اگرچه امید و آرزوهای زیادی برای جذب مخاطب جدید در سر سازندگان بازی کارتی Hearthstone وجود دارد، ولی همچنان در سال ۲۰۱۸ نباید منتظر عرضه نسخه کنسولی این بازی محبوب باشیم! به هر حال مطمئناً اخبار پیرامون بازی کارتی Hearthstone کم نبوده و قطعاً هم در آینده شاهد شنیدن اخبار بسیاری از آن خواهیم بود، […]

بلیزرد همچنان برنامه‌ای برای عرضه Hearthstone روی کنسول‎‌ها در سال ۲۰۱۸ ندارد

اگرچه امید و آرزوهای زیادی برای جذب مخاطب جدید در سر سازندگان بازی کارتی Hearthstone وجود دارد، ولی همچنان در سال ۲۰۱۸ نباید منتظر عرضه نسخه کنسولی این بازی محبوب باشیم!

به هر حال مطمئناً اخبار پیرامون بازی کارتی Hearthstone کم نبوده و قطعاً هم در آینده شاهد شنیدن اخبار بسیاری از آن خواهیم بود، ولی آیا بالاخره این بازی برای کنسول‌ها هم در دسترس قرار خواهد گرفت؟ این سوالیست که ذهن بسیاری از طرفداران بلیزرد (Blizzard) را به خود مشغول کرده است. اگر از کسانی هستید که دوست دارند تا این بازی را روی کنسول خود در سال ۲۰۱۸ تجربه کنند، برای شما خبر بدی داریم. طبق بیانیه‌ای که بلیزرد منتشر کرده، خبری از پورت این بازی برای کنسول‌ها در سال ۲۰۱۸ نخواهد بود.

طی یک مصاحبه با یانگ وو (Yong Woo) تهیه کننده ارشد و بن برود (Ben Brode) به عنوان کارگردان بازی Hearthstone، سوال شده که آیا در خلال فصل Year of the Raven که به تازگی برای این بازی معرفی شده شاهد انتشار این بازی روی کنسول‎ها خواهیم بود یا خیر. مطابق انتظار، جواب یانگ وو و بن برود به صورت مشترک این بوده که هیچ چیزی برای معرفی برای نینتندو سوییچ، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان وجود ندارد.

البته این خبر خیلی هم تعجب برانگیز نیست. قبلاً زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه این بازی روی کنسول‌ها خصوصاً کنسول نینتندو سوییچ به گوش رسیده بود ولی دین آیالا (Dean Ayala) طراح ارشد بازی اعلام کرده بود که هیچ برنامه‌ای برای عرضه این بازی روی نینتندو سوییچ وجود ندارد.

در حالی که به هر حال این یک حقیقت است که هر سازنده‌ای مجبور به ساخت یک پورت از بازی خود برای کنسول‌ها نیست، ولی به هر حال تصور بازی Hearthstone روی کنسول‌ها به شدت خوشایند و جالب است. این نکته را هم باید در نظر بگیریم که عناوین دیگری از شرکت بلیزرد به مانند Diablo III: Reaper of Souls – Ultimate Edition و Overwatch روی کنسول‎‌ها به عناوین موفقی تبدیل شده‌اند و همین می‎تواند یک محرک بزرگ برای این شرکت باشد تا بازی Hearthstone را هم راهی کنسول‌ها سازد. نکته دومی هم که باید در نظر گرفت آن است که دیگر بازی‌های کارتی به مانند Gwent از سری The Witcher هم روی کنسول‌ها بازی‌ موفقی بوده است.

بازی Hearthstone از سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد. همچنین فصل جدید این بازی که Year of the Raven نام دارد و به تازگی معرفی شده شامل برخی محتویات جدید مثل سه گسترش دهنده تازه و مواردی از این دست خواهد بود.

منبع متن: gamefa