Phil Spencer , Xbox One

رئیس بخش Xbox شرکت Microsoft یعنی آقای "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) اخیرا در یک سخنرانی درباره نیاز به مشارکت در صنعت بازی و تکامل بخش گیمینگ Microsoft در یک سال گذشته صحبت کرده است.

هم‌چنین این سخنرانی یک گزارش صادقانه از چند ماه اول "اسپنسر" در پست فعلی‌اش یعنی رئیس Xbox و دردسرهای دوران عرضه Xbox One نیز ارائه داده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer وی در این مورد صحبت‌هایی کرده که خواندن آن‌ها خارج از لطف نمی‌باشد.

"کاملا روشن بود که Microsoft به یک راه‌اندازی مجدد نیاز داشت. روحیه افراد پائین بود، همه کاملا ناامید بودیم و روندها و فرصت‌های بزرگ را از دست می‌دادیم. از بعضی جهات، من واقعا فکر می‌کردم که یک خلاقیت و نوآوری واقعی غیرممکن است. و رقیبان ما نیز قدرتمند بوده و مردم ما را مسخره می‌کردند. چیزی که اگر واقعیت نداشت، می‌توانست جالب باشد. "

Microsoft نیاز به یک راه‌اندازی مجدد در شیوه برقراری ارتباطش با مشتریان و هم‌چنین شیوه ارتباط در بخش‌های داخلی خودش داشت. "اسپنسر" ادامه داد:

"همه‌چیز در حال تغییر است؛ شیوه‌ای که با یکدیگر، با شرکا و با رقیبان‌مان مرتبط هستیم. روشی که ما تیم‌های‌مان را تشکیل می‌دهیم، روشی که پروژه‌های‌مان را می‌سازیم، روشی که کارها را انجام می‌دهیم- هر روز- در تلاشیم تا Microsoft را برای همه تبدیل به مکانی کامل و امن کنیم. "

" این یک وظیفه سنجیده و فکرشده است که 100,000 نفر با تعهد و اراده قوی نوآورانه‌ترین و تاثیرگذارترین فرهنگ ممکن را به وجود آوردند تا بتوانیم بهترین کاری که می‌توانیم را انجام دهیم. این فرهنگ برای فرهنگ نیست بلکه فرهنگ برای تاثیر جمعی است."

"دگرگونی فرهنگی کار سختی است و نیازمند کار و تلاش است. 4 سال در آن هستیم و هنوز گاهی اوقات روند جلب‌کردن نظر همه به شدت سخت بوده و دارای روندی آرام است. 4 سال در آن هستیم و هنوز نیاز به ذهنیت باز است؛ تعهد به گوش‌دادن، یادگرفتن چرا که تغییر فرهنگی همیشه در حال رخ‌دادن است. "

احتمالا می‌توان گفت که "اسپنسر" در بدترین حالت بخش Xbox و هنگامی که در حال غرق‌شدن بود رهبر این بخش شد. در حالی که Xbox One رو به زوال بود و حتی داخل شرکت Microsoft شک‌وشبهه وجود داشت که آیا این شرکت به رقابت ادامه خواهد داد یا نه!

"زمانی که فرصت پیدا کردم تا برای همه اعضای تیم سخنرانی انجام دهم تقریبا یک ماه از منصوب‌شدن من به عنوان رئیس Xbox می‌گذشت. تیم در وضعیت بدی بود، در معرفی Xbox One عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشتیم، محصولی که ساخته بودیم انتظارات مشتریان‌مان را برآورده نکرده بود، سهم ما از بازار در حال تنزل ناگهانی بود و خواندن تیتر خبرها واقعا سخت بود. بعلاوه اینکه، از همه مهم‌تر، تیم Xbox فکر می‌کرد که تیم رهبری کاملا نسبت به اینکه مشتریان چه چیزی از ما می‌خواهند ناشنوا شده است. "

"من می‌دانستم که باید کاری بیشتر از برقراری ارتباط و در میان گذاشتن استراتژی‌مان با مشتریان انجام دهم؛ باید اعتماد تیم‌مان را دوباره به دست می‌آوردم. پس ما انتخاب کردیم که چندین خبر محرمانه که نمی‌توانستیم تا چندین ماه آن‌ها را عمومی کنیم را با اعضای تیم‌مان به اشتراک بگذاریم. جدا از استراتژی پشت آن تصمیم، هزاران نفر از اعضای تیم خبر را در همان روز شنیدند و چیز شگفت‌انگیز این بود که آن صحبت‌ها در هیچ‌ جایی فاش نشد. نه یک توییت، و حتی نه یک پست در فروم‌های جهانی. آن یک نقطه عطف بزرگ در بازسازی دوباره اعتماد میان رهبران و اعضای تیم بود. آن درباره هم‌دلی، و توجه به نگرانی‌های آن‌ها و اعتماد به آن‌ها بود. "

Phil Spencer , Xbox One

منصوب‌شدن "اسپنسر" به عنوان رئیس بخش Xbox با افزایش سرویس‌ها و محصولاتی نظیر Xbox Game Pass و Xbox One X همراه بود. ولی تمامی آن مسیر آرام و هموار نبوده است. یک مهمانیِ Microsoft در GDC سال 2016 که رقصنده‌هایی عجیب‌وغریب را به همراه گذاشت، موجب واکنش‌هایی "توجیه‌پذیر و خشمگینانه" شد. این رویداد سروصدای زیادی به پا کرد مخصوصا که Microsoft در آن سال تلاش زیادی را برای همکاری با حامیان انجام داده بود.

"آن اتفاق به وضوح اشتباه، به وضوح جنسی و به وضوح انتخابی غیر قابل‌تحمل بود. واکنش در داخل شرکت تقریبا شدیدتر بود. کار آسان این بود که مسئولیت‌پذیری را کنار بگذاریم. به جای آن، به عنوان یک تیم روی چیزی که بودیم ایستادگی کردیم. "

"ما هیچ کارمند و یا شریکی که سبب ایجاد محیطی برای وسیله قراردادن و یا اذیت دیگران شود را تحمل نخواهیم کرد. و من خودم متعهد شدم که بهتر از پیش عمل کنم. برای من، جذب‌کردن و از بین‌بردن ضربات کار یک رهبر است؛ اینکه مسئولیت را به عهده بگیرد و فرهنگ شرکت را برای دیگران روشن سازد. اینکه چه کسی هستیم و برای چه چیزهایی ایستادگی خواهیم کرد. چیزی که واقعا پاسخ‌گویی را برای من آسان‌تر کرد باورداشتن به افزایش و رشد ذهنیت بود. عمیقا باور داشتن به اینکه آن شکست و حتی شکست در دید عموم، بهترین رشد برای ما است."

ولی با تمام پیشرفت‌های Microsoft، "فیل اسپنسر" کاملا روشن بیان کرد که هنوز راه زیادی برای طی کردن باقی مانده است:

"به نظر من بزرگ‌ترین  تنش به این ختم می‌شود: آیا ما این را همین الان از بهترین راه ممکن حل خواهیم کرد یا باید برای مدتی طولانی به دنبال بهترین راه‌حل باشیم؟ آیا سرانجام به جواب می‌رسیم؟ من فکر می‌کنم که ما در حال یادگیری هستیم که چگونگی مشکلات را حل کنیم. من بر این باورم که موفقیت فرهنگی یک ماجراجویی در حال حرکت است چرا که هر موفقیت، یا هر شکست به ما کمک می‌کند تا تبدیل به بهترین چیزی که می‌توانیم شویم. ما در این تحول فرهنگی حرکت خواهیم کرد چرا که می‌دانیم بهترین کار ما را نمایان خواهد ساخت؛ کاری که هم‌اکنون مورد نیاز است چون ما اینجاییم تا به همه مردم و همه سازمان‌ها در سراسر دنیا برای رسیدن به دستاوردهایی بیشتر قدرت دهیم. "

"این تعهدِ شرکتی و شخصی ما به تمامی افراد با هر توانایی از هر قومیت و هر مکانی در سراسر جهان است. این باور ما در چیزیست که انسان می‌تواند تولید کند و به سرانجام برساند. – این هدف ماست. "

"زمانی که ما مرتکب اشتباه می‌شویم، کار آسان‌تر این است که عقب‌نشینی کنیم و یا حتی وجود مشکل را انکار کنیم. ولی به جای آن، ما باید فروتن باشیم. ما باید دانش‌آموزانی فعال بوده و به خودمان آموزش داده و درباره ماجراهای دیگران یاد بگیریم. و سپس، وقتی که بهتر مطلع شدیم، متعهدیم تا به سمت اهداف مشخص‌شده برویم.  این چیزیست که من می‌دانم باید هرروز برای رسیدن به آن تلاش کنیم."

نظر شما درباره صحبت‌های "فیل اسپنسر" چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame