به تازگی بلیزرد (Blizzard) جزئیات جدیدی از بروزرسانی بزرگ بعدی بازی Warcraft III را منتشر کرده است. این بروزرسانی در حالی منتشر می‌شود که بازی Warcraft III در سال ۲۰۰۲ به بازار آمده است! هر روز یک بروزرسانی مهم و بزرگ برای یک بازی با بیش از یک و نیم دهه سن منتشر نمی‌شود. ولی […]

عرضه یک بروزرسانی جدید برای Warcraft III

به تازگی بلیزرد (Blizzard) جزئیات جدیدی از بروزرسانی بزرگ بعدی بازی Warcraft III را منتشر کرده است. این بروزرسانی در حالی منتشر می‌شود که بازی Warcraft III در سال ۲۰۰۲ به بازار آمده است!

هر روز یک بروزرسانی مهم و بزرگ برای یک بازی با بیش از یک و نیم دهه سن منتشر نمی‌شود. ولی به هر حال پیت استیلول (Pete Stilwell) به عنوان یکی از تهیه کنندگان ارشد در بلیزرد، در فروم رسمی این مجموعه جزئیات جدیدی را در مورد بروزرسانی بزرگ بعدی بازی استراتژی Warcraft III منتشر کرده است.

بزرگ‌ترین تغییراتی که این بروزرسانی با خود به همراه دارد، پشتیبانی از لابی‌های ۲۴ نفره به همراه پشتیبانی از نمایشگرهای عریض با نسبت تصویر ۱۶:۹ است. برای لابی‌های بزرگ‎تر، رنگ‌های تیم‌ها دست‌خوش تغییراتی شده و گسترش پیدا کرده است. در ابتدا فقط لابی‌های ۱۲ نفره در بازی Warcraft III وجود داشت. با توجه به اینکه بازی در سال ۲۰۰۲ عرضه شده بود، عدم پشتیبانی این بازی از نمایشگرهای عریض هم کاملاً واضح است ولی حالا و با توجه به فراگیر شدن این نمایشگرها قرار است بازی از این دست نمایشگرها هم پشتیبانی به عمل بیاورد. برخی تغییرات در رابط کاربری درون بازی و همچنین منوهای بازی هم به وجود آمده تا از کهنه به نظر رسیدن بازی جلوگیری به عمل بیاورد.

به غیر از این موارد، بلیزرد در تعداد زیادی از نقشه‌ها و قهرمانان بازی هم تغییراتی را به وجود آورده تا بازی متوازن‌تر شود. البته این تغییرات کوچک است، چرا که سازندگان قصد داشته‌اند تا با ایجاد یک سری تغییرات جزئی بازی را متوزان‌تر از گذشته سازند. طبق مشاهدات در فروم‌های رسمی بلیزرد، به نظر برنامه‌های بزرگ‌تری در سر این توسعه دهنده کاربلد و اصیل دنیای بازی‌های ویدئویی وجود دارد. در نهایت، با این بروزرسانی جدید، در بخش World Editor بازی هم تغییرات و بهبودهایی برای طرفداران حرفه‌ای و دوآتشه بازی به وجود خواهد آمد.

در حالی که پشتیبانی فوق‌العاده بلیزرد از بازی Warcraft III باعث شده تا بازیکنان از مدت‌ها پیش به این فکر باشند که شاید روزی یک نسخه بازسازی شده از این بازی قرار است عرضه شود – مثل اتفاقی که برای Starcraft: Remastered رخ داد – ولی تاکنون که سازندگان چیزی را در این مورد اعلام نکرده‌اند و خبری از چنین بازسازی برای Warcraft III نیست.

Warcraft III: Reign of Chaos در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۲ عرضه شده بود، سپس محتوای گسترش دهنده این بازی یعنی Warcraft III: The Frozen Throne هم حدود یک سال پس از آن تاریخ در دسترس خریداران قرار گرفت. هر دو محصول یاد شده به صورت انحصاری برای رایانه‎‌های شخصی و مک در دسترس قرار دارد.

منبع متن: gamefa