طبق بروزرسانی پتنت سونی، PS5 از بازی‌های PS4 پشتیبانی خواهد کرد

سرویس Backward Combatibility، بعد از بروزرسانی ثبت اختراعات توسط Sony Interactive Entertainment America، حال بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از psu، در تاریخ 25 بهمن، سونی با انتشار یک بروزرسانی در ثبت اختراعات چنین بیان کرد:

"آزمایش سرویس Backward Combatibility برای یک نرم‌افزار که در یک حالت خاص باعث اختلال در زمان بندی می‌شود."

این متن، نشانه‎ی تایید از قابلیت اجرای بازی‌های PS4 بر روی PS5 نمی‌باشد اما، نشانه‌ای بر این است که سونی در حال آزمایشاتی بر روی این سرویس است.

بنظر می‌آید که این ثبت اختراع در سال 2015 یعنی چند سال بعد از عرضه‌ی PS4، ثبت شده است. هم اکنون کاربران قادر به اجرای بازی‌های نسل قبل نمی‌باشند مگر اینکه از سرویس جریانی Playstation Now استفاده کنند. عکس زیر مربوط به بیانیه‌ی این ثبت اختراع می‌باشد.

طبق بروزرسانی پتنت سونی، PS5 از بازی‌های PS4 پشتیبانی خواهد کرد

ما هنوز بطور کامل متقاعد نشده‌ایم که سونی قصد اجرای این سرویس را در PS5 داشته باشد. نایب رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، آقای "جیم رایان" طبق بیانیه‌ای گفت که، شرکت هیچ برنامه‌ای برای تغییر موضع خود درمورد این ویژگی در سال 2017 نداشت. اگرچه او قبول می‌کند این که این سرویس از طرف طرفداران بسیار درخواست شده است اما، او باور دارد که این سرویس استفاده‌ی زیادی برای کاربر نخواهد داشت. در یک مصاحبه با مجله‌ی تایم آقای "رایان" این چنین گفت:

"ما زمانی که با سرویس Backward Compatibility کار کردیم، متوجه شدیم که طرفداران زیادی دارد اما، استفاده‌ی زیادی ندارد." او همچنین گفت که: "من در رویداد گرن توریسمو بودم و در آن‌جا بازی‌های PS3،PS2،PS1 و PS4 وجود داشت. بازی‌های PS1 و PS2 بسیار قدیمی بنظر می‌رسیدند. واقعا چرا کسی باید آن‌ها را بازی کند؟"

با دانستن اینکه PS5 در طی چند سال آینده منتشر خواهد شد، حال شایعاتی مبنی بر اینکه سونی از نسل بعد کنسول خود در E3 2018 رونمایی کند نیز وجود دارد. اکنون نیز باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا PS5 از بازی‌های PS4 پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

در پایان دیدگاه شما چیست؟ آیا خواهان اضافه شدن این ویژگی به PS5 می‌باشید؟

منبع متن: pardisgame