در گزارش اخیر گروه NPD که در راستای آمار ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است، این گروه به این نکته اشاره داشت که نینتندو سوییچ موفق شده تا عنوان پرفروش‌ترین کنسول این ماه را به خود اختصاص دهد. با این حال، NPD یادآور شده است که سخت‌افزارهای اصلی بازار فروشی نزدیک به هم […]

تحلیلگر NPD: احتمالاً پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ عرضه گردد + پیش‌بینی میزان فروش پلی‌استیشن ۴

در گزارش اخیر گروه NPD که در راستای آمار ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است، این گروه به این نکته اشاره داشت که نینتندو سوییچ موفق شده تا عنوان پرفروش‌ترین کنسول این ماه را به خود اختصاص دهد. با این حال، NPD یادآور شده است که سخت‌افزارهای اصلی بازار فروشی نزدیک به هم داشته‌اند و این کنسول پلی‌استیشن ۴ است که موفق شده بیشترین درآمد را نسبت به رقبای خود بدست آورد. با دانستن این نکته که تاکنون حدود ۷۵ میلیون دستگاه از این کنسول محبوب به فروش رفته است، این سوال مطرح می‌شود که پلتفرم اصلی سونی تا پایان عمر خود به چه میزان فروشی خواهد رسید و آیا رقم ۱۰۰ میلیون دستگاه را رد می‌کند یا خیر؟

به تازگی وب‌سایت «گیمینگ‌بولت» مصاحبه‌ای با مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر گروه NPD، انجام داده و در جریان آن نظر وی را در خصوص فروش پلی‌استیشن ۴ جویا شده و از وی پرسیده است که آیا این کنسول می‌تواند تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاهی برسد یا خیر؟ پیسکاتلا در جایگاه پاسخ به این پرسش اظهار داشت:

میزان فروش سخت‌افزارها کاملاً وابسته استراتژی‌های مربوط به محتوا و قیمت است. من کاملاً علاقه‌مندم که ببینم قیمت پایه کنسول پلی‌استیشن ۴ و همچنین کاهش قیمت‌های مختلف به مناسبت کمپین‌های تبلیغاتی چگونه در طول سال جاری تغییر خواهد کرد. من انتظار دارم که کنسول پلی‌استیشن ۴ یک سال خوب دیگر از نظر میزان فروش پیش‌روی داشته باشد اما پیش‌بینی می‌کنم که فروش سال بعد آن نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش یابد.

بنا به عقیده پیسکاتلا این مهم به این دلیل رخ می‌دهد که به موجب گذر زمان، شرایط تغییر می‌کند و دلایل مختلفی بر روی میزان رشد فروش هرسخت‌افزار تاثیر‌گذار است. سونی در این مدت خوب عمل کرده است و از نظر نرم‌افزاری شرایط خوبی را برای کنسول خود شکل داده است. اما این سوال مطرح می‌شود که یک شرکت تا پیش از عرضه کنسول جدید خود، تا چه زمانی می‌تواند چنین کاری را ادامه دهد؟

وب‌سایت «گیمینگ‌بولت» در ادامه گفتگوی خود از پیسکاتلا پرسید که چه زمانی بهترین زمان ممکن برای سونی خواهد بود تا کنسول پلی‌استیشن ۵ را به بازار عرضه کند. او پیش‌بینی می‌کند که سال ۲۰۲۰ میلادی بهترین زمان برای سونی خواهد بود؛ پیش‌بینی‌ای که با انتظارات مایکل پکتر (Michael Pachter) از سازمان Wedbush Morgan همراستا است. وی در این زمینه بیان داشت:

بر اساس پیش‌بینی‌های من، ۲۰۲۰ میلادی بهترین زمان برای [عرضه پلی‌استیشن ۵] خواهد بود. داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که نیاز به انجام این کار تا پیش از آن سال نخواهد بود. اما من پیش از این هم شگفت‌زده شده‌ام، بنابراین همانند بقیه مایل به دیدن [برنامه‌های سونی] هستم.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا معتقدید که سال ۲۰۲۰ میلادی زمان مناسبی برای عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهد بود یا این عمل باید زودتر رخ دهد؟

منبع متن: gamefa