم‌هایی با صحنه‌های قتل بسیار خشن و دیگرچیزها که شاید درباره آن‌ها نیز باید بحث کنیم، عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بعضی از این فیلم‌ها را با وجود خشونت و حال‌به‌هم زدن بودن‌شان با بچه‌های‌تان در سینما ببینید و به همین دلیل باید در این مورد صحبت شود."

مشخص نیست که آیا "ترامپ" باور دارد که این سیستم رده‌بندی برای هم فیلم‌ها و هم بازی‌های ویدئویی لازم و کافی است و یا اینکه پیشنهاد او جایگزینی یا تقویت سیستم‌های فعلی یعنی MPAA یا ESRB است. همچنین وی توضیح نداد که آیا چنین سیستم‌هایی باید توسط دولت اداره شوند یا نه؟ هر دو سیستم MPAA و ESRB گروه‌هایی خودگردان هستند که توسط صنایع مربوطه اداره می‌شوند و برای جلوگیری از دخالت دولت در روند رده‌بندی سنی ایجاد شده‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame