NVIDIA: قیمت کارت گرافیک‌ها در سه ماهه سوم سال 2018 همچنان افزایش خواهد یافت

وضعیت برای افرادی که به دنبال ساخت یک PC قدرت‌مند برای گیمینگ هستند چندان مساعد نیست. همان‌طور که تقریبا همه ما می‌دانیم، قیمت‌های تمامی کارت گرافیک‌های جدید و مدرن در چند ماه گذشته افزایش وحشتناکی داشته‌اند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DSOGaming براساس ادعای شرکت NVIDIA، وضعیت به این زودی‌ها بهتر نخواهد شد و قیمت‌ها در سه ماهه سوم سال 2018 هم‌چنان افزایش خواهد یافت. به بیان دیگر، انتظار نداشته باشید که بتوانید یک کارت گرافیک قدرت‌مند و مدرن را به این زودی‌ها با قیمتی ارزان خریداری کنید.

براساس گفته‌های این شرکت، دو دلیل اصلیِ افزایش ماه به ماه قیمت کارت گرافیک‌ها ا، معضل Mining (استخراج بیت‌کوین) و کمبود vRAM است.

در حال حاضر Minerها (استخراج‌کنندگان بیت‌کوین) هر کارت گرافیک قدرت‌مند و جدیدی که دست‌شان به آن می‌رسد را خریداری می‌کنند و این موضوع سبب ایجاد مشکل برای تمامی شرکا و همکاران NVIDIA و AMD در جایگزینی آن‌ها شده است.

از طرف دیگر، دو شرکت Apple و Samsung قصد دارند برای حافظه‌هایی (memory) که در تلفن‌های هوشمندشان استفاده می‌شود مبلغ بیشتری پرداخت کنند. کارخانه‌ها نیز برای حافظه‌ها از همان خط تولیدی استفاده می‌کنند که در کارت گرافیک‌ها و تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود و این موضوع سبب کمبود حافظه برای شرکت‌هایی نظیر MSI، Gigabyte، ASUS و EVGA برای تولید کارت گرافیک شده است.

حرف آخر این که اوضاع طی چند ماه آینده بهبود نخواهد یافت پس احتمالا این زمان به عاشقان PC گیمینگ کمی سخت و مشکل خواهد گذشت.

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame