به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Vg247، سازنده‌ی تمام Angry Birdsها یعنی Rovio بیش از نیمی از ارزش سهام  خود را از دست داده است.

ارزش سهام Rovio بعد از پیش‌بینی سود ۲۰۱۸ که این شرکت انجام داد یک سقوط ۵۰ درصدی داشته است. Tech Crunch گزارش می‌دهد که با وجود سود ۳۶۵ میلیون دلاری این شرکت در ۲۰۱۷ که افزایش ۵۵ درصدی نسبت به سال پیشین خود داشته، این شرکت در گزارش مالی خود گفته که انتظار دارد سود سال جاری‌شان کاهش یابد(۳۱۹ میلیون دلار). 

Rovio در اکتبر سال پیش بود که به مزایده گزاشته شده بود و در آن زمان ارزشی معادل ۱.۱ میلیارد دلار داشت. اکنون ارزش این شرکت پایین‌تر از ۵۰۰ میلیون‌ دلار است. گزارشات حاکی از آن است که سقوط ارزش سهام آن‌ها در این هفته به دلیل این است که سرمایه‌گزاران از بیانیه‌ی Rovio در رابطه با سود آینده‌ی این شرکت راضی نبوده‌اند.

مشکل بزرگ‌تر این است که برند Angry Birds دیگر آن چیزی که می‌شناختیم نیست. حتی پس از قراردادهای بی‌شمار و عرضه یک فیلم، Angry Birds به اندازه‌ای رشد نمی‌کند که بتواند ارزش Rovio را ثابت نگه دارد. با دانستن این موضوع که Angry Birds تنها عنوان معروفشان است، برای شرکت سخت است که کاربران جدید را جذب کند.

رقابت با غول‌هایی چون Candy Crush، Crash Royale و بقیه بازی‌های محبوب گوشی‌های همراه هم کمکی نکرده است.

منبع متن: pardisgame