عنوان Everspace به‌تازگی موفق به کسب موفقیت بزرگی شده است. این بازی توانسته روی کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت با رزولوشن ۴K اجرا شود. اما نکته این جا است که این دو نسخه تفاوت‌هایی نیز با هم خواهند داشت چرا که ایکس‌باکس وان ایکس این بازی را با رزولوشن Native 4K اجرا خواهد کرد […]

Everspace با رزولوشن ۴K روی ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو اجرا خواهد شد

عنوان Everspace به‌تازگی موفق به کسب موفقیت بزرگی شده است. این بازی توانسته روی کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت با رزولوشن ۴K اجرا شود. اما نکته این جا است که این دو نسخه تفاوت‌هایی نیز با هم خواهند داشت چرا که ایکس‌باکس وان ایکس این بازی را با رزولوشن Native 4K اجرا خواهد کرد اما پلی‌استیشن ۴ پرو با رزولوشن ۴K پویا این کار را انجام می‌دهد.

اگرچه بسیار نامحسوس، اما به نظر می‌رسد که نسخه ایکس‌باکس وان ایکس این بازی برتری بیشتری نسبت به نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو آن دارد. عنوان Everspace  یک بازی شوتر فضایی است که بعد از این که مدتی در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت قرار داشت، راه خود را به پلی‌استیشن ۴ نیز پیدا کرده است و قرار است برای این کنسول نیز به انتشار برسد. اما بعد از تایید شدن انتشار این بازی برای پلی‌استیشن ۴ و البته نسخه بهبود یافته آن، پلی‌استیشن ۴ پرو، سوالی که ایجاد شده، این است که کدام کنسولِ میان نسلی توان اجرا کردن بهتر این بازی را خواهد داشت؟ طبق چیزی که Rockfish اعلام کرده، نسخه ایکس‌باکس وان ایکس این بازی نسبت به نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو آن برتری دارد؛ اگر چه این برتری بسیار اندک و به سختی قابل فهم است.

در مصاحبه‌ای که اخیرا وبسایت Wccftech که در زمینه‌های زیادی از جمله بازی‌های رایانه‌ای فعال است، با مدیر و موسس Rockfish  یعنی مایکل شید (Michael Schade) انجام داده، به برخی از ویژگی‌های تکنیکی در این بازی اشاره شده است و وی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرده. طبق توضیحات شید، Everspace  تا به حال روی هیچ کنسولی مانند ایکس‌باکس وان ایکس ظاهر نشده است. این موضوع به لطف پورت نسخه جدیدتر موتور گرافیکی Unreal Engine بوده و توانسته روی این کنسول با روزولوشن Native 4K و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه و یا رزولوشن ۴K با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا شود و در کنار آن نیز بهبودهای چشمگیر گرافیکی را به همره داشته باشد که واقعا باورنکردنی است. شید در خصوص این موضوع و کنسول ایکس‌باکس وان ایکس گفت:

هیچ شکی نیست که در بین کنسول‌ها، ایکس‌باکس وان ایکس واقعا یک غول است.

اما متاسفانه به نظر می‌رسد که نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو Everspace عملکرد زیاد خوبی از خود نشان نداده و در برابر ایکس‌باکس وان ایکس مغلوب شده است. مایکل شید در این خصوص و کیفیت اجرایی نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو این بازی گفت:

[نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو این بازی] نتوانسته عملکرد مشابهی [نسبت به نسخه ایکس‌باکس وان ایکس] نشان دهد.

اما با وجود اجرای این بازی با رزولوشن ۴K پویا نیز این بازی از آنچه که قبلا به نظر می‌رسید، بهتر شده است. همچنین به نظر می‌رسد که نسخه پلی‌استیشن وی آر برای این بازی در نظر گرفته نشده است و بازی‌بازن نباید منتظر آن باشند.

منبع متن: gamefa