قسمت نهم سری فیلم "جنگ ستارگان" که فعلا با نام Star Wars IX شناخته می‌شود، در ابتدا قرار بود توسط کالین ترورو که کارگردانی فیلم Jurassic World را در کارنامه دارد، کارگردانی شود. با اینحال در سپتامبر سال گذشته اعلام شد که جی جی آبرامز که کارگردانی فیلم هفتم این سری یعنی Star Wars VII: Force Awakens را بر عهده داشت، این وظیفه را بر عهده دارد. حال این کارگردان اطلاعاتی از Star Wars IX را به اشتراک گذاشت.

به گزارش پردیس گیم، جی جی آبرامز اعلام کرد که نگارش فیلمنامه‌ی این فیلم به پایان رسیده و از تابستان 2018، فیلمبرداری آن آغاز می‌شود. او در طی برنامه‌ی استفن کلبرت درباره‌ی پیشرفت این فیلم گفت: "ما هم اکنون یک فیلمنامه داریم و این یک معامله‌ی بزرگ برای من است. فیلمبرداری این فیلم نیز در ماه ژوئیه آغاز می‌شود. من گاهی اوقات در داشتن یک فیلمنامه‌ی خوب، خوش شانس نبوده‌ام، اما اینبار من آن را با کریس تریو نوشته‌ام که یک فرد نابغه است و من با او اوقات بسیار خوبی را گذرانده‌ام."


همچنین انتظار می‌رود بازیگرانی همچون دیزی ریدلی، آدام درایور و جان بوئه در این فیلم ایفای نقش کنند، زیرا آن‌ها از بازیگران اصلی Force Awakens و The Last Jedi بوده‌اند. Star Wars IX در تاریخ 20 دسامبر 2019 (29 آذر 1398) اکران می‌شود.

در آخرین اخبار از جهان جنگ ستارگان آمده است که سازندگان اصلی سریال Game of Thrones در حال کار بر روی سه‌گانه‌ی جدید این فیلم هستند. همچنین شرکت Disney در تلاش استتا چندین سریال بر اساس این سری بسازد.

منبع متن: pardisgame