به نظر میرسد که یک از سیاستهای نینتندو در قبال خرید دیجیتال مورد پسند مقامات کشور نروژ نیست و آنها نسبت به این مسئله اعتراض دارند! بدون شک اروپا یکی از مناطق جهان است که مقامات بیشترین توجه را نسبت به حقوق مصرف کنندگان دارد و هر کجا که مقامات این قاره ببینند که حقوق […]
به نظر میرسد که یک از سیاستهای نینتندو در قبال خرید دیجیتال مورد پسند مقامات کشور نروژ نیست و آنها نسبت به این مسئله اعتراض دارند!
بدون شک اروپا یکی از مناطق جهان است که مقامات بیشترین توجه را نسبت به حقوق مصرف کنندگان دارد و هر کجا که مقامات این قاره ببینند که حقوق مصرف کنندگان در حال پایمال شدن است، سریعاً وارد عمل میشوند. حالا، به نظر یکی از سیاستهای نینتندو مورد پسند مقامات کشور نروژ قرار ندارد.
به صورت دقیقتر، یکی از سیاستهای نینتندو آن است که اگر شما محصولی را در فروشگاه Nintendo eShop خریداری کنید و بخواهید آن را پس دهید، پول از طریق این فروشگاه به حساب کاربری شما باز نخواهد گشت. این مسئله، بر طبق گفتههای انجمن حقوق مصرف کنندگان نروژ قابل قبول نیست. در حقیقت، آنها عقیده دارند که این مسئله بر خلاف قوانین اتحادیه اروپا نیز است!
تامس ایورسن (Thomas Iversen) از انجمن حقوق مصرف کنندگان نروژ عقیده دارد که “نینتندو باید نحوه برخورد خود با این مسئله را تغییر دهد.” او در این باره گفته است:
“آنها باید از قوانین اطاعت کنند و به صورت واضح مشخص کنند که یک مشتری برای اگر میخواهد یک پیش خرید را لغو کند، برای رخ دادن این اتفاق باید چه کاری انجام بدهد. مهم نیست که شرایط پیش خرید و بازپرداخت نینتندو و سیاستهای این شرکت در قبال آن چطور است، به هر ترتیب و در هر شرایطی قبل از عرضه محصول پس دادن آن کاملاً حق مشتری است.”
به هر حال حرفهایی که اعضای انجمن حقوق مصرف کنندگان نروژ میزنند کاملاً صحیح است و با توجه به فراگیر شدن مسئله خرید عناوین به صورت دیجیتالی و پیش خرید آنها، امیدوار هستیم که این مسئله به قدری سر و صدا بکند که به گوش نینتندو برسد و این شرکت اقدامات لازم را در جهت رفاه حال مشتریان خود انجام دهد.
منبع متن: gamefa